کاشت درختچه های زرشک در باغ

کاشت و مراقبت از زرشک: درختچه زرشک درختچه ای چوبی، خزان کننده و مقاوم در برابر اقلیم مختلف است که به دلیل شاخ و برگ های جذاب و گل های معطر ملایم خود شناخته شده است و فواید زرشک از نظر دارویی کاملا شناخته شده است. بوته های زرشک در خاک با زهکشی خوب، آفتاب کامل تا نیمه سایه (حدود 4 تا 6 ساعت نور خورشید در روز) بهترین عملکرد را دارند و پس از استقرار به خوبی می توانند خشکی را برای مدت کوتاهی تحمل کنند. درختچه های زرشک نیاز به نگهداری زیادی ندارند، اما برای حفظ شکل آن هرس سبک توصیه می شود.

کاشت زرشک در باغ پرورش و مراقبت در خانه

کاشت درخت زرشک در خانه

یک سوراخ برای درختچه حفر کنید. سوراخ باید تقریباً دو برابر عرض و به همان عمق گلوله ریشه یا ظرف درختچه شما باشد. خاک کناره ها و پایین سوراخ را با بیل شل کنید. اطمینان حاصل کنید که درختچه تا حد امکان صاف باشد و قسمت بالای تاج ریشه با سطح زمین همسطح باشد. درختچه را در سوراخ بچرخانید و کج کنید تا از قرارگیری آن راضی باشید. از درختچه عقب بایستید تا به صورت بصری محل قرارگیری را بررسی کنید و در صورت نیاز تنظیم کنید. از خاک اصلی یا آماده شده برای پر کردن سوراخ اطراف ریشه درختچه استفاده کنید. به آرامی خاک را بکوبید تا هر گونه حفره هوا از بین برود. در نهایت، درختچه جدید خود را آبیاری کنید 5 تا 10 سانتری متر مالچ را روی پایه درختچه بمالید تا به حفظ رطوبت کمک کند.

شرایط مناسب کاشت زرشک

درختچه های زرشک زمانی که به درستی و در محل مناسب کاشته شوند، رشد و مراقبت از آنها بسیار آسان است. درختچه های زرشک به دلایل خوبی در طراحی منظره بسیار مورد استفاده قرار می گیرند: آنها در طیف گسترده ای از رنگ های شاخ و برگ هستند، به طور استثنایی به خشکی مقاوم هستند و آفت ندارند، و کاربردهای زیادی در مناظر و باغ ها دارند. درختچه های زرشک به عنوان یک لهجه یا نمونه رنگارنگ، در گروه بندی، یا به عنوان یک پرچین طبیعی در مرزهای منظره و کاشت فونداسیون خانه مفید هستند. تحمل بالای آنها به خشکی آن را به یک انتخاب ایده آل برای باغ Xeriscape (نیاز به آب کم) تبدیل می کند. زرشک به خوبی با گیاه زرشک، ارس، علف های زینتی، یوکا و سایر گیاهان مقاوم به خشکی که در آفتاب و خاک با زهکشی خوب رشد می کنند، ترکیب می شود. در اینجا خلاصه ای از آنچه باید در مورد نحوه کاشت و مراقبت از گیاهان زرشک بدانید آورده شده است.

خاک مناسب زرشک

زرشک در مورد نوع خاک خیلی حساس نیست، اما خاک با زهکشی خوب ضروری است. مانند بسیاری از انواع دیگر گیاهان زینتی، خاک دائما خیس یا مرطوب می تواند باعث پوسیدگی ریشه و سایر بیماری های مضر گیاه شود. بنابراین مطمئن شوید که آنها را در مکانی با زهکشی خوب بکارید!

PH خاک

 زرشک در خاک اسیدی تا کمی قلیایی که بین 6.0 تا 7.5 در مقیاس pH متغیر است، بهترین رشد را دارد. اکثر خاک های متوسط باغ بین محدوده 6.0 تا 7.0 قرار دارند.

نیازهای نوری

 زرشک در آفتاب کامل بهترین رشد را دارد اما کمی سایه را تحمل می کند. حداقل 7 ساعت نور مستقیم خورشید برای بهترین تراکم و رنگ شاخ و برگ توصیه می شود.

نکات مراقبت و نگهداری زرشک

مراقبت از درختچه های زرشک بسیار آسان است و به طور استثنایی نگهداری کمی دارند. در زیر چند نکته مفید برای مراقبت وجود دارد که باعث می شود آنها را مانند افراد حرفه ای پرورش دهید

نحوه کود دهی زرشک

درختان زرشک به کود زیادی احتیاج دارد. گیاهان زرشک خود را در اواخر زمستان با کود دی آمونیوم فسفات به صورت چاله کود، کوددهی کنید. البته از کودهای ارگانیک نظیر کمپوست یا کود حیوانی برای بالا بردن مواد آلی خاک میتوان استفاده کرد. قبل از استفاده از کود، همیشه دستورالعمل های روی برچسب محصول را به دقت بخوانید و دنبال کنید.

چگونه زرشک را آبیاری کنیم

در زمان کاشت بلافاصله پس از کاشت، خاک محل کاشت را به عمقی برابر با ارتفاع ریشه گیاه خیس کنید. برای تقویت بیشتر، برای تحریک ریشه زایی زودرس و رشد قوی تر ریشه، می توانید زرشک تازه کاشته شده خود را با محلول محرک ریشه آبیاری کنید، که شوک پیوند را کاهش می دهد و گیاهان سبزتر و با نشاط تر را تقویت می کند. هنگامی که گیاهان در فصل خواب زمستان کاشته می شوند به آب کمتری نیاز دارند. بنابراین، بیشتر مراقب باشید که در زمستان بیش از حد آبیاری نکنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst