کردستان پیشتاز در تولید توت فرنگی

کردستان پیشتاز در تولید توت فرنگی: دادور سهرابی طبق گزارش موج کردستان روز پنج شنبه در دومین جشنواره توت فرنگی کردستان گفت که این استان سه هزارو چهارصد هکتار توت فرنگی و هزارو هشتصد هکتار در سنندج دارد. .رئیس جهاد سنندج اعلام کرد: سیزده هزار کشاورز و هفده هزار بهره بردار در زمینه تولید توت فرنگی در استان کار می کنند.سهرابی ادامه داد: رقم متوسط ​​برای هر اپراتور دوهزار متر مربع است و به طور متوسط ​چهارده الی پانزده تن توت فرنگی در هر هکتار تولید می شود و هشتادوپنج درصد از این زمین ها با سیستم های آبیاری تحت فشار آبیاری میشوند.

تولید توت فرنگی کردستان

دادور سهرابی خاطر نشان کرد : به منظور افزایش بهره وری از مزارع، چهار ارقام جدید توسط دانشمندان کشاورزی جهاد کشاورزی معرفی شده است. در این زمان، بیست پری کولین به کشاورزان تحویل داده شد، به منظور افزایش عمر مفید توت فرنگی، در زمان برداشت دما را، ازسی وپنج درجه به چهار درجه سانتیگراد بالاتر از صفر رساندند. قیمت کود برای کشاورزان متفاوت است
مدیر جهاد کشاورزی شهر سنندج گفت: علاوه بر حمایت، جهاد کشاورزی سالانه تقریبا ۱ میلیون گلدان توت فرنگی را در میان کشاورزان پخش می شود.سهرابی ادامه داد: با توجه به پشتیبانی خدمات جهادی کشاورزی به کشاورزان، ۵ ماشین یاخچالدار به اپراتورهای انتقال محصولات و امکانات با سود ده (٪)  پرداخت می شود.سهرابی به کیفیت توت فرنگی این شهرستان اشاره کرد و گفت، توت فرنگی کردستان یک مارک معروف می باشد.

هفتاد هزار متر مربع هکتار محصولات سردسیر درکرمان

طبق گزارش ایرنا با محمد رضا ساردویی اظهار داشت که زمین های کشاورزی سردسیری در جنوب کرمان شامل (گردو)، (گلابی)، (بادام) ، (آلبالو)، (پسته)، (زردآلو)، (هلو)، (سیب) است.

ساردویی خاطر نشان کرد: زمان چینش میوه ها از پانزدهم ماه خرداد به بعد شروع شده و تا میان ماه آبان ادامه خواهد یافت
ایشان گفتند که این نوع میوه های که در کرمان کشت می شود به زودی محصولات آن در خود کرمان و شهرهای همسایه،مانند شمال (کرمان)، (هرمزگان)، (سیستان و بلوچستان) و دیگر شهرهای ایران منتقل خواهد شد.
سازمان کشاورزی جهاد در جنوب کرمان هفت استان را پوشش می دهد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst