بهترین زمان کود دهی درختان

بهترین زمان برای کوددهی به درختان چه موقع است؟ می خواهید درختان شما بهترین در منطقه خودتون باشد و یا برای رشد بیشتر درخت و بزرگتر شدن و یا بهتر دیده شدن باید چکارهایی را انجام داد؟ برای این موضوع ابتدا باید در طول فصول از آن مراقبت کنید. در طول دوره های هوای خشک آبیاری منظم در فراموش نشود و مالچ در بهار و هنگامی که درختان فاقد مواد مغذی است، آن را کود دهید. هنگامی که درختان خود را کود می دهید، مواد معدنی و مواد مغذی لازم را که در خاک وجود ندارد جایگزین می کنید.

کوددهی به درختان

علایم کمبود کود در گیاهان

در جنگل ها، خاک دارای مواد مغذی فراوانی است. در حیاط های ما، اغلب اینطور نیست. همانطور که ما برگ ها، شاخه ها و پوست افتاده را از بین می بریم، بازیافت احتمالی مواد مغذی را برای خاک حذف می کنیم. علاوه بر این، چمن اطراف درختان ما غیرطبیعی است و اغلب برای مواد مغذی و آب موجود از درختان رقابت می کند. به همین دلیل است که ما اغلب نیاز داریم که درختان خود را کود دهیم. برای تقلید از طبیعت و جایگزینی آن مواد مغذی از دست رفته به دنبال نشانه هایی باشید که درخت شما فاقد مواد مغذی در خاک است. اگر این علائم را مشاهده کردید، کوددهی می تواند بخشی از یک رویکرد جامع برای بازگرداندن سلامت گیاه شما باشد.

  • رشد سرشاخه سالانه کوتاهتر از حد معمول
  • برگ های کم اندازه که تعدادشان کمتر است و باعث نازک شدن تاج پوشش می شود
  • شاخه های مرده و نوک شاخه ها
  • رگبرگ های برگ تیره تر از حاشیه برگها هستند
  • برگ های بیشتر گونه ها به رنگی غیر از سبز تیره مانند زرد یا بنفش است

اگر درختان شما هر یک از علائم بالا را تجربه کردند، از درختکار محلی خود بخواهید درخت را بررسی کند، خاک را آزمایش کند. حتی خود برگها را نیز می توان از نظر کمبود مواد مغذی آزمایش کرد. بیشتر نشانه ها شاید گواه بر علایم کمبود آهن در ریشه باشد.

وقت کوددهی به درختان در زمستان

کوددهی به درختان در پاییز به بازیابی مواد مغذی خاک از دست رفته در تابستان کمک می کند. رشد ریشه را در زمستان تقویت می کند. کود دهی در بهار از رشد جدید در طول فصل رشد اولیه پشتیبانی می کند. برگ های درختان را سبز می کند تا در طول تابستان و پاییز سرزنده بمانند. مواد مغذی ضروری را تامین می کند که درخت را سالم نگه می دارد و به مبارزه با عفونت کمک می کند.

آیا کود لازم است؟

اغلب درختان در خاک هایی با حاصلخیزی کم کاشته می شوند. در صورت امکان، آزمایش خاک انجام دهید تا مشخص شود که آیا خاک محل کاشت دارای کمبود فسفر یا پتاسیم است یا خیر. از آنجایی که این مواد مغذی هنگام اعمال سطحی به خوبی در خاک حرکت نمی کنند، اصلاح خاک به سطوح توصیه شده در زمان کاشت ممکن است باعث استقرار درخت شود. از کوددهی به درختان تازه کاشته شده با کود نیتروژن بالا خودداری کنید. این ممکن است رشد بیش از حد برگ را به قیمت رشد ریشه تحریک کند و درخت جدید را مستعد تنش خشکی کند. معمولاً کاربرد سبک کود نیتروژن در سطح یک ماه پس از کاشت باعث استقرار می شود.

کدام کود برای کوددهی به درختان

کودها را می توان به دو دسته آلی یا معدنی طبقه بندی کرد. مواد آلی از منابع گیاهی یا حیوانی به دست می آیند. نیتروژن موجود در مواد آلی، مانند کمپوست، لجن فاضلاب یا کنجاله، به آرامی با تبدیل میکروبی از فرم های آلی (NH2) به فرم های آمونیوم (NH4) یا نیترات (NO3) آزاد می شود که می تواند توسط ریشه گیاهان جذب شود. نیتروژن در کودهای معدنی عموماً به سرعت آزاد می شود زیرا NH4 و NO3 به صورت محلول در آنها وجود دارد. کودهای معدنی آهسته رهش مانند اوره فرمالدئید (UF)، ایزوبوتیلیدین دی اوره (IBDU) و اوره پوشش داده شده با گوگرد (SCU) معمولاً در کودهای چمن استفاده می شوند. مواد مختلف آهسته رهش با پوشش پلاستیک یا رزین نیز موجود است. در حالی که کودهای آهسته رهش هزینه بیشتری نسبت به مواد معمولی دارند، با اجازه دادن به مقادیر بیشتر در یک زمان بدون خطر سوختن چمن یا ریشه گیاهان زینتی یا تحریک رشد بیش از حد، باعث صرفه جویی در نیروی کار می شوند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst