فروش نهال سیب اصلاح شده

رشد سریع نهال سیب به نژاد و نحوه دادن کود سیب بستگی دارد. برای فهمیدن کیفیت هیچ چیز مثل چیدن سیب های شیرین و ارگانیک از روی درخت نیست. متأسفانه، درختان سیب نیز جنبه منفی دارند زیرا آنها مشکلات آفات و بیماری ها، تولید ضعیف و کمبود مواد مغذی را تجربه می کنند و رشد درختان سیب بسیار دشوار است. بعضی از پایه های سیب به اکثر بیماری های قارچی و انواع آفات مقاوم هستند. پس انتخاب یک نهال خوب می تواند اکثر مشکلات پیش رو در پرورش این گیاه را از سر راه بردارد.

نگهداری از درخت سیب

برای میوه دهی، اکثریت قریب به اتفاق درختان سیب به گونه های متفاوتی نیاز دارند که در نزدیکی برای گرده افشانی رشد می کنند. در حالی که برخی از انواع سیب خود گرده افشانی هستند، حتی آنها میوه بیشتری را با گونه دیگری در نزدیکی خود تولید می کنند. بنابراین، اگر میوه فراوان می خواهید ، باید یک درخت سیب دوم بخرید. درختان شما باید در همان زمان شکوفا شوند، اما برای گرده افشانی یکدیگر، پس قبل از انتخاب خود کمی تحقیق کنید.

نهال سیب فروش درخت اصلاح کشت پاکوتاه

خرید کشت بافت نهال سیب

درخت کشت بافت نوعی کاشت حدودا مدرنی است که قسمتی از گیاه در آزمایشگاه رشد و پرورش پیدا میکند، در روش کشت بافت سیب گیاه به دور از آلودگی های محیط به صورت ریشه های استریل رشد پیدا می کند، در این نوع کشت گیاه زودتر به بلوغ میرسد و یا سرعتر وارد مرحله باردهی می شود. بهتر است نهال کشت بافت سیب با اصالت تایید شده از جای مطمئن تهیه شود.

خرید کشت بافت نهال سیب سیاه

انواع نهال سیب پاکوتاه

اولین درختان پایه کوتاه، سری پارادیس فرانسوی بود که جز دسته بسیار پاکوتاه محسوب می شد. بعد از اون پارادیس انگلیسی که آن هم پاکوتاه بود راهی بازار شدند. بعد از نوبت مرکز تحقیقاتی مالینگ در انگلیس بود که سری M1-M16 و M17-M24 در سالهای 1912-1914 به بازار عرضه کنند.

مرتون ایمیون MI 793 و MI 778 در سال 1930 راهی بازار تجاری شدند. بعد از تیر خلاص زده شد و سری های مالینگ مرتون (MM) مثل MM115درسال1952 عرضه شد. دلیل انتخاب این سری مقاوم بودن آنها در برابر شته های سیب بود.

M7:

این پایه درخت پنجاه و پنج درصد درختان دانه سیب را تولید می کند این گونه به بیشتر آفات مقاوم است.

M9:

از این پایه در سرتاسر دنیا هم به عنوان یک گونه پاکوتاه و متوسط به دلیل مقاوم در برابر پوسیدگی طوقه مورد استفاده قرار میگیرد. البته نسبت به شته مومی و آتشک باکتریایی آسیب پذیر است.

فدراسیون های مالینگ مرتون

MM111 :

این پایه درختان روی نود درصد روی پایه بذر پیوند می شوند. این پایه به عنوان مقاوم ترین پایه به خشکی در نظر گرفته می شود این پایه درختی در برابر اکثر بیماری ها مقاوم است و سازگار ترین پایه با طیف وسیعی از خاک ها و اقلیم ها می باشد اما مهم ترین عیب آن تولید پاجوش زیاد است.

انواع نهال سیب پاکوتاه

انواع پایه سیب

نهال درخت سیب پاکوتاه

رقم نهال سیب پاکوتاه در دهه هفتاد وارد بازار ایران شد و سازمان جهاد کشاورزی پرورش آن را به کشاورزان توصیه کرد. این نهال با سایر نهال های کاشت بسیار متفاوت است و نیاز به ویژگی های زیادی دارد . از ویژگی های مهم کاشت این پایه شرایط محیطی مناسب است . در مناطق کوهستانی و معتدل از رشد خوبی برخوردار است و برای بازدهی بهتر به سرمای مناسبی نیاز دارد.

نهال درخت سیب نیمه پا کوتاه

منشا این پایه از کشور انگلستان است و به انواع شرایط آب و هوایی سازگاری مناسب را دارد. ریشه های مقاومی در برابر خشکی دارد ولی برای کشت در خاک هی سنگین و مرطوب اصلا توصیه نمیشود و سیستم آبیاری غرقابی برای این نوع پایه روش غلطی است.

نهال درخت سیب پایه بذری

این رقم مهمترین پایه تجاری و اقتصادی در کل دنیا است که منشا آن امریکا است. زمان برداشت محصول آن در اواخر شهریور ماه است. برای بار دهی نیاز به گرده افشانی دارد. در برابر بیماری ها مقاوم است و در خاک مرطوب و زهکشی خوب بهترین رشد را دارد و در برابر خشکی مقاوم نیست.

انواع درختان سیب سفید

انواع درختان سیب

سیب سیاه یا میراکل جرومین

نهال سیب سیاه یا نهال میراکل جرومین این دو نوع سیب جز میوه های خاص است که بسیار مشتری پسند است و نهال ان در برابر آفات بسیار مقاوم است. نهال این سیب جزء کمیاب ترن نهال های سیب ایران است و میزان سیاه شدن میوه بستگی به سرد بودن هوا دارد و هرچه سرمای هوای شب بیشتر باشد رنگ میوه تیره تر است.

سیب توسرخ یا خونی

نهال سیب توسرخ یا همان نهال خونی، این نوع سیب جزء ارقام پیوندی است که به شکل اصلاح شده نهال درخت سیب پیوندی در ایران وجود دارد بسیار پر بازده است و از همان ابتدا کشت نهال درخت سیب توسرخ به بار می نشیند. دارای میوه های به رنگ قرمز و گوشن قرمز رنگ دارد.

سیب دماوند

این نوع درخت با نام نهال سیب دماوند یا نهال گلدن دلیشز در بازار شناخته می شود که محصول آن در فصل پاییز در شهرستان دماوند برداشت می شود.

سیب سبز فرانسوی

نهال سیب سبز فرانسوی یک از محبوبترین گونه ها می باشد و در دسته سیب ها که میوه بسیار خوشمزه ای دارد قرار می گیرد. این سیب برای کاهش وزن و رژیم غذایی نقش بسیار مهمی دارد. به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از اسید های آلی و مزه ترش برای کاهش گرمی و حرارت بدن مناسب است.

سیب گلاب

نهال درخت سیب گلاب در اوایل تابستان به بار مینشیند و طبع گرمی دارد. آبدار و خوش طعم است و در تهیه کمپوت و مربا کاربرد دارد.

نهال درخت سیب گلاب

سیب عروس

این نوع سیب دارای میوه های دورنگ است که در مجالس و مهمانی ها بسیار استفاده می شود. در اواخر شهریور ماه به دست می اید. بهترین مناطق کشت نهال سیب عروس در مناطق سرد و مرطوب است.

نهال سیب آبی

نهال سیب آبی این سیب مخصوص مناطق گرمسیر با بارندگی فراوان است. بیشتر در مناطق مالزی و آسیای شرقی کشت می شود.

نهال سیب سفید

خواستگاه نهال سیب سفید این نوع سیب در روسیه است. در امریکا بیشت ربه عنوان درخت گرده افشان از این نوع سیب استفاده میشود و از مقاومت خوبی در برابر بیماری و آفات دارد.

سیب فرانسوی

محصول نهال سیب فرانسوی دارای دو نوع سیب زرد و قرمز است که در مهر ماه به بار می نشیند و طعم خوبی دارد. میوه های ان از ماندگاری بالایی برخوردار هستند.

سیب زرد

نهال درخت سیب زرد از جمله سیب های محبوب در بازار ایران است. این نوع از سیب به رنگ زرد با لکه های ریز قهوه ای رنگ است. با توجه به منطقه ای که سیب کشت می شود طعم متفاوتی دارد مثلا در مناطق مرطوب و خنک به دلیل میزان اسید بیشتر طعم شیرین تری دارند.

نهال انواع سیب سیب قرمز

سیب قرمز به دلیل بافت گوشتی پفکی و آبدار از محبوبیت کمتری برخوردار هستند که بیش از پنجاه نوع سیب سرخ وجود دارد و از اصلاح نژاد سیب های دیگر نهال درخت سیب قرمز حاصل شده است.

سیب سرخ لبنانی

سیب قرمز لبنانی به دلیل طعم و بافت پوک و پودری از محبوبیت زیادی برخوردار نمی باشد. هر چند نهال درخت سیب لبنانی در بازار موجود است.

سیب سبز یا سیب ترش

نهال درخت سیب سبز یا همان نهال درخت سیب ترش در ایران کشت می شود و رنگی سبز با طعم ترش و ملس دارد. میوه های آن درشت هستند و بومی کشور استرالیا است. این نوع سیب دیررس است و در اواخر مهر ماه به بار مینشیند. استفاده از این نوع سیب برای کاهش وزن و تثبیت قند خون موثر است.

زمان کاشت نهال سیب

زمان کاشت نهال سیب

برای میوه دهی، اکثریت قریب به اتفاق درختان سیب به گونه های متفاوتی نیاز دارند که در نزدیکی برای گرده افشانی رشد می کنند. در حالی که برخی از انواع سیب خود گرده افشانی هستند، حتی آنها میوه بیشتری را با گونه دیگری در نزدیکی خود تولید می کنند. بنابراین، اگر میوه فراوان می خواهید، دوران باغ های میوه با درختان سر به فلک کشیده سیب گذشته است. بسیاری از ما در باغ خانه خود فضایی را نداریم که یک درخت با اندازه کامل نیاز دارد. مراقبت از درختان کوچکتر نه تنها آسان تر است، بلکه در بسیاری از موارد در برابر بیماری ها نیز مقاوم تر هستند پس هرس منظم ضروری است.

نحوه کاشت نهال سیب

درختان سیب برای رشد خوب به خاک حاصلخیز نیاز دارند، بنابراین، قبل از کاشت، خاکی که درختان شما در آن کاشته می شوند را آزمایش کنید – از جمله آزمایش pH خاک. برای نکاتی در مورد آزمایش خاک خود به بخش آماده سازی خاک مراجعه کنید. اگر PH خاکی که قصد دارید درخت خود را در آن بکارید 6.0 تا 7.0 باشد، وضعیت خوبی دارید – این محدوده ایده آل برای درختان سیب است. به درختان و گیاهان مستقر در اطراف سایت نگاهی بیندازید. بررسی کنید که سالم به نظر می رسند و به خوبی رشد می کنند. این به شما کمک می کند تا ایده ای از موفقیت کاشت های جدید در منطقه داشته باشید. به یاد داشته باشید که از خاک هایی که بسیار سنگین یا زهکشی ضعیفی دارند دوری کنید. درختان سیب ممکن است حتی زمانی که دما کاملاً خنک است کاشته شوند، به خصوص اگر به صورت برهنه و خوابیده باشند. اگر یخبندان شدید انتظار می رود، بهتر است کاشت را برای مدتی به تعویق بیندازید تا دما معتدل شود. ریشه ها را در معرض دمای یخبندان یا کمتر قرار ندهید. به طور کلی، تا زمانی که خاک شما قابل کار باشد، کاشت آن خوب است.

فاصله کاشت درخت سیب

فاصله کشت سیب ارقام بذری 6 در 6 متر و در گونه های دیگر 2 در 3 متر فاصله خطی یا 3 در 3 می باشد.

تعداد درخت سیب در هکتار

در ارقام جدید از 800 تا 3000 اصله در هکتار می توان کشت کرد ولی در ارقام بذری 450 اصله در هکتار قابل کشت می باشد.

مراحل کاشت

قبل از کاشت: ریشه های درخت سیب را در یک سطل یا وان بزرگ آب به مدت یک تا دو ساعت خیس کنید. این به جلوگیری از خشک شدن ریشه ها در حین حفر گودال کاشت کمک می کند. از خیساندن ریشه ها برای بیش از شش ساعت خودداری کنید. به یاد داشته باشید: قبل از کاشت، ریشه ها را در معرض دمای انجماد (یا کمتر) قرار ندهید. گودال کاشت را به اندازه کافی عمیق و گسترده حفر کنید تا سیستم ریشه فضای و فضای زیادی برای گسترش و رشد داشته باشد. هنگام حفر گودال کاشت، مطمئن شوید که به اندازه کافی عمیق و گسترده است تا سیستم ریشه درخت سیب فضای کافی برای گسترش آسان داشته باشد. خاک سطحی مغذی تر را در یک توده جداگانه نگه دارید تا بتوانید آن را در انتهای سوراخ قرار دهید، جایی که بیشترین فایده را دارد. برای سست کردن خاک، کود دامی کهنه و پوسیده، کمپوست باغی، گشنیز یا پیت ماس را در توده ای از خاک سطحی خود مخلوط کنید.

کاشت نهال سیب در پاییز

درخت سیب را در مرکز سوراخ کاشت قرار دهید و ریشه های آن را به سمت پایین و باز کنید. روی تنه نگه دارید تا آن را عمودی نگه دارید، سوراخ را پر کنید، ابتدا خاک سطحی را دوباره داخل آن قرار دهید. می توانید با کار کردن با دقت خاک در اطراف ریشه ها و محکم کردن آن در حین پر کردن سوراخ کاشت در اطراف درخت خود از ایجاد حفره های هوا جلوگیری کنید. به خصوص اگر در شیب کاشت می کنید، یک لبه خاک در اطراف سوراخ کاشت حدود دو اینچ بالاتر از سطح زمین ایجاد کنید. خاک را به طور یکنواخت در اطراف درخت و مالچ پخش کنید تا از آسیب ناشی از جمع شدن آب و آسیب ناشی از یخ زدن در اطراف تنه درخت سیب در پاییز و زمستان جلوگیری شود.

گرده افشانی درخت سیب

دو درخت می توانند سیب های فراوانی را فراهم کنند سیب ها توسط حشرات گرده افشانی می شوند و زنبورها و مگس ها گرده گل های یک درخت سیب را به گل های درخت سیب دیگر منتقل می کنند. اما برای لذت بردن از سیب درست کنار درخت نیازی به کاشت یک باغ کامل ندارید. سیب برای رشد میوه نیاز به گرده از انواع مختلف سیب دارد. بیشتر درختان سیب به پایه های ارقام مختلف پیوند زده می شوند و فقط حدود 8 تا 10 فوت بلند می شوند. بنابراین حتی اگر فضای کمی دارید نگران فضا کافی برای درختان خود نباشید.

به ریشه ها نگاه کنید

اگر درختان ریشه لخت خریداری کرده اید، سیستم ریشه را از نزدیک بررسی کنید و ریشه های اطراف یا ریشه های J شکل را که در نهایت می توانند تنه را خفه کنند، بردارید. برای درختان در ظروف، سیستم های ریشه را برای احاطه کردن ریشه های چوبی بررسی کنید. اگر ریشه های چوبی به صورت دایره ای پیچیده شده اند، قبل از کاشت، آن ها را صاف کنید یا چندین برش از ریشه ایجاد کنید. این به گیاه کمک می کند تا سیستم ریشه ای قوی تری تولید کند و از تشکیل ریشه های کمربندی که در نهایت درخت را ضعیف می کند جلوگیری می کند.

هرس انواع نهال سیب درختی

هرس درخت در هر سال نه تنها توصیه می شود بلکه ضروری است. شما باید درخت خود را هرس کنید. برای تحریک تولید میوه و باز و متعادل نگه داشتن درخت. بدون هرس منظم، یک درخت سیب رشد رویشی زیادی تولید می کند که سپس به چوب میوه تبدیل می شود. اگر درختی بیش از حد چوب میوه دهی داشته باشد، شروع به تولید سیب های زیادی می کند که درخت را ضعیف می کند و منجر به سیب های پست تر و در نهایت کمتر و کمتر خوش خوراک تر می شود. کلید رسیدن به تعادل سالم رشد رویشی و میوه دهی درخت است تا درخت انرژی کافی برای تولید سیب های سالم داشته باشد.

هرس انواع نهال سیب درختی

بار دهی درخت سیب

اگر شرایط مساعد در هنگام شکوفه دادن درخت باشد، این درخت محصول فراوانی را فراهم می کند. برخی از میوه ها به طور طبیعی در اواسط اردیبهشت از درخت می ریزند، اما ممکن است میوه بیش از آن چیزی باشد که بتواند نگه دارد. محصولات بیش از حد سنگین می توانند باعث باروری دوساله شوند، زمانی که محصول سنگین سیب های کوچک و سبز در سال بعد محصول کم یا بدون محصول باشد.

تنک کردن میوه از درختان با دست، باروری دوسالانه را به حداقل می رساند و میوه های بزرگتر و با کیفیت بالاتر را ترویج می کند. یک یا دو میوه در هر خوشه گل یا برای بهترین کیفیت میوه، حدود 4 تا 6 سانتی متر بین میوه روی هر شاخه فاصله بگذارید.

آبیاری درخت سیب

درختان سیب برای باغ های حیاط خلوت عالی هستند و سال به سال میوه می دهند و یک خوراکی ترد و شیرین پاییزی را ارائه می دهند. اما، اگر نمی دانید چگونه از درختان خود مراقبت کنید، ممکن است آن میوه را از دست بدهید. آبیاری درختان سیب معمولاً پس از سال اول مورد نیاز نیست، اما تا زمانی که به آن نقطه ثابت نرسند، آبیاری یک عنصر مهم مراقبت است

درختان سیب چقدر آب نیاز دارند؟

نیاز آبی این درختان به میزان بارندگی بستگی دارد. به طور کلی، برای یک درخت مستقر، نیازی به آبیاری آن نخواهید داشت، مگر اینکه باران زیادی نبارید یا یک دوره خشکی خاص یا حتی خشکسالی وجود داشته باشد. حدود 2.5 سانتی متر بارندگی هر هفته تا ده روز برای اکثر درختان سیب کافی است. درختان در اولین فصل رشد خود ممکن است کمی بیشتر از این نیاز داشته باشند.

نحوه آبیاری درخت سیب

هنگامی که نیاز به آبیاری درخت خود دارید، مهم است که این کار را بدون ایجاد آب ایستاده و ریشه های خیس انجام دهید. این می تواند به اندازه شرایط خشکسالی برای درخت شما مضر باشد. آب زیاد، اکسیژن خاک را کم می کند، از جذب مواد معدنی لازم توسط ریشه جلوگیری می کند و درخت را مستعد پوسیدگی و عفونت می کند.

کوددهی درختان سیب

درختان سیبی که برای تولید میوه کشت می شوند انرژی زیادی مصرف می کنند. هرس و کود دهی سالانه درختان سیب برای کمک به درخت برای تمرکز این انرژی بر روی تولید محصول پربار ضروری است. در حالی که درختان سیب از اکثر مواد مغذی استفاده می کنند، اما مقدار زیادی پتاسیم و کلسیم مصرف می کنند. بنابراین، اینها باید هر سال هنگام تغذیه برای این درختان اعمال شوند.

آیا باید به درخت سیب کود داد؟

همانطور که گفته شد، این احتمال وجود دارد که یک درخت سیب سالانه به هر دو تغذیه کلسیم و پتاسیم نیاز داشته باشد، اما برای اینکه مطمئن شوید درخت شما به چه مواد مغذی دیگری نیاز دارد، باید آزمایش خاک انجام دهید. آزمایش خاک تنها راه برای تعیین واقعاً نوع کود برای سیب است. به طور کلی، همه درختان میوه در pH خاک بین 6.0-6.5 رشد می کنند.

انتخاب درخت سیب بر اساس آب و هوا و طعم

فراتر از در نظر گرفتن انواع ارقام در مقابل انواع استاندارد، اولین کاری که باید برای تصمیم گیری در مورد انواع درختان سیبی که قرار است بکارید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که گونه هایی را انتخاب می کنید که بهترین رشد را در منطقه خود دارند. اداره محلی منطقه شما می تواند این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. در زیر نمونه هایی از انواع قابل رشد در مناطق 3 تا 8 آورده شده است. سیب ها طبیعتاً گیاهان شمال هستند زیرا نیاز به سرما و رطوبت دارند.

کمبود مواد مغذی

آهن یک ماده مغذی ضروری برای تشکیل کلروفیل است. کمبود کلروفیل به معنای کاهش فتوسنتز و کاهش قدرت درخت است. کمبود آهن ناشی از کمبود آهن در خاک نیست، بلکه پی اچ خاک ایجاد می شود. در pH بالا، آهن نا محلول است و بنابراین برای جذب ریشه در دسترس نیست. از آنجایی که آب آبیاری نیز بسیار قلیایی است، تلاش برای مدیریت کمبود آهن با کاهش pH خاک غیرممکن است. کمبود آهن با آبیاری مکرر در فصل بهار یا مرطوب بودن طولانی مدت خاک تشدید می شود. برخی از درختان از نظر ژنتیکی بیشتر از دیگران در معرض کمبود مواد مغذی هستند.

انواع آفات درخت سیب

درختان سیب مستعد ابتلا به مجموعه ای از آفات (مانند شب پره) و بیماری ها (مانند دلمه سیب) هستند. تمیز نگه داشتن ناحیه اطراف درخت با کشیدن علف های هرز برای جلوگیری از رقابت با مواد مغذی و پاکسازی هر گونه بقایای گیاهی برای کاهش انتقال بیماری کمک زیادی به جلوگیری از مشکلات می کند. علاوه بر این، کشتن آفات در طول فصل و سمپاشی درختان سیب با روغن خفته را هر ساله برای محافظت از درختان از آفات زمستان گذران، لاروها و تخم ها توصیه می کند. اسپری های ارگانیک در دسترس هستند، اما آنها باید با احتیاط استفاده شوند. دستورالعمل های بسته را به طور کامل دنبال کنید.

بسیاری از چیزها می توانند درختان سیب، برگ ها، گل ها و میوه ها را تحت تاثیر قرار دهند. تغییرات در ظاهر فیزیکی و سلامت گیاه می تواند ناشی از محیط، بیماری های گیاهی، حشرات و حیات وحش باشد. برای پرداختن به آنچه می بینید، مهم است که تشخیص درستی داشته باشید.

بیماری های مهم درخت سیب

آتشک سیب

نشانه های بیماری روی نهالها در چند سال فعال باقی می‌مانند و وقتی که شاخه ها ۲ تا ۳ ساله شود شکافهای بلند و متقاطع در پوست درخت ظاهر می‌شود. البته این بیماری روی درختان سیب محلی ایران نظیر رقم فوجی و رقم شفیع‌آبادی تاثیر و خسارت چشمگیری دارد.

شانکر سیتوسپورایی

نشانه اصلی بیماری شانکر سیتوسپورایی، نمایان شدن شانکر یا همان زخم روی تنه و شاخه‌ های سیب می باشد. پس از آلودگی، عامل اصلی بیماری سریعا در پوست سرشاخه و شاخه پخش می شود، تا جایی که در مدت 1 ماه شاید سرشاخه ای به طول یک تا ١/۵ متر را بطورکاملاً خشک کند.

کرم خراطها یا پروانه فری

این آفت زمستان گذرانی بشکل لارو در داخل تنه و شاخه های اصلی دارد. درختان زندگی سپری می کند. لاروها در آخر زمستان از تنه درختان بیرون میایند و به صورت پروانه نر و ماده از درختان سیب تغذیه می کنند.

کپک پودری

این قارچ به برگ ها، گل ها و میوه ها حمله می کند. برخی از انواع سیب درختی ایرانی معمولا مورد حمله قرار می گیرند، اما برخی دیگر نیز ممکن است در سال های رطوبت تحت تأثیر قرار گیرند. قارچ روی شاخه ها زمستان گذرانی می کند. عفونت ها در اواخر بهار، در روزهای گرم، شب های خنک و نوعی رطوبت شروع می شود. هاگ ها از طریق باد، شبنم، باران و آبیاری پخش می شوند

پوسیدگی تاج و پوسیدگی ریشه

در اثر یک ارگانیسم قارچ مانند (Phytophthora) که از خاک منتقل می شود، پوسیدگی طوقه و پوسیدگی ریشه تقریباً در تمام درختان میوه در سراسر جهان رخ می دهد. Phytophthora در بیشتر خاک ها وجود دارد، اما فقط در شرایط بهینه، که رطوبت زیاد خاک یا آب ایستاده، و میزبان حساس است، باعث عفونت می شود. هنگامی که درختان آلوده می شوند، هیچ درمانی وجود ندارد.

ویروس موزاییک سیب

ویروس موزاییک سیب یک بیماری غیر معمول است که به راحتی قابل پیشگیری است و با پیوند بیمار (جوانه ها، شاخه ها یا ریشه ها) پخش می شود. رشد آهسته درختان و بازده کم میوه الگوی متمایز و تصادفی کلروز (زرد شدن) روی برگها. گیاهان عاری از ویروس بکارید و از پیوند بدون ویروس استفاده کنید. درختان بیمار نیازی به حذف ندارند، اما نباید به عنوان منبعی برای مواد پیوند استفاده شوند.

 

 

دانلود مقاله کشت بافت سیب (رایگان)

کشت بافت درخت سیب+pdf (بزودی)

 


مطالب مرتبط با قیمت نهال سیب پاکوتاه

خرید نهال سیب پاکوتاه | ارقام سیب درختی | نهال سیب گرمسیری | سیب اصلاح نژاد شده | انواع درخت سیب گلاب | بهترین نهال سیب پاکوتاه | مقاله کشت بافت سیب | بهترین نوع سیب درختی | علت رشد نکردن درخت سیب | پربارترین درخت سیب | انواع درخت سیب ترش | درخت سیب اصلاح شده | نهال سیب پاکوتاه کرج | روش کاشت سیب در گلدان | طرز کاشتن درخت سیب | کاشت درخت سیب در خانه | نهال سیب پاکوتاه ارومیه | آموزش درخت سیب | اسم انواع سیب قرمز | کاشت نهال سیب در گلدان | فروش نهال درخت سیب پاکوتاه | کاشت نهال سیب دیم | قیمت نهال سیب پایه مالینگ | درخت سیب کی بار میدهد | نهال سیب زرد پاکوتاه | میزان باردهی درخت سیب | جابجایی درخت سیب | چوب درخت سیب |

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst