کودهای مختلف برای پسته

انواع کود پسته براساس مواد مغذی و مورد نیاز پسته همچنین نیازمندی های خاک پسته در مناطق مختلف وجود دارند که در این قسمت به معرفی آن ها می پردازیم.
ازت : این ماده پروتئین های گیاهی درخت پسته را تامین می کند و موجب افزایش محصول و باردهی پسته می شود. سولفات آهن ، کود اوره، کود نیترات آمونیوم، کود سولفات آهن آمونیوم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، منگنز و مس از دیگر مواد و کود پسته می باشند که جایگاه مخصوص به خود را دارند. در مناطقی در آن ها نهال پسته کاشته می شود، با کمبود مواد آلی مواجه هستند. در این موارد بایستی از کود های آلی و یا سولفات آهن و یا کودهای آلی دیگر چه گیاهی و چه حیوانی مناسب استفاده نمود.

انواع کود پسته

انواع کود پسته

قیمت کود پسته

قیمت کود پسته قابل مقایسه با ارزش و سود دهی پسته نیست. از لحاظ اقتصادی درخت پسته بسیار ارزشمند است و به طور گسترده ای رشد می کند. این محصول در جنوب شرقی ترکیه در حال رشد روزافزون است. درصد زیادی از کل محصول سالانه پسته از این ناحیه در ترکیه تهیه می شود. اما مشکلی که وجود دارد این است که جنبه های باروری درخت پسته در جزئیات کامل و جامع مورد بررسی قرار نگرفته است و این یک ضعف است به همین دلیل در جهت افزایش بازدهی محصول و بالا بردن کیفیت درختان پسته و محصول تولید شده، بایستی مقدار مطلوب و مناسب کود درخت پسته مورد نیاز آن تعیین شود.
برای اینکار خاکی را که قرار است درخت پسته در آن کاشته شود، مورد آزمایش قرار می دهند تا میزان مواد مغذی آن اندازه گیری شود و برای اصلاحات از نمونه برداری برگ و … استفاده می شود. کود پسته بایستی به اندازه ای باشد که با نیاز های خاک و آب و هوا و خود پسته مطابقت داشته باشد تا محصول مورد انتظار را ارائه دهد. برای تغذیه درخت پسته بایستی حدود یک کیلوگرم از کود سولفات پتاسیم سالانه استفاده کرد.

مزایای کود پسته

کود پسته برای محصولات و درختان پسته طراحی، تولید و بهینه شده است. این کود با افزایش کیفیت محصول موجب سودآوری خواهد شد. از مزایای کود پسته می توان به موارد زیر اشاره نمود.
• افزایش میزان محصول و بهبود کیفیت و خواص آن
• بهبود وضعیت گیاه و بالا بردن قدرت مقاومت آن در مقابل آفات و بیماری های مختلف
• افزایش قدرت مقابله با تنش های محیطی و سهولت تحمل این تنش ها و فشار های محیطی و جوی
• افزایش مقاومت درخت به انواع آفات، بهبود خوشه بندی و افزایش محصول باکیفیت و بالا بردن بهره وری گیاه
• تغذیه محصول را متعادل کرده و در نتیجه بازدهی بالاتری خواهد داشت.
• موجب کاهش PH خاک می شود.
• باعث می شود تا توانایی گیاه بالا رفته و مواد غذایی و مغذی راحت تر در دسترس گیاه قرار گیرد.

1 پاسخ به انواع کود پسته
  1. it’s very nice, I follow your website every day


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst