دسته بندی کودها کشاورزی

کود بیولوژیک چیست ! کود ها به سه دسته کلی تقسیم یندی می شوند.
1) کود شیمیایی
2) کود آلی (کود ارگانیک)
3) کود بیولوژیک (که در این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد)
یکی دیگر از انواع کود هایی که در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، کود بیولوژیک می باشد. کود بیولوژیک از جنبه هایی دارای خواص مثبت و برخی خواص منفی می باشد که مهمترین ویژگی آن این است که موجب حاصلخیزی خاک و افزایش بازدهی محصول می شود.
انواع کود های بیولوژیک
انواع کود های بیولوژیک که دارای خواص و ویژگی های متنوع می باشند شامل کود های زیر است که در مقالات بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.
1) کود بیولوژیک نیتروکسین
2) کود بیولوژیک نیتروکارا
3) کود بیولوژیک بیوزر
4) کود ورمی کمپوست

کود بیولوژیک چیست ؟

کود بیولوژیک چیست ؟

فروش کود بیولوژیک

به علت اثرات آلودگی در کود های شیمیایی، کود بیولوژیک یا کود زیستی جایگزین این کود ها شده است. فروش کود بیولوژیک در حال گسترش روز افزون می باشد. جهت سفارش و خرید کود بیولوژیک به قسمت فروش آنلاین مراجعه نمایید.

اثر کود بیولوژیک در حاصلخیزی خاک

اثر کود بیولوژیک در حاصلخیزی خاک غیر قابل انکار است. استفاده از کود بیولوژیک از جمله روش های غیر شیمیایی محسوب می شود که با داشتن باکتری های مفید اثر قابل ملاحضه ای در افزایش حاصلخیزی خاک دارد. این کود نه تنها تاثیر بد کود های شیمیایی در فرسایش خاک را ندارد، بلکه موجب افزایش حاصلخیزی خاک و افزایش محصول می شود. کود بیولوژیک عناصر اصلی و مواد آلی خاک که موجب افزایش رشد و نمو گیاهان می باشد را افزایش می دهد.
مزایا و معایب کود های بیولوژیک
مزایا و معایب کود های بیولوژیک به شرح زیر است :
• کود بیولوژیک کم هزینه و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. این کود ها موجب آلودگی اکوسیستم نمی شوند و می توان به بهترین شکل ممکن آن ها را مورد استفاده قرار داد.
• کود های بیولوژیک موجب تقویت زمین های کشاورزی شده و افزایش حاصلخیزی خاک را بهمراه دارند.
• هنگامی که از کود های بیولوژیک استفاده می شود، دیگر نیازی به آفت کش و سموم شیمیایی نبوده و این خود از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.
• در استفاده از کود های شیمیایی, شاهد فرسایش خاک بودیم. اما کود های بیولوژیکی موجب فرسایش خاک نشده بلکه موجب افزایش قوام و دوام خاک می شوند.
• این کود ها به نور خورشید حساسیت نشان می دهند. همچنین نمی توان به طور قطعی آن ها را جایگزین کود های شیمیایی نمود.
• استفاده از این کود ها هنوز به طور کامل در میان کشاورزان رواج نیافته است و جهت افزایش استفاده روز افزون این نوع کود ها نیاز به زمان می باشد.

1 پاسخ به کود بیولوژیک چیست ؟
  1. کود بیولوژیک مگه از باکتری درست نمیشه؟ این که واسه انسان ضرر داره


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst