افزایش محصول گوجه اسد آباد

افزایش محصول گوجه فرنگی اسد آباد، سقراط بیرنگ از برنامه ریزی برداشت شصت هزار تن گوجه فرنگی در مزارع اسد آباد صحبت کرد.طبق گزارش ایسنا با مدیر جهاد کشاورزی اسد آباد در همدان ، اعلام شد: در سال جاریهزار و سیصد هکتار از اراضی مزرعه ها در اسدآباد متعلق به کشت گوجه فرنگی میباشد که احتمال میرود بالاتر از شصت هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسد آباد گفت در طی فروش این محصول با کشاورزان اسدآبادی مشکلی پیش نیامده است و با شروع فصل برداشت گوجه فرنگی ، طبق قرارداد کشاورزان با کارخانه رب اسدآباد ، محصول تولیدی در همین شهر تولید خواهد شد و فقط به کارخانه اسد آباد فرستاده میشود ، در غیر این صورت به دیگر استان ها این محصول را ارسال می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی اسد آباد گفت:«نود درصد از کشت گوجه فرنگی در شهرستان آبیاری قطره ایست و شصت درصدش پس انداز آب میباشد.» انواع مختلف کود میتوانند باعث رشد بوته گوجه شود مثل کود هیومیک اسید . این کود برای گیاه گوجه فرنگی بسیار مفید است ، هیومیک اسید باعث اصلاح خاک و رشد بوته های گوجه می شود

بیرنگ با اشاره به افزایش پنجاه درصدی کشت گوجه فرنگی در مزارع کشاورزی اسدآباد خاطرنشان کرد: میزان تقریبی تولید در هر هکتار گوجه فرنگی چهل تا پنجاه هکتار بوده است. با توجه به سابقه و تولید زیاد در هر هکتار ، صد تن گوجه فرنگی نیز تولید شده است.بیرنگ میزان عددی کشت و تولید کنندگان گوجه فرنگی در شهرستان اسدآباد را هزاروصد نفر تخمین زد و خاطرنشان کرد: ” پیشنهاد میشود اسدآباد در زمینه کشت گوجه فرنگی آبیاری قطره ای را مد نظر قرار دهد زیرا محتوای آب این محصول بالا میباشد .”

سرمایه گذاران وارد بخش کشاورزی شوند

بنابه خبرگزاری مهر در روز سشنبه با رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: کلیه موارد صدور پروانه ها در یک بازه زمانی کوتاه برای تسهیل امور مردمی به سیستم مهندسی منتقل شد. عباس سعیدی گفت: زمان مجوزها از صدو پنجاه روز به بیست روز برای آسانی کار سرمایه گذاران کاهش پیدا کرد.

عباس سعیدی اضافه کرد: در موضوع صادرشدن مجوزات با قوانین و رهنمودهای سختی روبرو شدیم و سرمایه گذاران برای گرفتن مجوز در حوزه های مختلف با مشکلات زیادی مواجه شدند.رئیس کشاورزی استان کرمان: در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری بسیار الزامی است ، بنابراین شرایط خوبی برای محصولات کشاورزی وجود دارد. ما به دنبال افرادی هستیم که سرمایه داشته باشند و بتوانند تولید محصول ، صادرات و ایجاد شغل کنند. وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ در نظر داریم صد هکتار گلخانه به حوزه کشاورزی استان کرمان بیافزاییم که قبلاً هفتاد هکتار آن نیز آماده شده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst