مراحل تولید کود ارگانیک

کود ارگانیک ترکیبی از مواد آلی تجزیه شده تحت شرایط خاص می باشد که بدان اصلاح کننده خاک نیز گفته میشود. نحوه ساخت کود ارگانیک ساده است و شاید نیازی به آموزش خاص نداشته باشد؛ اما در این بین باید به نکاتی دقت کرد که ساخت کود اورگانیک با مرغوبیت بیشتری صورت گیرد. در ادامه مراحل ساخت کود ارگانیک مرغوب را می خوانید.

مراحل ساخت کود ارگانیک

مراحل ساخت کود ارگانیک

توضیح مراحل ساخت کود ارگانیک

از مواد آلی اصیل استفاده کنید

آشنایی بیشتر با کود ارگانیک آگاهی لازم را برای استفاده از مواد اصیل به مصرف کننده می دهد. برای کود های ارگانیک از هر ماده ای استفاده نکنید. استفاده از محصولات حیوانی نظیر چربی ، مواد زائد، استخوان و بخش های اضافی بدن جانداران مختلف برای کود ارگانیک مناسب نیست. و حتی استفاده بیش از حد کود گاوی توصیه نمی شود. علت اصلی عدم استفاده از این موارد پخش شدن بوی نامطبوع اطراف کود ارگانیک و تجمع موجودات ریز و ذره بینی و جوندگان مختلف می باشد که علاوه بر مشکلات زیست محیطی از ارزش غذایی کود ارگانیک می کاهند.

سطح رطوبت ماده آلی را تعدیل کنید
متاسفانه به دلیل عدم آگاهی از سطح رطوبت لازم در تهیه کود ارگانیک اغلب افراد یا از مقادیر بیش از حد آب استفاده می کنند و یا آن قدر این مقدار را کاهش می دهند که کود ارگانیک اصطلاحا پوک میشود. یک مثال مناسب برای میزان آب مورد نیاز برای کود ارگانیک اسفنج می باشد. اگر کود را با یک اسفنج مرطوب مقایسه کنید می توانید مقدار آب مورد نیاز را تخمین بزنید. کود اورگانیک نیاز به مقداری مشابهی از رطوبت اسفنج دارد که خیس شده است، اما آبی از آن سرازیر نمیشود.
در صورتی که رطوبت کود ارگانیک کم باشد سرعت تجزیه مواد آلی به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند. رطبوت عامل اصلی فعالیت های هوازی و حیانی باکتری و قارچ های مرتبط می باشد.  اگر رطوبت بیش از حد باشد، میکروارگانیسم ها به تولید میکروب ها به صورت هوازی میپردازند؛ چرا که مسیر ورود آب مسدود شده است.

1 پاسخ به مراحل ساخت کود ارگانیک
  1. کودهای حیوانی عامل اصلی انتقال بیماری های قارچی هستش


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst