درباره گل رز گل

بوته های گل رز به اشکال مختلفی از کوهستانی  گرفته تا گیاهان گل رز مینیاتوری تهیه می شوند. در ایران انواع این گل وجود دارد که معروفترین آنها با نام گل سرخ ایرانی شناخته می شود . یکی از روشهای دسته بندی  به کلاسها ، با توجه به تاریخ معرفی آنهاست: گل های رز قدیمی – که “گل های رز قدیمی” و “گلهای موروثی” نیز نامیده می شوند گلهایی هستند که قبل از سال 1867 معرفی شده اند. اینها گلهای رز سرسبز و معطر هستند که در نقاشی استادان قدیمی یافت می شوند. صدها نوع گل رز قدیمی وجود دارد که مقاومت آنها متفاوت است و گزینه هایی را برای آب و هوای گرم و معتدل فراهم می کنند.

گل های رز هیبریدی مدرن ، محکم ، شکوفه بلند ، بسیار مقاوم در برابر بیماری هستند و از نظر رنگ ، شکل ، اندازه و عطر پرورش می یابند. گل رز های ترکیبی ، با یک گل بزرگ روی یک ساقه بلند ، یکی از محبوب ترین ترکیبات است. گونه ها وحشی ، گونه هایی هستند که برای هزاران سال رشد وحشی داشته اند. این گل رزهای وحشی با باغ های مدرن سازگار شده و معمولاً از بهار تا اوایل تابستان شکوفا می شوند. بیشتر گونه های گل رز تک شکوفه هستند.

گل رز و نحوه کاشت ، رشد و هرس آن

خواص مصرف گل رز برای بدن

ردیف

خواص

ردیف

خواص

۱ ضد افسردگی ۱۰ کاهش وزن
۲ تقویت سیستم ایمنی ۱۱ هضم بهتر غذا
۳ تنظیم کننده خواب ۱۲ ضد استرس
۴ درمان آرتروز ۱۳ ضد اضطراب
۵ درمان بیماری پوستی ۱۴ درمان درماتیت سبورئیک پوست سر
۶ درمان دردهای قاعدگی ۱۵ بهبود عفونت های مجاری ادراری
۷ درمان برخی بیماری های مزمن ۱۶ پیشگیری از سرطان
۸ کاهش بیماریهای تنفسی ۱۷ استفاده در دوران شیردهی
۹ تقویت مو ۱۸ بهتر شدن عملکرد معده

چه موقع گلهای رز را بکارید

گلهای رز چند دسته هستند گل رز ایرانی گل بومی کشور ما ایران است که از این نژاد گل برای گرفتن گلاب استفاده می شود .گلهای رز بدون ریشه باید بلافاصله پس از رسیدن کاشته شوند. این گیاهان معمولاً در اوایل بهار هنگامی که گیاهان کاملاً خاموش هستند ، قبل از برگ دادن حمل می شوند. آنها هنگام ورود شبیه یک بسته چوب هستند مرطوب بودن مواد بسته بندی را بررسی کنید و آنها را در مکان تاریک و خنک نگه دارید تا آماده کاشت شود. در مناطق سردتر ، گلهای ریشه برهنه را در بهار ، بکارید. در مناطق گرمتر ، گل رزهای ریشه برهنه را در اوایل بهار یا اواخر پاییز بکارید. اگر گل رز گلدان خریداری می کنید ، بهتر است آنها را اواخر بهار بکارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید. با این حال ، تقریباً هر زمان در فصل رشد می توانید آنها را بکارید فقط مطمئن شوید که آنها را به خصوص در تابستان به خوبی آبیاری کنید.

انتخاب و آماده سازی محل کاشت

 گلها را در جایی بکارید که حداقل شش ساعت در روز آفتاب دریافت کنند. آفتاب صبح از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا باعث خشک شدن برگ ها می شود که به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند. گل های رز که در آفتاب نسبی رشد می کنند ممکن است یک باره از بین نروند ، اما به تدریج ضعیف می شوند و زمستان گذرانی ضعیفی دارند. به یاد داشته باشید که با تغییر زاویه خورشید در طول فصل ، نور تغییر می کند. اگر در نیمه شمالی زندگی می کنید ، محلی را انتخاب کنید که در تمام طول سال آفتاب کامل داشته باشد. هرچه آفتاب بیشتری داشته باشید ، گیاهان شما گل بیشتری تولید می کنند. در نیمه جنوبی ، نقاطی را با کمی سایه بعد از ظهر انتخاب کنید. این از شکوفه ها در برابر آفتاب سوزان محافظت کرده و به ماندگاری بیشتر گل های شما کمک می کند.

گردش خوب هوا به پیشگیری از بیماری های قارچی مانند کپک پودری و خاکی کمک می کند. گل رز به خاکی نیاز دارد که به خوبی تخلیه شود اما رطوبت را به اندازه کافی نگه دارد تا ریشه بتواند مقداری جذب کند. یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید عدم تأمین زهکشی مناسب است. گلهای رز مانند خاکی لوس و سست بیشتر به سمت شن و ماسه متمایل می شوند. مقدار زیادی خاک رس و ریشه می تواند غرقاب شود. اگر کار خود را با یک خاک سست و لومی مخلوط نکرده اید ، باید مقداری اصلاح کنید. گل سرخ پی اچ خاک کمی اسیدی را ترجیح می دهد که با مصرف کودهای اسیدی این PH کم می شود البته پی اچ شش و نیم برای اکثر باغ های خانگی تقریباً مناسب است، خاک اسیدی  با استفاده از سنگ آهک ریز آسیاب شده خنثی می شود. خاک قلیایی با گوگرد آسیاب شده تصفیه می شود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst