خواص دارچین برای سلامتی چیست؟

دارچین ادویه ای است که از شاخه های درختان خانواده دارچین به دست می آید. بومی دریای کارائیب، آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی است و جز گیاهان دارویی محسوب می شود.

دارچین و فواید آن برای سلامت بدن انسان و خواص دارچین

معرفی دارچین

انسانها 2000 سال پیش از میلاد مسیح در کشور مصر باستان از دارچین استفاده می کردند، جایی که آن را بسیار مورد توجه قرار می دادند. در قرون وسطی، پزشکان از آن برای درمان بیماری هایی مانند سرفه، آرتریت و گلودرد استفاده می کردند. این ادویه در حال حاضر پس از فلفل سیاه، دومین ادویه محبوب در ایالات متحده و اروپا است. این گیاه به عنوان ادویه به صورت پودر یا کامل و به صورت تکه های پوست موجود است. افراد همچنین می توانند از اسانس آن و مکمل ها استفاده کنند. دو نوع اصلی دارچین وجود دارد: کاسیا و سیلان. این دو دارای پروفایل های تغذیه ای متفاوتی هستند. برخی مطالعات نشان داده اند که ترکیبات موجود در آن دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد میکروبی هستند و ممکن است از سرطان و بیماری های قلبی عروقی و سایر شرایط محافظت کنند. با این حال، شواهد بیشتری برای تایید فواید دارچین مورد نیاز است. این مقاله به فواید ادعایی برای سلامتی انواع مختلف آن و نحوه گنجاندن آنها در رژیم غذایی می پردازد.

بهبود عفونت های قارچی

روغن دارچین بسیار به درمان بعضی از گونه های عفونت های قارچی میانجامد. براساس تحقیقات آزمایشگاهی در 2016 اثبات کرد که روغن دارچین در مقبل گونه ایی از کاندیدا که روی شدت خون رسانی تأثیر می گذارد مؤثر میباشد. البته این موضوع شاید به علت تاثیر ضد میکروبی آن باشد.

تاثیر بر سطح قند خون

بر اساس بررسی منبع مورد اعتماد در سال 2015، مطالعات نشان داده است که دارچین نوع کاسیا ممکن است اندازه قند خون را کم کند. این بررسی همچنین اشاره کرد که پس از مصرف 60 نفر مبتلا به دیابت نوع دو تا شش گرم آن در روز به مدت بین چهل روز تا 4 ماه، گلوکز سرم، تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم و کلسترول کمتری داشتند.  

پیشگیری از بیماری آلزایمر

 بعضی از تحقیقات علمی نشان داده اند که این ماده ممکن است به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کند. به گفته محققان، یک عصاره در زیر پوست درخت اصلی دارچین وجود دارد که آن را به اسم  CEppt  می شناسند که یکی از خواصیتهای کاهش برخی علائم  منفی است.موش هایی که این عصاره را دریافت کردند، کاهش ویژگی های آلزایمر مانند پلاک های آمیلوئید و بهبود توانایی تفکر و استدلال را تجربه کردند. اگر تحقیقات بیشتر اثربخشی آن را تأیید کند، این عصاره ممکن است در توسعه درمان های آلزایمر مفید باشد.

پیشگیری از مولتیپل اسکلروزیس

متخصصان دارچین را برای فعالیت در برابر ام اس (MS) آزمایش کرده اند. در یک مطالعه، محققان به موش ها مخلوطی از پودر دارچین و آب دادند و آزمایش هایی را انجام دادند. به نظر می رسد که دارچین می تواند اثر ضد التهابی بر روی سیستم عصبی مرکزی، از جمله بخش هایی از مغز داشته باشد. مطالعات همچنین نشان داده اند که دارچین ممکن است از سلول های T تنظیم  کننده که پاسخ  های ایمنی را تنظیم می  کنند، محافظت کند. به نظر می رسد افراد مبتلا به ام اس نسبت به افراد بدون این عارضه، سطح    Tregs  کمتری دارند. در مطالعات موش ها، درمان با دارچین از دست رفتن پروتئین های خاص جلوگیری کرده است. دانشمندان همچنین دریافته اند که درمان با دارچین سطح میلین را در موش های مبتلا به ام اس بازیابی می کند. ام اس زمانی رخ می دهد که پوشش میلین روی سلول های عصبی آسیب ببیند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst