واردات 30 هزار تن چای در ابتدای سال

واردات 30 هزار تن چای در ابتدای سال، حبیب جهانساز گفت بیست و نه درصد چای مورد نیاز کشور در داخل تولید میگردد در صورتی که از ماه مرداد تا آبان حدود سی هزار تن چای خارجی وارد کشور شده است. وی طی مصاحبه با تسنیم در رشت ، گفت مقدار مصرف چای هر فرد در سال تقریبا یک کیلوگرم است. وی اصلاح کرد و گفت:در سال گذشته تولید چای داخلی به بیست و پنج هزار تن رسید و وارد بازار گشت و با حمایت دولت توانستیم صادرات چای را به پانزده هزار تن برسانیم .

جهانساز با اشاره به تولید بیست و هشت هزارو پانصدوهفتاد تنی چای خشک و افزایش تولید ده درصدی این محصول نسبت به سال گذشته گفت:در سال جاری کارخانجات چایسازی استان مازندران و گیلان آمادگی خوبی داشتن و در همین راستا صد و شصت و یک کارخانه دیگر هم آماده بستن قرارداد با سازمان چای شدند.

جهانساز گفت:عده ای مقدار مصرف چای را در کشور صدوسی هزار تن مشخص کرده اند که این آمار درست نیست درصورتی که چای وارداتی به کشورمان تا به امروز بیشتر از پنجاه و پنج ولی شصت هزار تن نبوده . با استفاده از کود های کلات آهن ، سوپر فسفات تریپل ، کود اوره میتوان به افزایش رشد گیاه چای برای کشت داخل کمک بسزایی کرد .

چای امسال از باغبانهای دو استان گیلان و مازندران صدوبیست و شش هزار و هفتصدوپنجاه و دو تن خریداری گردید و که چهل و پنج درصد آن درجه یک و پنجاه و پنج درصد آن درجه دو بودند.

وی گفت امسال نسبت به سال گذشته تعداد بهره برداران چای افزایش یافته و چهل و دوهزار باغبان برای برداشت چای دست بکار شدند. جهانساز ادامه داد:با حمایت های دولت و با پیگیری برنامه های درنظر گرفته شده خواهیم توانست صنعت چای سازی ایرانی را به اوج برسانیم .

1 پاسخ به واردات 30 هزار تن چای در ابتدای سال
  1. تجربه من نشون میده کود درست در رشد چای خیلی مهمه


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst