قاچاق گندم به صورت گسترده نیست

قاچاق گندم به صورت گسترده نیست: محمود حجتی گفت که حمل و نقل گندم در کشور ثبت شده است. دیده می شود که موارد قاچاق گندم پراکنده هستند، اما امکان خروج گندم از کشور به صورت وجود ندارد.طبق گزارش تسنیم در طی دیدار محمود حجتی با علی عسکری رئیس سازمان صداسیما اعلام شد: ما بتوانیم با حمایت از آموزش و پرورش، توان تولید ملی را دو برابر کنیم و تولید ملی برای همین خاک و آب در حد متوسط، در حدود نیمی از تولید کنندگان برتر کشور افزایش خواهد یافت، تولید ملی ما دو برابر خواهد شد و این ثروتی عظیم است که از طریق افزایش بهره وری و آموزش و ارتقاء به دست می آید.

محمود حجتی وزیر کشاورزی

ظرفیت تولید گیاهان دارویی

مشخصات تولید گیاهان دارویی و تولید ماهی در دریا بعنوان نمونه هایی از ظرفیت های باقی مانده کشور ذکر شده است. حجتی ادامه داد : با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط بازار برای تولید گیاهان دارویی و همینطور در دسترس بودن سواحل سازگار، به خصوص در حوزه های محروم و کمتر توسعه یافته در جنوب، اگر این گنجایش ها بتواند در جامعه تاثیر بزرگی ایجادکند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت این گندم در سال ۹۸ هزاروهفتصد تومان بوده و تا الان حدود۳میلیون و۵۰۰ تن گندم از کشاورز ها خریداری شده .( اگر قیمتهای کود های کشاورزی نظیر کود dap یا کود tsp پایینتر باشد برای کشاورزان کشت و کار سودآوری بیشتری دارد، در نتیجه قاچاق محصولات کمتر خواهد شد.)

او در مورد امکان معکوس کردن قاچاق گندم با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و قیمت بالاتر گندم در کشورهای مجاور نسبت به قیمت تضمین عرضه داخلی در کشور سخن گفت. همانطور که امکان افزایش قاچاق معکوس به دلیل افزایش نرخ ارز در سال جاری وجود داشت، به نظر می رسید که مکانیزم مورد نظر است. برای اسناد و شناسایی حمل و نقل گندم در کشور، موضوع قاچاق را به شدت کاهش داده است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر حمل و نقل گندم در پایگاه ها و مسیرها کنترل می شود، حمل و نقل گندم در مسیری کنترل می شود و در صورتی که قانون و مقررات آن متوقف شود، با آنها برخورد قانونی میشود.محمود حجتی خاطر نشان کرد؛ که آمادگی دستگاه ها، از جمله کارهای گمرکی، نیروهای پلیس و دستگاه های نظارتی و همکاری خوب بین طرفین، امکان کاهش معکوس قاچاق گندم را کاهش داده است، گفت: ممکن است موارد پراکنده ای هستند، اما قاچاق گمدم از درگاههای رسمی دولتی ممکن نیست .

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst