حفاظت از گونه های گیاهی در حال انقراض

گیاهان در خطر انقراض : ایا می دانستید تقریباً سیصد و نود هزار گونه گیاه شناخته شده در جهان وجود دارد؟ نه تنها این، هزاران گونه جدید تقریباً هر سال کشف می شود. به عنوان افرادی که همه چیز سبز را دوست دارند، فکر می کنیم که بسیار جالب است. برخی از گیاهانی که بیش از همه ما را مجذوب خود می کنند، آن هایی هستند که یافتن آنها بسیار سخت است. بسیاری از آنها برای رشد به عوامل محیطی دقیق و حفاظت شده نیاز دارند و فقط در نقاط خاصی از جهان می توانند رشد کنند. در واقع، چند گیاه دارای یک زیستگاه طبیعی هستند که محدوده وسعت آن فقط چند کیلومتر یا حتی کمتر است.

گیاهان در خطر انقراض

ارکیده زیرزمینی غربی

یکی از  گیاهان در خطر انقراض این واقعاً عجیب است: گیاهی که تمام عمر خود را در زیر زمین می گذراند. اما این دقیقاً همان کاری است که ارکیده زیرزمینی غربی در زیستگاه اصلی خود در استرالیای غربی انجام می دهد، جایی که در سال 1928 کشف شد. چیزی که این گیاه را عجیب می کند این است که از آنجایی که به نور خورشید دسترسی ندارد، انرژی و مواد مغذی خود را از قارچ و از گل خراطین جارو می گیرد. ارکیده زیرزمینی غربی گل می دهد، اگرچه گل ها با سیستم ریشه در زیر زمین می مانند، مگر اینکه کنده شوند. تنها حدود 50 مورد از این گیاهان عجیب و غریب در شش جمعیت استرالیا شناخته شده است.

گیاه پارچ

از دیگر گیاهان در خطر انقراض و نایاب ترین گلهای جهان گل پارچ است. اگر قبلاً گیاه پارچ را ندیده اید، ممکن است از ظاهر آن کمی شوکه شوید. آنها در واقع شبیه یک پارچ هستند و می توانند به اندازه های عظیمی رشد کنند. این گیاهان ماورایی تنها در بخش های کوچکی از جنگل های بارانی آمریکای جنوبی زندگی می کنند و برای رشد به سطوح بسیار بالایی از بارش نیاز دارند. گیاهان پارچ گوشتخوار هستند. آنها طعمه را با فریب دادن آن به لبه ناحیه پارچ با شهد به دام می اندازند و سطح لغزنده باعث افتادن غذای ناگوار در داخل آن می شود. در حالی که آنها بیشتر حشرات می خورند، گیاهان پارچ از پستانداران کوچک از جمله موش تغذیه می کنند! درخت چتر دریایی. درخت چتر دریایی که تنها در سیشل، گروهی از جزایر در سواحل شرق آفریقا رشد می کند، یکی از کوچکترین زیستگاه های هر گیاه را دارد. در طول 100 سال گذشته، دو بار تصور می شد که منقرض شده است، اما در حیات وحش تا حد زیادی برای تسکین گیاه دوباره کشف شده است.

چتر دریایی

علاقه مندان درخت چتر دریایی به خاطر میوه اش که شبیه چتر دریایی است نام خود را گرفته است. یک مشکل منحصر به فرد در مورد درختان چتر دریایی وجود دارد: دانه های آن در زیستگاه طبیعی خود جوانه نمی زنند. به این ترتیب، محققان هرگز گیاه جوانی پیدا نکرده اند، و جمعیت فعلی شاید 80 گیاه کاملاً مسن باشد. خوشبختانه، گیاه شناسان دانه ها را در شرایط مرطوب مصنوعی جوانه زده اند، اما باید دید که آیا دوباره به طور طبیعی رشد خواهند کرد یا خیر. گیاه پارچ. اگر قبلاً گیاه پارچ را ندیده اید، ممکن است از ظاهر آن کمی شوکه شوید. آنها در واقع شبیه یک پارچ هستند و می توانند به اندازه های عظیمی رشد کنند. این گیاهان ماورایی تنها در بخش های کوچکی از جنگل های بارانی آمریکای جنوبی زندگی می کنند و برای رشد به سطوح بسیار بالایی از بارش نیاز دارند. گیاهان پارچ گوشتخوار هستند. آنها طعمه را با فریب دادن آن به لبه ناحیه پارچ با شهد به دام می اندازند و سطح لغزنده باعث افتادن غذای ناگوار در داخل آن می شود. در حالی که آنها بیشتر حشرات می خورند، گیاهان پارچ از پستانداران کوچک از جمله موش تغذیه می کنند! درخت چتر دریایی. درخت چتر دریایی که تنها در سیشل، گروهی از جزایر در سواحل شرق آفریقا رشد می کند، یکی از کوچکترین زیستگاه های هر گیاه را دارد. در طول 100 سال گذشته، دو بار تصور می شد که منقرض شده است، اما در حیات وحش تا حد زیادی برای تسکین گیاه دوباره کشف شده است.

گل جسد

گل جسد علیرغم نام بیمارگونه اش، کاملاً متمایز و زیبا است، اما متأسفانه رایحه ای منتشر می کند که بسیاری آن را بوی تجزیه توصیف می کنند. گل جسد نیز به طور اتفاقی بزرگ است – کل گیاه می تواند تا 20 فوت قد و تقریبا 16 فوت عرض داشته باشد – و به طور طبیعی فقط در دو منطقه کوچک اندونزی رشد می کند. نمونه های بزرگ می توانند صدها پوند وزن داشته باشند. یکی از جذاب ترین جنبه های گل جسد این است که شکوفه دادن آن تا یک دهه طول می کشد. شکوفه های بعدی در فواصل نامنظم می آیند و برخی از گل ها فقط هر هفت تا ده سال یک بار به شکوفه دادن ادامه می دهند. وقتی در نظر بگیرید که گل های جسد فقط یک یا دو روز فرصت گرده افشانی دارند، به راحتی می توان فهمید که چرا این گیاهان بسیار کمیاب هستند.

گیاهان در حال انقراض جهان

احتمالاً جز نایاب ترین  گیاهان در خطر انقراض  Most Endangered Plants در این لیست است. دانشمندان معتقدند که در طبیعت کاملاً منقرض شده است، اما نمونه هایی در چندین باغ گیاه شناسی در سراسر جهان زندگی می کنند. همه گیاهان زنده کلون هایی هستند که از بریده های بریده شده از چند نمونه بازمانده که توسط محققان در اوایل قرن بیستم جمع آوری شده بود رشد می کنند. به عنوان بومی آفریقای جنوبی، سیکاد وود شبیه یک درخت خرما معمولی است. تنه ای پهن و محکم دارد و می تواند تا 20 فوت رشد کند. در حالی که سیکاد وود دارای انواع نر و ماده است، گیاه ماده هرگز کشف نشده است، بنابراین نمی توانند به طور طبیعی تولید مثل کنند مگر اینکه یکی از آنها پیدا شود. در اینجا امیدواریم که گیاه شناسان روزی با یکی از آنها برخورد کنند تا بتوانیم ببینیم یک گیاه ماده چگونه به نظر می رسد! اگر متوجه نشده اید، می توانیم در مورد گیاهان کمیاب بسیار هیجان زده شویم. اما ما همچنین امیدواریم که بسیاری از این گیاهان برای همیشه نادر باقی نمانند، و به دلیل تلاش های حفاظتی، بار دیگر جمعیت های پر جنب و جوش و فراوانی داشته باشند. حفاظت از اکوسیستم های شکننده جهان هرگز مهم تر از این نبوده است – و امیدواریم این فهرست به اثبات آن کمک کند. ما همچنین گیاهان منحصر به فرد و زیبایی داریم که در ایندیانا رشد می کنند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst