معرفی گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا یا شمشیری از خانواده مارچوبه سانان است. این گیاه همیشه سبز و دائمی است و دارای برگ هایی مانند شمشیر و سبز رنگ و گاها ابلق که به زبان مادر شوهر نیز خوانده می شود.در ادامه روش های نگهداری، تکثیر و کوددهی با کود گیاهان آپارتمانی توضیح داده خواهد شد.

نگهداری از گیاه سانسوریا

انواع سانسوریا

این گیاه به شکل های مختلف از جمله سبز، ابلق، بلک، کراواتی، پاکوتاه، لوله ای دیده می شود.

خواص گل سانسوریا

این گل در صدر لیست جدول گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان قرار دارد. این گیاهی زینتی علاوه بر زیبایی در برابر شرایط سخت بسیار مقاوم است و علاوه بر این ها دارای ویژگی های مفید است که سبب محبوبیت ان ها در بین علاقه مندان به گل های آپارتمانی شده است.

نکات اعجاب انگیز گیاه سانسوریا

1)تصفیه آلودگی های هوا

طبق تحقیقات انجام شده توسط ناسا این گیاه جزء پانزده گیاه مؤثر در تصفیه آلودگی هوا قرار دارد. سانسوریا به غیر از تولید اکسیژن در شب، بعضی از آلاینده های هوا را جذب می کند. این گل برای از بین بردن سمومی مثل فرمالدئید، تولوئن و اکسید های نیتروژن مناسب است.

2) ایجاد انرژی مثبت

گیاه سانسوریا می تواند انرژی مثبت و بسیار مفیدی را در نقاطی از منزل ایجاد کند. این گیاه یک محافظ قوی است و در برابر انرژی منفی بسیار خوب عمل می کند. بهترین موقعیت برای قرار گیری این گل در گوشه های شرقی، جنوبی و جنوب شرقی است.

در ایام قدیم چینی ها این گیاه را یک گل با ارزش در خانه های خود می دانستند و اعتقاد داشتند که هشت خدایان آن ها، هشت فضیلت را به کسانی که از این گیاهان نگهداری می کنند به عنوان هدیه اعطا می کنند. که این فضیلت ها شامل: سعادت، قدرت و شعر ،زیبایی، شعور، زندگی طولانی، سلامت، هنر است.

 با سانسوریا به مبارزه با آلرژی بروید

این گل سموم هوا را جذب می کند و سبب تولید اکسیژن می شود که سبب افزایش اکسیژن و رطوبت هوا شده و سموم موجود را کاهش می دهد. پس افراد مبتلا به آلرژی می توانند از این گیاه به عنوان یک روش آسان و ارزان برای کاهش علائم آلرژی و درمان بیماری استفاده نمایند.

نگهداری آسان سنسوریا

نگهداری از گیاه سانسوریا بسیار آسان است و اگر شما چند هفته به آنها توجهی نداشته باشید بازهم ایستاده منتظر شما می ماند ! سانسوریا ساده ترین گیاه برای نگهداری داخل خانه است و به راحتی در هر جایی و با هر شرایطی رشد می کند و همین امر ضرورت وجود این گیاه در خانه را خاطر نشان می کند.

چرا سانسوریا بخریم

 سانسوریا جزء بهترین گیاهان آپارتمانی محسوب می شود زیرا :

  • نگهداری بسیار راحتی دارد.
  • به دلیل رشد طولی فضای کمی می گیرد.
  • به دلیل رشد طولی فضای کمی می گیرد.
  • مقاومت زیادی به خشکی دارد.
  • در هر نقطه ای در داخل خانه رشد می کند.
  • به دلیل رشد طولی فضای کمی می گیرد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst