طرز نگهداری گل رز در خانه

نحوه نگهداری گل رز : برای محافظت از دستان خود در برابر خارهای خاردار از دستکش های محکم استفاده کنید. یک شلنگ یا یک سطل آب و همه وسایل کاشت خود را در این نزدیکی داشته باشید. گل رزهای ریشه برهنه را به مدت هشت ساعت قبل از کاشت در یک سطل آب خیس کنید. هنگام کاشت گل سرخ ، مطمئن شوید که حفره ای بسیار بزرگتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید و مقدار زیادی مواد آلی مانند کمپوست یا کود را اضافه کنید. بعد از کاشت کاملاً آبیاری کنید. گلهای رز را شلوغ نکنید. گلهای رز باید در حدود دو سوم از ارتفاع مورد انتظار از یکدیگر کاشته شوند. گل رزهای قدیمی باغ به فضای بیشتری احتیاج دارند ، در حالی که می توان گلهای رز کوچک را نزدیکتر کاشت.

نگهداری گل رز

شرایط نگهداری گل رز در گلدان

گلدهی گل رز

هر برگ دارای یک جوانه رشد است ، بنابراین از بین بردن شکوفه های گل قدیمی گیاه را ترغیب می کند به جای استفاده از انرژی برای تولید بذر ، گل بیشتری تولید کند. ارزش آن را دارد که حداقل یک بار در هفته و حتی هر روز در نیمه تابستان به جوانه برسید. یک شاخه جدید از این قسمت رشد می کند. بقایای اطراف بوته گل رز را که می تواند بیماری و حشرات را در خود جای دهد قبل از اولین سرمازدگی سخت ، سر بوته های گل سرخ خود را هرس کنید تا در زمانی که شاخه های جدید ممکن است به دلیل سرما آسیب ببینند ، رشد جدید را آغاز  نکند.

آبیاری

با احتیاط گل های خود را آبیاری کنید. کل منطقه ریشه را حداقل دو بار در هفته در هوای خشک تابستان خیس کنید. از آبپاشی های مکرر کم عمق که به ریشه های عمیق تری نمی رسند و باعث تشویق قارچ می شوند ، خودداری کنید.

در پاییز مقدار آب را کاهش دهید ، اما اجازه ندهید گل رز کاملا خشک شود. گلهای رز آب را دوست دارند اما آنها را غرق نکنید. خاک ایده آل غنی و سست ، با زهکشی مناسب است. یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید عدم تأمین زهکشی مناسب است. در اطراف گلهای رز خود از مالچ استفاده کنید. برای کمک به حفظ آب ، کاهش استرس و تشویق رشد سالم ، یک لایه دو تا چهار  اینچی برگ خرد شده ، چمن یا پوست خرد شده را در اطراف پایه گل های رز خود قرار دهید.

تغذیه

انواع گل رز در ایران وجود دارد که معروفترین آنها گل محمدی است که به صورت نهال گل محمدی در بازار عرضه می شود.برای تقویت این گیاهان می توان از کودهای مختلف استفاده کرد. کودهای مایع مصنوعی سبب می شوند تا  شاخ و برگ ها شته ها و سایر آفات را به خود جلب کند و نگهداری گل رز را با مشکل روبه رو می کند. سولفات منیزیم باعث رشد جدید از پایین شاخه ها  می شود. پوست موز منبع خوبی از کلسیم ، گوگرد ، منیزیم و فسفات است همه چیزهایی که گل رز دوست دارد.  در اینجا سه روش برای تهیه آنها وجود دارد:

  • یک پوست موز در پایه هر گل قرار دهید.
  • در کنار هر بوته ای یک موز لک دار دفن کنید.
  • پوست را خرد کنید ، بگذارید به مدت دو هفته در یک ظرف آب بسته بمانند و مخلوط را در زیر هر بوته بریزید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst