کشاورزی صنعتی چیست؟

کشاورزی صنعتی عبارت است از تولید وسیع و گسترده محصولات زراعی و حیوانی، که اغلب شامل کودهای شیمیایی در محصولات زراعی یا معمول، استفاده مضر از آنتی بیوتیک در حیوانات است (به عنوان روشی برای جبران شرایط ناپاک، حتی در مواردی که حیوانات بیمار نیستند). همچنین ممکن است شامل محصولاتی شود که از نظر ژنتیکی اصلاح شده، استفاده زیاد از سموم دفع آفات و سایر مواردی که باعث تخریب زمین، بد رفتاری با حیوانات و افزایش اشکال مختلف آلودگی می شود. در دهه های اخیر، ادغام در صنعت شدت یافته است زیرا کشاورزی تحت عنوان ادغام عمودی، انتقال از مزارع کوچک و متنوع تولید انواع محصولات زراعی و دامی به یک سیستم صنعتی تحت سلطه شرکت های بزرگ چند ملیتی، شدت یافته است. این شرکت ها در حالی سود می برند که کشاورزان، تولید کنند گان و کارگران آنها می بینند که سود آنها تبخیر می شود، حتی با افزایش محصولات بهداشتی صنعتی.

کشاورزی صنعتی، مفید یا مخرب؟

عملیات تغذیه حیوانات غلیظ (CAFO) چیست

اصطلاح مزرعه کارخانه معمولاً برای تأسیسات بزرگ و صنعتی جهت پرورش حیوانات برای غذا به کار می رود، اما این اصطلاح قانونی یا علمی نیست. نام رسمی این امکانات عملیات تغذیه حیوانات متمرکز یا CAFO است. این اصطلاح به تأسیساتی گفته می شود که تعداد بسیار زیادی از حیوانات زنده را بیش از چهل و پنج روز در سال در حبس نگه داشته و غذا را به جای اجازه دادن به چرای دام در محفظه های آنها می آورد. یک CAFO بزرگ معمولاً حداقل هزار گاو گوشت گاو، هفتصد گاو شیری، دوهزار و پانصد خوک بزرگ یا هشتاد و دوهزار مرغ تخم گذار دارد. برای CAFO های اندازه متوسط و کوچک تعاریف جداگانه ای ارائه شده است.

CAFO چیست؟

مدت هاست که سیاست گذاران می دانند CAFO های بزرگ می توانند به معنای آلودگی بزرگ باشند. در قانون اصلی سال 1972 در زمینه آب تمیز، قانون گذاران تشخیص دادند که CAFO ها مانند کارخانه ها آلاینده های صنعتی هستند و سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را ملزم به تنظیم آنها به همان شیوه می کند. با این حال، این مقررات در عمل ثابت مانده اند. علاوه بر آلودگی، این عملیات نگرانی های جدی در مورد رفاه حیوانات ایجاد می کند. متأسفانه، قوانین فدرال به اندازه کافی برای انسانی تر شدن CAFO ها عمل نکرده است. تا به امروز، بسیاری از تأسیسات از زندگی مانند قطع دم حیوانات بدون داروهای ضد درد یا بستن مرغ تخمگذار در قفس برای تمام زندگی خود استفاده می کنند. علی رغم افزایش آگاهی عمومی در مورد خطرات CAFO های بزرگ، تعداد حیوانات CAFO در سراسر کشور و همچنین اندازه امکانات خود به رشد خود ادامه داده اند. همانطور که در سال 2019 گزارش دادیم، یک دهه تحقیق NRDC نشان می دهد که EPA تهدیدهای بهداشتی را تا حد زیادی کنترل نشده و اطلاعات اساسی در مورد اکثر CAFO ها از جمله مکان آنها، تعداد حیوانات خود را در حبس و مقدار ضایعات تولید نمی کند. CAFO برای محیط زیست، سلامت جوامع مجاور مضر هستند و برای رفاه حیوانات وحشتناک هستند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst