تاثیرات کرونا و کمبود مواد غذایی

به گزارش شرکت پالایش کود ، به نقل از سایت رسمی فائو ، تاثیرات کرونا و انتشار بیماری کرونا می تواند زنجیره های ضروری تأمین مواد غذایی بین کشورها و بخش های مختلف هر کشور در حاشیه شهرها به شکل شدیدی دچار مشکل می کند.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با توجه به اینکه تاثیرات بیماری ویروس کرونا روی امنیت غذایی و منابع غذایی و کشاورزی وجود دارد، بیان کرد که این انتشار ،اثرات بد و منفی قابل ملاحظه ای بر تمامی سطوح زنجیره تأمین غذا دارد. در موقعیتی که مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه بشر وجود دارد و علتی برای احتکار مواد غذایی نیست.

تاثیرات کرونا و هشدار فائو مواد غذایی

وجود محدودیت در واردات و صادرات در هر کشور مشکلاتی را برای حمل و نقل مواد غذایی و دراختیار گذاشتن به مراکز فرآوری مواد غذایی و همین طور بازارهای مواد غذایی به وجود آورد. این وضعیت برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اثرات این چالش را تجربه می کنند. و سرانجام این مشکل میتواند به کم شدن درآمد کشاورزان، نا امنیتی قیمتهای مواد غذایی و کاهش موقتی مواد غذایی بیانجامد.

این شرایط احتمالا تأثیرات بد و قابل توجهی خواهد داشت، گروههای حساس مانند کارگران غیر رسمی، جمعیتهای آسیب پذیر و گروه هایی که برای تأمین نیاز خود تا مقدار زیادی به بازار متکی هستند. کم شدن یا از نبود درآمد و وجود قیمتهای ناپایدار میتواند اثر جدی بر امنیت غذایی و سطح منابع غذایی این جمعیت ها بگذارد.

در کل تاثیرات کرونا می تواند خانواده های آسیب پذیر را به سمتی هدایت کند که اثراتی ماندگار بر حیات و معیشت دارد ، مثلا کم شدن تعداد وعده های غذایی، بالا رفتن نرخ نبود تحصیل، کم شدن نبود وسایل و امکانات لازم در دسترس برای هزینه های سلامت و پزشکی و … اشاره کرد.

بنابراین فائو تلاش می کند تا در شهرهایی که از قبل نیازهای زیادی وجود داشته ، تأمین کمکهای لازم و مهم را برقرار نگه دارد تا بتواند نیازهای نوین ناشی از دلیل تأثیرات ناشی از ویروس کرونا را تأمین کند. برای اجرا شدن این طرح، تلاشهای فائو بر چهار بخش صورت می گیرد:

  • ایجاد بخشی برای داده های جهانی برای حمایت از تحلیل داده ها و کمک و برنامه ریزیهای دقیق تر در مناطقی که نیازمند کمکهای هستند.
  • ثابت کردن درآمد جمعیتهای که به شکل بدی از نبود امنیت غذایی اذیت می شوند.
  • وجود تداوم زنجیره تأمین مواد غذایی در همه سطوح برای جمعیتهای آسیب پذیر.
  • و آگاهی بخشی به این افراد برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ، به کمک فعالیتهای آگاهی بخشی سلامت غذا و امنیت بهداشتی مانند حقوق و درآمد کارگران.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst