دویست و سه هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شوند

دویست و سه هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری، عباس زارع از یک مزرعه 100 هکتاری با آبیاری میکرو در همدان بازدید بعمل آورد ایشان اظهار امیدواری کردند که با اختصاص دادن کامل این اعتبار بتوانیم به اهداف کمی این طرح برسیم.

دویست و سه هزار هکتار از اراضی کشور به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شوند

مجری طرح پروژهای جدید آبیاری بیان کرد : امسال حدودا دویست و سه هزار هکتار از اراضیه کشور تحت پوشش طرح پروژهای جدید آبیاری رفته است که از این مقدار هفتاد هزار هکتار تجهیز و تحویل درخواست کنندگان شد . مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: سال پیش رکورد تاریخی در پروژهای جدید آبیاری در کشور به اجرا در آمد، وی ادامه داد: در این راستا سیصد و دو هزار هکتار از زمین ها زیر کشت سنتی کشور تحت پوشش این طرح قرار گرفت. وی اضافه کرد: از این مقدار صد و هشتاد هزار هکتار به مرحله اجرا و تحویل بهره برداران شد و صدو بیست و دو هزار هکتار معادل بیشتر از پنجاه درصد در حال اجرا میباشد .

عباس زارع خاطرنشان کرد: تاکنون از هشت و هفت میلیون هکتار از زمین های آبی کشور، حدود دو میلیون هکتار از زمین های سنتی و مدرن به پروژه جدید آبیاری مجهز شده است. ایشان افزودند: با شروع این مقدار طرح آبیاری جدید، تقریبا سی درصد در بیشتر شدن عملکرد و افزایش تولید محصول، سی درصد کم شدن استفاده از انواع کود مثل کود اوره و کود هایی غیر ارگانیک و سموم چهل و چهار درصد بیشتر شدن بازدهی آبیاری داشتیم.

زارع ادامه داد : اگر در هر هکتار ده هزار مترمکعب استفاده از آب داشته باشیم، تقریبا 4 هزار و چهارصد مترمکعب درهکتار صرفه جویی در مصرف آب خواهیم داشت. وی بیان داشت : در کنار دستاوردهای عنوان شده، باید با پیروی کرددن از مسائل زیست محیطی، از نهاده های کشاورزی استفاده کمی کنیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر شروع پروژه آبیاری میکرو در استان همدان نمونه یا الگویی برای دیگر بهره برداران باشد، افزود : استان همدان یکی از شهرهای پیشرو در اجرای پروژه های جدید آبیاری میباشد. عباس زارع اجرا کننده طرح پروژه های جدید آبیاری در کشور بیان داشت : بیست درصد از زمین های آبی ایران به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده و این در حالی است که در شهر همدان این مقدار بیشتر از پنجاه درصد می باشد.

ایانا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst