اثرات گرمایش جهانی و خطر گرسنگی

خطر گرمایش جهان برای کشاورزی : گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی تولید غذا و کشاورزی را مختل خواد کرد. طی تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان پیش بینی شده چنانچه روند افزایش گرمایش جهانی به همین صورت پیش رود تا سال 2100 تمام یخچال های طبیعی قطبی و هیمالیا ذوب خواهند شد. با ذوب شدن یخچال ها سطح آب دریاها بالا آمده و شاهد سیلاب در رودخانه ها و رودهای مناطق وسیعی از جهان خواهیم بود که نتیجه آن کاهش میزان تولید محصولات کشاورزی مخصوصا در نقاط آمریکا ، چین ، هند و بیشتر شهرهای حاشیه ای دریاها و رود ها می شود. همچنین بروز سیل در مناطق مهم کشاورزی سبب شست و شوی خاک سطحی می شود که فرسایش خاک و از دست دادن خاک حاصلخیز را به دنبال دارد. خاکی که برای هر 2.5 سانتی متر آن 500 سال زمان نیاز است. همچنین ذوب شدن این یخچال ها تامین آب شرب مناطق مختلف را نیز دچار بحران می کند و دسترسی به آب شیرین را بسار سخت خواهد کرد.

خطر گرمایش جهان برای کشاورزی

 

تغییرات آب و هوایی و بحران انسانی

خطر گرمایش جهان برای کشاورزی که این گزارشات که طی 5 سال پژوهش از 350 نقطه مختلف جهان جمع آوری شده نشان دهنده آسیب پذیری انسان طی این تغییرات آب و هوایی است. زیرا طبیعت دارای سازوکارهایی برای رسیدن به تعادل است و فقط انسان دچار بحران خواهد شد. یخچال های قطبی و رشته کوه های هیمالیا دارای قدمتی طولانی و حدود میلیون ها سال می رسد که دست خورده باقی مانده که با اغاز انقلاب صنعتی و از اوایل دهه 60 میلادی هر ساله میزان قابل توجهی از آن ذوب شده و از قطر یخ ها کاسته شده است.

تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی به دلیل افزایش گازهای گلخانه ای مخصوصا دی اکسید کربن در نتیجه استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی ، از بین بردن جنگل ها و مراتع ، استفاده از کود های شیمیایی ازته و … که منجر به ذوب شدن یخ ها و بالا آمدن سطح دریا ها و در پی آن مشکلات جدی در بخش کشاورزی را همراه خواهد داشت. علاوه بر گرمایش جهانی و اثرات مخرب آن ، تغییرات فصول و الگوهای بارندگی را نیز به همراه خواهد داشت.

اگر دمای جهانی ۲ درجه سانتیگراد افزایش یابد، تا سال ۲۱۰۰ نصف یخچال طبیعی ذوب خواهد شد. ولی با اقدامات مشترک جهانی،و پیوستن به کنواسیون های منع استفاده از سوخت فسیلی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای می توان میزان افزایش دمای جهانی را به مقدار قابل توجهی کنترل کرد  و مانع از ذوب آن ها شد. بزرگترین خسارات این تغییرات در آسیا ، کشورهای هند ، چین ، بوتان ، بنگلادش ، نپال و … خواهد بود.

1 پاسخ به خطر گرمایش جهان برای کشاورزی
  1. خدا به ما مردم رحم کنه آخرش نسل انسان بدست خودش منقرض خواهد شد.


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst