نمودار استاندارد ماشینهای کم مصرف در علم کشاورزی

نمودار استاندارد ماشینهای کم مصرف: پژهشگران آمریکایی طی تحقیقاتی ثابت کردند با به کار گیری از نمودار استاندارد در صنعت خودرو سازی که باعث افزایش کارکرد سوخت میشود ،وبا استفاده از انها در صنعت تولید کود شیمیایی میتوان در کاشت ذرت، برداشت اقتصادی معادل پنج تا هشت میلیارد دلار را بهمراه داشت .

نمودار استاندارد ماشینهای کم مصرف در کشاورزی

نمودار استاندارد ماشینهای کم مصرف در کشاورزی

طبق تحقیقات ساینس دیلی و دیوید کانتر استادان محیط زیست در مجله پایداری طبیعت به گزارش ایانا، به تاثیر احتمالی قانونی کاهش انتشار نیتروژن در کود های شیمیایی پی بردند. آنها به منظور مصرف بهینه سوخت در خودرو های امریکایی نمونه ای طبق معیار های (نمونه میانگین مصرف سوخت ) تولید کردند .

در این گزارش نقل شده است که :میتوان با استفاده از متد نمونه میانگین مصرفی سوخت در رابطه با  کاهش آلودگی نیتروژن برای تولید کننده های کود های شیمیایی مزیت های بسیاری بوجود اورد . تولید کنندگان یاد میگیرند چگونه و در کجا از این نوع کود ها با مزیت بالا استفاده کنند و در آخر میتوانند کود های دارای نیروژن را برای محصولات مشخص شده ، در شرایط  آب و هوایی وخاک مختلف به تولید برسانند.

طبق نتیجه گیری دانشمندان یکی از بزرگترین نگرانی ها برای محیط زیست آلودگی نیتروژنی محسوب میشود . استفاده بی رویه کود اوره در کشاورزی باعث تولید آلودگی های نیتروژنی میشود .بسیاری بر این اعتقاد هستند که هیچ پیشرفتی برای کنترل و اجرای قوانینی در مورد کاهش این نوع منبع آلودگی در شیوه های کشاورزی دیده نشده است .

تحقیقات این استادان ثابت میکند که غول های صنعت کشاورزی در تمامی کشور های دنیا قدرت های سیاسی بسیاری دارند. به همین دلیل اجرای قوانین جدید برای سازگاری با محیط زیست باید مورد بررسی قرار گیرد و قانع کننده باشد . محققان مجله پایداری طبیعت در سخنان خود به سمت استاندارد های مصرفی بهینه سوخت رفتند که تمرکز آنها بیشتر بر روی صنعت خودرو سازی است تا مصرف کنندگان .آنان ارزیابی کردند آیا میتوان مرکز توجه قانون گذاری نیتروژن را صنعت کود های شیمیایی مثل سولفات پتاسیم قرار داد یا خیر .

کانتر وسرچینگر بررسی کردند احتمال افزایش کودهابا بهره وری بالا نسبت به کود های سنتی استفاده بهینه ای دارند و در صنعت کشاورزی بسیار موثر هستند .کشور هندوستان طی سه سال اخیر از این قوانین پیروی میکنند. قیمت کودهای با بهره وری بالا ممکن است مانند خودرو ها برای کشاورزان گران باشد .اما سود بیشتری همراه دارد چون مقدار کمی از آن برای کاشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد .مانند ماشین های کم مصرف که به سوخت کمتری نیاز دارند.چند شرکت تولیدی کود اوره توانسته اند با استفاده از رابطه کاهش نیتروژن و افزایش محصولات،کیفیت آنها را ثابت نگه دارند .در صورتی که از آنها تنها برای دوازده درصد زمین های کشت ذرت استفاده میشود.

پژوهشگران در این تحیللات صنعت ذرت آمریکا  را که سی و سه میلیون  هکتار از زمین های کشاورزی که به خود اختصاص داده است و بیشترین میزان مصرف نیتروژن را دارد مورد بررسی قرار دادند که تنیجه این تحقیقات نشان دهنده بالا بودن مشخصه های بهره وری وابسته به مجموعه استاندارد ها ،میزان سود آوری را تا سال 2030به پنج تا هشت میلیارد دلار میرساند که سود بسیاری برای کشاورزان ،صنعت محیط زیست وسلامت انسان  را بهمراه خواهد داشت .

بنابر گفته این دو اعمال و به کار گیری استاندارد ها در صنایع کشاورزی مهم تر از صنعت خودرو سازی است. آنها بر این اعتقادند که مقررات مربوط به استفاده از تکنولوژی در این صتایع به کاهش مصرف نیتروژن کمک کرده حتی در مواقعی که از خاک کره زمین برای کشت مواد غذایی استفاده بیشتری کنیم .

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst