خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان می باشد

خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان می باشد؛ علی اکبری هیات مدیره کمیسیون مجلس خاطر نشان کرد : پس ازتحقیقات به عمل امده در کمیسیون کشاورزی ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍.آب و منابع طبیعی عدد دو هزار تومان رابرای خرید هرکیلو گندم قراردادیم.

خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان می باشد . پالایش کود

خرید تضمینی هرکیلو گندم دو هزار تومان می باشد .

علی اکبری درباره پرداخت مطالبات به کشاورزان گفت: بنابه گفته وزیر جهاد کشاورزی که قراربود تمامی مطالبات کشاورزان تا پایان مهر ماه سال 1397 پراخت گردد.اما شواهدی نمایان شد که تمامی مطالبات کشاورزان بابت خرید تضمینی خرید گندم پرداخت شده است .50 درصد از مطالبات گندم‌کاران در زمان تحویل محصول پرداخت می‌شود

نیمی از هزینه های خرید گندم در زمان تحویل این محصول به کشاورزان پرداخت میگردد ازاعضای هیات رییسه کمیسیون کشاورزی .آب و مانبع طبیعی مجلس درباره زمان پرداخت مطالبات کشاورزان گفت:از زمان تحویل تا دریافت نهایی حدود دوماه فاصله وجوددارد که در زمان تحویل گندم پنجاه درصد از طلب گندمکاران پرداخت میگردد.

نماینده شهرشیراز در مجلس با در نظر گرفتن این که تسویه کامل بدهی دولت به گندم کاران دوماه زمان نیازدارد خاطرنشان کرد :درسال جدید متاسفانه قیمت خرید تضمینی گندم تا کنون اعلام نشده ما امیدواریم حداقل برای خرید هر کیلو گندم دوهزار تومان قیمت گذاری شود .حداقل قیمت خرید تضمینی گندم دو هزار تومان است.

نماینده شهر شیراز بانظر به اینکه درکمیسیون کشاورزی .آب و منابع طبیعی قیمت هر کیلو گندم به دو هزار تومان رسید بیان کرد :اگر قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از دو هزار تومان باشد ما نظر خودمان را به عنوان عضو کمیسیون اعلام میکنیم اما شورای اقتصادی موظف به تعیین قیمت جدید خرید گندم و محصولات کشاورزی میباشد .

نوع کشت کشاورزان براساس شرایط اقتصادی انتخاب می شود

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی . آب و منابع طبیعی مجلس در پایان سخنان خود اضافه کرد ما منتظریم تا قیمت خرید تضمینی گندم زود تر تعیین شود زیرا کشاورزان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی(در کشاورزی هزینه های جانبی از قبیل بذر ، استفاده از انواع کود سولفات روی و هزینه تراکتور ، کارگر و آب و… بسیار زیاد است ) نوع کشت خود و سود حاصل از آن را انتخاب میکنند .وی خاطر نشان کرد :متاسفانه دولت در زمینه اعلام قیمت خرید گندم تعلل میکنند و با توجه به اعتراض های وارد شده در این باره تا کنون هیچ اتفاقی صورت نگرفته است .

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst