رموز نگهداری گل حسن یوسف

حسن یوسف در دسته گیاهان آپارتمانی قرار می گیرد در نتیجه بهتر است برای رشد این گیاه از کود گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. کولئوس یا حسن یوسف گیاهی یکساله یا علفی راست قامت از خانواده نعناع (نعناع) است. محدوده بومی آن مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیا تا شمال استرالیا است. نام این گونه شبیه به جنس Scutellaria است که از کلمه لاتین scutella به معنی ظرف یا کاسه کوچک گرفته شده است و به شکل کاسه گلی اشاره دارد که پس از محو شدن گل ها باقی می ماند. کولئوس تپه ای به ارتفاع 1 متر و عرض 1 متر تشکیل می دهد. این گیاه در خاک مرطوب، غنی و سست در نیمه سایه بهترین رشد را دارد، حتی سایه کامل را نیز تحمل می کند. گیاهان ممکن است در آفتاب کامل پژمرده شوند. سایه کامل ممکن است منجر به رشد ساق پا شود. در صورت تمایل، نیشگون گرفتن نوک ساقه می تواند گیاه را پرپشت تر کند. قلمه ها به راحتی در آب یا خاک تمیز گلدان ریشه دار می شوند.

حسن یوسف یا کولئوس گیاه آپارتمانی خوش رنگ

مراقبت از حسن یوسف

بسیاری از گونه های Solenostemon و Plectranthus به جنس حسن یوسف منتقل شده اند. از نظر فنی، Coleus pumilus و Solenostemon x scutellarioides اکنون تحت Coleus scutellarioides قرار می گیرند. کولئوس دارای شاخ و برگ های جذاب، ساقه های شاداب است و در رنگ های زیادی وجود دارد که در تمام طول سال مورد توجه قرار می گیرد. ممکن است به عنوان یک مناقصه سالانه در فضای باز در یک تخت، یک حاشیه، یک سبد آویز یا ظرف استفاده شود. اگر به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد کند، نیاز به نور روشن دارد.

حسن یوسف چیست؟

 گاهی اوقات گزنه رنگ شده نامیده می شود، گیاهانی چند رنگ و خیره کننده هستند که به جای گل برای برگ هایشان رشد می کنند. برای باغبانی ظروف یا برای ستایش تخت های باغ عالی هستند، آنها رنگ شگفت انگیزی را در مناطق نیمه سایه دار ارائه می دهند. امروز، ما قصد داریم به گیاهان زینتی کولئوس بپردازیم. سایر گونه های مرتبط کولئوس در خارج از کشور به عنوان گیاهان آشپزی، داروها یا حتی برای غده های خوراکی استفاده می شوند. من به طور خلاصه به تعدادی از آنها نیز اشاره خواهم کرد زیرا جالب هستند، اما فقط با Plectranthus scutellarioides چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

گونه های مختلف

چندین گونه کولئوس وجود دارد که تحت عنوان “جادوگر” قرار می گیرند. میکس کولئوس می تواند نمایشی خیره کننده از رنگ های بسیار متنوع باشد. برخی از انواع خاصی که تحت این نام قرار می گیرند عبارتند از: جادوگر جید، جادوگر رز، جادوگر مخمل قرمز، جادوگر طلایی، مرجان جادویی، طلوع آفتاب مرجانی جادوگر، موزاییک جادوگر، پاستل جادوگر، آناناس جادوگر، اسکارلت جادوگر و غروب جادوگر. هر کدام از اینها ترکیب رنگی بسیار متفاوتی دارند. رنگ های قرمز، زرد، نارنجی، تقریباً سفید، سبز، صورتی، بنفش و تقریباً سیاه موجود است.

فواید

از این گیاه به عنوان راهی برای پوشاندن طعم قوی و گاه گیج کننده گوشت هایی مانند بز یا بره استفاده می شود. طعم آن شبیه پونه کوهی است، اما با طعم نعنایی تند. این تعجب آور نیست، زیرا از بستگان نعناع است! یک ماده دافع پشه طبیعی را می توان از روغن های این گیاه تهیه کرد

طریقه مراقبت

مراقبت از کولئوس بسیار آسان است و باغبانان بسیار آن را دوست دارند. تنها با چند نکته ساده، هر کسی می تواند این گیاه زینتی را پرورش دهد.

نور

 اگرچه آب و هوای گرم را دوست دارد، اما نیاز به نور کولئوس حداقل است. به عنوان یک منطقه استوایی، به داشتن بیشترین نور مستقیم خورشید توسط درختان در بالا عادت دارد. پرتو های سوزان خورشید می تواند آن رنگ های زیبای برگ را سفید کند، بنابراین سعی کنید حداقل سایه ای برای بهترین ظاهر ایجاد کنید. برای بهترین رنگ، آفتاب اولیه صبح و سایه بعد از ظهر را تهیه کنید.

نیاز آبی

 وقتی برای اولین بار گیاه خود را می کارید، آن را آبیاری کنید تا خاک اشباع شود. پس از آن از آبیاری زیاد خودداری کنید زیرا باعث پوسیدگی ریشه و ریزش برگ می شود. فقط زمانی آبیاری کنید که خاک خشک شود و آن را در رطوبت یکنواخت نگه دارید. شما خاک گل آلود نمی خواهید، فقط کمی مرطوب است.

خاک

 Plectranthus scutellarioides خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. از خاک هایی که حاوی مقدار زیادی جاذب رطوبت ورمیکولیت یا پلیمر هستند استفاده نکنید. ترکیبی که پرلیت زیادی دارد ترجیح داده می شود، زیرا خاک را هوادهی می کند و در عین حال زهکشی را بهبود می بخشد.

کود

اگر گیاهان شما در ظروف هستند، ماهی یک بار با کود متعادل و محلول در آب تغذیه کنید. اگر آنها در بستر باغ هستند، کود دانه ای آهسته رهش نیز خوب است. کود 10-10-10 برای این گیاهان عالی است. اگر در دسترس نیست، یکی را انتخاب کنید که نیتروژن بیشتری از هر چیز دیگری داشته باشد، زیرا باعث تحریک رشد برگ و گیاه می شود.

منبع

coleus

1 پاسخ به حسن یوسف یا کولئوس گیاه آپارتمانی خوش رنگ
  1. سایت آموزنده ایی دارید مقالتون هم مختصر و مفید بود


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst