بیماری کووید -19چه تاثیری بر کشاورزی دارد؟

کرونا و کشاورزی : همه گیری های مختلف که بشریت تجربه کرده است، مانند آنفولانزای اسپانیایی، آنفولانزای آسیایی و … تأثیر زیادی بر اقتصاد، محیط زیست و هر گونه فعالیت انسانی، مانند دام، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل، آموزش، بهداشت، ماهیگیری، معدن، صنعت، تجارت و غیره در حال حاضر، بشریت با یک بیماری همه گیر دیگر روبرو است، عفونت ویروس جدید کرونا ویروس که باعث ایجاد بیماری موسوم به COVID- 19 می شود هدف این مقاله تجزیه و تحلیل و بحث در مورد اثرات مربوط به این بیماری در کشاورزی است. برای این تجزیه و تحلیل، از داده های سازمان کشاورزی غذایی ، سازمان بهداشت جهانی و اسناد علمی و فنی استفاده شده است. شواهد کافی برای تأیید اینکه همه گیری تأثیر مهمی بر کشاورزی و زنجیره تامین مواد غذایی دارد، عمدتا بر تقاضای غذا و در نتیجه امنیت غذایی تأثیر می گذارد، و تأثیر زیادی بر آسیب پذیرترین جمعیت دارد.

کرونا و کشاورزی

تاثیر بیماری و رشد اقتصادی

از همه گیری های گذشته که جهان تجربه کرده است، نشان داده شده است که وقوع ترس و وحشت بر فعالیت های انسانی و رشد اقتصادی تأثیر می گذارد.خسارت کرونا  در فعالیت های کشاورزی نیز رخ می دهد. هنگام شیوع بیماری های عفونی، گرسنگی و سوء تغذیه نیز افزایش می یابد. اوضاع با پیشرفت بیماری بدتر می شود و محدودیت های رفت و آمد را شدیدتر می کند، باعث کمبود نیروی کار برای محصول می شود یا کشاورزان برای عرضه محصولات خود به بازار مشکل می کنند.

تاثیر کووید -19بر کشاورزی

کشاورزی یکی از مهمترین بخشهای توسعه انسانی است و به امنیت غذایی مربوط می شود. از این رو، هدف این تحقیق تجزیه و تحلیل روابط بین  کرونا و کشاورزی  و امنیت غذایی و چگونگی تأثیر این روابط بر رویدادهای مربوط به بیماری کووید -19است. سازمان غذا و کشاورزی، اعلام می کند که کووید -19از دو جنبه مهم بر کشاورزی تأثیر می گذارد: عرضه و تقاضا برای غذا. این دو جنبه به طور مستقیم با امنیت غذایی ارتباط دارند، بنابراین امنیت غذایی نیز در خطر است.

عرضه مواد غذایی

برای مقابله با کرونا زنجیره تامین مواد غذایی شبکه ای است که یک سیستم کشاورزی را با میز مصرف کننده متصل می کند، از جمله مراحل تولید، بسته بندی، توزیع و ذخیره سازی . در ابتدا، اعلان های انزوای اجتماعی باعث شد مردم به مراکز عرضه بروند و برخی محصولات با کمبود مواجه شوند، با وجود این، عرضه غذا تثبیت شده است زیرا یکی از سیستم هایی است که باید برای اطمینان از امنیت غذایی حفظ شود. یکی از وظایف فائو این است که ترویج کند که زنجیره ارزش غذایی قطع نشده و به فعالیت خود ادامه میدهد. بنابراین، علیرغم محدودیت هایی که دولت ها بر تحرک نیروی کار در سیستم های کشاورزی اعمال کرده اند، اگرچه با وجود برخی مشکلات، تامین مایحتاج اولیه به طور معمول تضمین می شود. در مورد کالاهایی که وارد یا صادر می شوند، وضعیت متفاوت است. به دلیل بسته شدن مرزها، تجارت بین المللی قطع شد، اگرچه پس از تعیین پروتکل های امنیتی برای جلوگیری از شیوع ویروس، تجارت تثبیت شد. این ممکن است موقتی باشد ؛ بستگی به این دارد که کشورها برای جلوگیری از شیوع ویروس چه می کنند.

کووید -19 و زندگی بشر

بیماری همه گیر کووید -19 تأثیر زیادی بر اقدامات و فعالیتهای بشریت دارد، کشاورزی نیز خارج از این تأثیر نیست. تقاضای غذا و در نتیجه امنیت غذایی به دلیل محدودیت های حرکتی، کاهش قدرت خرید و تأثیر بیشتر بر آسیب پذیرترین گروه های جمعیتی بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد. با افزایش موارد سرایت، دولتها اقدامات شدیدتری را برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام می دهند، همچنین بر سیستم غذایی جهانی تأثیر می گذارد. پیش فرض هر اقدامی باید برای حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم به ضرر رشد اقتصادی باشد، اگرچه برخی دولتها در جهت مخالف حرکت می کنند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst