روش نگهداری و پرورش گیاه آلوورا در منزل

گیاه آلوئه ورا یک گیاه آبدار آسان و جذاب است و مفید هستند، زیرا می توان از آب برگ آنها برای تسکین درد خراش و سوختگی به صورت موضعی استفاده کرد. در اینجا نحوه کاشت و تکثیر آلوئه وراا در خانه خود آورده شده است: آلوئه ورا یک گونه گیاهی آبدار از تیره آلوئه است. این گیاه بدون ساقه یا ساقه بسیار کوتاه با برگهای ضخیم، سبز و گوشتی است که از ساقه مرکزی گیاه خارج می شود. حاشیه برگ با دندانهای کوچک دندانه دار است. قبل از خرید آلوئه، توجه داشته باشید که به مکانی نیاز دارید که نور خورشید به صورت غیرمستقیم (یا نور مصنوعی خورشید) باشد. با این حال، گیاه از تابش مستقیم آفتاب استقبال نمی کند.

کاشت و تکثیر آلوورا

آیا آلوئه ورا سمی است؟

 گیاه آلوئه ورا را برای استفاده دوره ای در گلدان نزدیک پنجره آشپزخانه نگه دارید اما از برخورد مستقیم اشعه خورشید به آن خودداری کنید. توجه داشته باشید: ژل برگ آلوئه ورا می تواند به صورت موضعی استفاده شود، اما نباید توسط افراد و حیوانات خانگی مصرف شود. این می تواند علائم ناخوشایندی مانند حالت تهوع یا سو هاضمه ایجاد کند و حتی ممکن است در مقادیر بیشتری سمی باشد.

آموزش کامل نگهداری گیاه آلوئه ورا در خانه

آموزش کامل نگهداری گیاه آلوئه ورا در خانه

برای کاشت و تکثیر آلوئه ورا  انتخاب نوع مناسب محل کشت و کود دهی بسیار مهم است. یک گلدان ساخته شده از مواد متخلخل توصیه می شود، زیرا اجازه می دهد خاک بین دو آبیاری کاملاً خشک شود از گلدان پلاستیکی یا لعاب دار نیز ممکن است استفاده شود، گرچه این رطوبت بیشتری را در خود نگه می دارد. هنگام انتخاب یک ظرف، حتماً ظرفی را انتخاب کنید که حداقل یک سوراخ تخلیه در پایین داشته باشد. زیرا سوراخ اجازه می دهد آب اضافی تخلیه شود. گیاهان آلوئه ورا مقاوم هستند اما کمبود زهکشی مناسب باعث پوسیدگی و پژمردگی می شود که به راحتی شایع ترین علت مرگ این گیاه است. ظرفی را به اندازه عرض عمیق است را انتخاب کنید. اگر گیاه آلوئه ورا دارای ساقه است، ظرفی را انتخاب کنید که به اندازه کافی عمیق باشد.

خاک مناسب کشت گیاه آلوورا

از خاک باغبانی استفاده نکنید. یک ترکیب خوب باید حاوی پرلیت، سنگ گدازه، تکه های پوست یا هر سه باشد. یک لایه ماسه، گلوله های سفالی بسیار مناسب هستند بعد از انتخاب گلدان و شست شو ان اجازه دهید کاملا خشک شود، یک تکه کوچک از صفحه را روی سوراخ زهکشی قرار دهید. این باعث می شود که خاک از پایین نریزد و باعث می شود آب به درستی تخلیه شود.

گیاه آلوئه ورا را از گلدان فعلی آن خارج کرده و هرگونه آلودگی اضافی ریشه را مسواک بزنید، مراقب باشید که به ریشه آسیب نرسد.اگر گیاه شما ساقه دوکی بسیار بلندی دارد که در گلدان قرار نمی گیرد، می توان ساقه را تا حدی کوتاه کرد. توجه داشته باشید که این خطرناک است و می تواند گیاه را از بین ببرد. برای اصلاح ساقه: بخشی از ساقه را بریده و تا آنجا که ممکن است روی گیاه بماند. بعد، گیاه برهنه را بردارید و آن را در یک منطقه گرم قرار دهید که نور غیر مستقیم داشته باشد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst