سال ۹۸ و سهم بخش کشاورزی در مجلس

سال ۹۸ و سهم بخش کشاورزی در مجلس: بنا به گزارش مرکز پژوهش مجلس ؛اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط با بخش کشاورزی در سال آینده را رشدی معادل ۴/۸۲ درصد نشان داد . یعنی معادل مبلغی حدود پنجاه و هشت و صد و سیزده میلیارد ریال .

سال ۹۸ و سهم بخش کشاورزی در مجلس

تهدید امنیت غذایی با کاهش بودجه کشاورزی

طبق خبرگزاری ایانا عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد در برخی قسمت ها بودجه بخش کشاورزی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.وی با اظهار به اینکه هرساله دربخش کشاورزی واردات بین دوازده تاچهارده میلیارد دلار محصولات کشاورزی و مواد غذایی داریم گفت:«سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باعث میشود بازدهی چند برابری داشته و صرفه جویی ارز در کشور را داشته باشیم . »عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: «زمانی کشور دچار بحران می‌شود که درآمد صرف خرید مواد غذایی شود.» پاپی زاده تصریح کرد :«کشور زمانی دچار بحران میشود که هزینه ها صرف خرید مواد غذایی شود.»

در این بین نماینده دزفول خاطر نشان کرد :«سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باعث میشود از خروج چند برابری ارز از کشور جلوگیری شود .» همچنین وی گفت : با توجه به مشکلات ما در تامین ارز ، هر تصمیمی که موجب شود امنیت غذایی کشور بهم بخورد و وابستگی ما در بخش کشاورزی به کشورهای دیگر بیشتر شود باید دوری کرد .

نماینده دزفول با توجه به شرایط تحریمی تاکید داشت:«درکشور ما تامین ارز اهمیت بسزایی دارد و هرگونه تصمیم که باعث شود بخش کشاورزی دچار ضعف و خطر شود امنیت غذایی به خطر افتاده  و از همه مهم تر باعث میشود ما به کشور های بیگانه وابسته شویم.» پاپی زاده نماینده دزفول گفت : پیگیری قوی کردن اعتبارات بخش بیمه کشاورزی، بخش کود و کود اوره ، فروش کود سولفات آهن آبیاری تحت فشار با در نظر گرفتن کمبود آب در میهن مان را قابل بررسی دانست .

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst