بهترین کود برای رشد سبزیجات

کود سبز شامل گیاهانی است که در خاک رشد کرده اند و ریشه های ان ها در خاک وجود دارد این کود شامل گیاه هایی است که در حال مرگ هستند و از نوع گیاهان پوششی هستند که عمدتاً برای اضافه کردن مواد مغذی و مواد آلی به خاک پرورش داده می شوند. باغداران از کود سبز برای افزودن مواد مغذی مورد نیاز خاک خود استفاده می کنند. برای این کار انتخاب گیاهانی مناسب است که بعد از فصل رشد به خاک باغ شما تبدیل می شوند. حتی می توانید آن را در خارج از فصل که گیاهان و سبزیجات رشد نمی کنند بکارید و این یک روش خارق العاده و طبیعی برای باروری خاک در طول سال ها است.

کود سبز رنگ چیست

نگاهی به مزایای بهره گیری از کود سبز

کود سبز، که به آن عایق پوششی نیز گفته می شود، از قسمت های خشک شده یا ریشه خارج شده از خاک و یا قسمتهایی از گیاهان کاشته شده است که بعداً به عنوان مالچ خاک (هر چیزی که به خاک اضافه می شود تا توانایی آن را به عنوان یک محیط مناسب برای گیاهان ایجاد کند) برای گیاهان قابل استفاده باشد. از کود سبز می توان به عنوان ماده تجزیه نشده سبز نیز یاد کرد.

کود سبز در کشاورزی

کودهای سبز را می توان در پاییز پس از برداشت گیاهان استفاده کرد. همچنین می توانید کودهای سبز خود را به عنوان بخشی از تناوب گیاهان در فصل رشد بکارید. اگر کود سبز خود را برای رشد در تمام پاییز و زمستان بکارید، این محصول به عنوان یک محصول پوششی است و باعث می شود تا خاک غنی از سطح خاک حذف نشود. شما باید در اوایل بهار محصول کود سبز را به خاک تبدیل کنید. این کار زمانی انجام می شود که خاک هنوز به اندازه کافی گرم نباشد. اگر خاک سنگینی دارید، بهتر است کود سبز را در پاییز به خاک اضافه کنید تا در زمستان تجزیه شود.

گیاهان مناسب کود سبز

از کودهای سبز دو نوع وجود دارد: حبوبات و غیر حبوبات. حبوبات گیاهانی هستند که ریشه آنها با باکتری های موجود در خاک کار می کند تا نیتروژن موجود در جو را بدست آورد. این امر تثبیت کننده نیتروژن نامیده می شود و به وسیله یک ماده تلقیح برای کمک به عملکرد حبوبات به آن کمک می کند. ماده تلقیحی به صورت پودر در مراکز فروش محصولات کشاورزی موجود است و در صورت استفاده، عملکرد شما را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. برخی کودهای سبز حبوبات شامل یونجه، شبدر و دانه های سویا است. کودهای سبز دیگر مانند چاودار، گندم سیاه و جو دوسر هستند. شکلی از چاودار به نام چاودار زمستان وجود دارد که در سردترین مناطق رشد کرده و در اوایل بهار آماده رویش می شود. مهم نیست که در کدام منطقه باغبانی می کنید، کودهای سبز متعددی متناسب با مکان پیدا خواهید کرد.

عوامل مؤثر در انتخاب کودهای سبز

انتخاب کود سبز به این بستگی دارد که چه زمانی می خواهید بذر را بکارید و چه نوع خاکی دارید. بعضی از کودهای سبز را در زمستان و بعضی دیگر در بهار نیاز دارید. بهتر است بیش از یک نوع کود سبز ترکیب شود و به صورت تناوب در هر سال تغییر کند. به هر حال کود هرکدام را که انتخاب کنید راهی عالی برای افزودن مواد مغذی آلی به باغ شما است.

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst