روش های نگهداری چمن

برای نگهداری از چمن ها روش های مختلفی وجود دارد و سوال اینجاست که چه نوع کود چمنی برای این منظور استفاده شود. یک چمن سبز و سالم ، مکمل چشم انداز است. بهترین کود چمن باعث ایجاد چمن سالم و به حداقل رساندن مسائل علفهای هرز و آفت می شود که در برابر این مشکلات مقاومت می کند. انواع مختلفی از کود چمن در بازار وجود دارد ، یا می توانید از روش های تولید شده در خانه برای تقویت قدرت چمن خود استفاده کنید. انتخاب غذای مناسب برای چمن ها با درک تعداد کودهای چمن و دانستن نوع خاک و خاک شما شروع می شود.

چه نوع کود چمنی استفاده شود

 

شناخت انواع کود چمن

استفاده از کود برای چمن ها یک روش موثر برای جلوگیری از آسیب به بیماری ها و آفات و به حداقل رساندن نگهداری آن است. اما چه نوع کود چمن را باید استفاده کنید؟ کودهای آزاد کننده زمان وجود دارد که برای تغذیه چمن در طول ماهها مفید است و از اینکه باغبان نیازی به یادآوری مجدد در یک زمان خاص نداشته باشد ، جلوگیری می کند. رهاسازی تدریجی همچنین به ریشه های گیاه اجازه می دهد تا مواد مغذی مورد نیاز را به آرامی برداشت کرده و از شسته شدن عناصر لازم در خاک جلوگیری کنند. این نوع غذا به راحتی قابل استفاده است و احتمال سوختن چمن را به حداقل می رساند. کودهای دانه ای ممکن است در زمان رها سازی یا دفع آزاد باشند. در هر صورت ، به دلیل سهولت کاربرد ، محبوب هستند. کودهای مایع یا محلول در آب با استفاده از یک شلنگ پخش می شوند و یک روش سریع برای معرفی مواد مغذی به چمن را  دارند. بسیاری از این اشکال به دو صورت مصنوعی یا آلی وجود دارند. فرمول های مصنوعی شیمیایی هستند و باعث آزاد شدن سریع و سبز شدن سریع چمن می شوند. فرمولهای آلی به طور طبیعی از موجودات زنده یکبار یا محصولات جانبی آنها ساخته می شوند. این انتخاب با شماست که از کدام نوع برنامه و فرمول در چمنزار خود استفاده کنید.

مراقبت از چمن

چیزی فراتر از چمن زنی ، از بین بردن علف های هرز  و هوادهی است. چمن برای داشتن بهترین حالت به رطوبت منظم نیاز دارد. همه گیاهان از عناصر مغذی اساسی بهره مند می شوند. به خصوص چمن به مواد مغذی ماکرو و  اضافی نیاز دارد که می تواند از هوا و آب تأمین شود ، اما در مقداری استفاده می شود که کاربردهای اضافی مفید باشد. این مواد مغذی اصلی ازت ، فسفر و پتاسیم هستند و در غذاهای علفی به عنوان N-P-K نماد گذاری می شوند. آزمایش خاک یک روش عالی برای تصمیم گیری است که کدام یک از این نسبت ها در بالاترین مقدار مورد نیاز است.

برای کود مخصوص چمن ها نسبت عناصر غذایی روی هر ماده غذایی گیاهی توسط N-P-K نشان داده می شود و مقدار هر یک را بیان می کند. به عنوان مثال ، 10-10-10 غذایی متعادل با مقادیر مساوی نیتروژن ، فسفر و پتاسیم است. نیتروژن باعث رشد می شود. فسفر در تشویق رشد گل و ریشه و استقرار اولیه مفید است. پتاسیم موجود در چمن ها توانایی گیاه در استفاده از ازت را افزایش می دهد. آزمایش های خاک به راحتی قابل استفاده هستند و نشان می دهد که در صورت وجود ، کدام ماده مغذی در آن کمبود خواهد داشت.

عوامل دیگر برای انتخاب نوع کود چمن برای استفاده عبارتند از: پی اچ خاک ، و زمان تغذیه چمن های منطقه و نوع چمن.

تولید چمن

ساده ترین راه برای تولید یک چمن سالم بدون افزودن موارد خریداری شده ، برداشت آن است. کود را به زمین چمن بریزید و بریده های چمن را نگه داری کنید. اگر به اندازه کافی چمن زنی کنید ، زیرا برش های کوتاهتر سریعتر کمپوست می شوند و شروع به اصلاح خاک و افزودن مواد مغذی می کنند. ترکیبی از بریده های چمن و برگهای خشک شده روند کمپوست را تسریع می کنند زیرا یک منبع کربن است و دیگری در درجه اول منبع نیتروژن است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst