چگونه در گرمای تابستان از گیاهان خود مراقبت کنیم؟

آبیاری عمیق

گیاهان در تابستان و پایه گیاه برای مدت طولانی بهترین راه احیا و محافظت از گیاهان است، زیرا ریشه آن در عمق زمین قرار دارد اگر آنها هر روز به مدت پنج دقیقه آب دریافت کنند، آنها ریشه های خود را نزدیک سطح نگه می دارند، بنابراین با آبیاری عمیق گیاهان را آموزش می دهید تا ریشه های خود را به عمق خاک محل آب بفرستند. به طور کلی، توصیه می شود هفته ای یکبار آبیاری عمیق به بیشتر گیاهان انجام شود. برای چه مدت؟ این به خاک شما بستگی دارد، اما به اندازه کافی طولانی است که بتواند خاک خوب را در عمق اشباع کند. سبزیجات ممکن است هفته ای دو یا سه بار به آبیاری عمیق احتیاج داشته باشند، زیرا هوا واقعاً گرم است. اما بیش از حد آب ندهید گیاهان حتی در صورت داشتن آب کافی، از آفتاب شدید پژمرده می شوند. قبل از آبیاری، خاک را آزمایش کنید. اگر گلدان احساس سنگینی می کند یا خاک یک سانتی متر یا زیر زمین رطوبت احساس می کند، گیاه شما احتمالاً به رطوبت بیشتری احتیاج ندارد. در وسط روز گیاهان خود را آبیاری نکنید. قطرات آب به مینی ذره بین برگها تبدیل می شوند و گرما را تشدید می کنند. بهتر است گیاهان را برای خنک سازی گیاهان اسپری کنید، اما فقط پس از غروب خورشید.

گیاهان در تابستان و شرایط نگهداری از آن ها

جلوگیری از گرمازدگی گیاهان

مقداری سایه را تنظیم کنید به کمک پارچه های سایه دار برای گیاهان سایه ایجاد کنید تا از پرتوهای سوزان فاصله دهید. نکته اصلی این است که مطمئن شوید وسایل سایه دار شما اجازه گردش آزادانه هوا در اطراف آن ها را دارند. اگر تنها پارچه ای که دستی دارید تیره است، به یاد داشته باشید که می تواند گرما را جذب کند و به نوبه خود می تواند هر شاخ و برگی را که لمس می کنند بسوزاند، بنابراین آن را چند سانتی متر بالاتر یا دور از گیاهان نگه دارید

نکات مهم برای زنده نگه داشتن گیاهان

 این برگها و شاخه های قهوه ای به عنوان محافظ در برابر آسیب های اضافی عمل می کنند و در واقع می توانند از بافت زنده محافظت کنند، بنابراین دست کم در حال حاضر هرس ها را از دست خود خارج کنید. هرس را تا پاییز متوقف کنید حتی گیاهانی که ظاهر خوبی دارند در این گرما دچار تنش می شوند و هرس تنش را زیاد می کند. بگذارید هر طور که می خواهند رشد کنند و هرچه هوا خنک است هرس می کنند. قانون هرس ممنوع در مورد گلهای رز اعمال نمی شود، زیرا آنها بسیار مستعد بیماری هستند.، بنابراین شکوفه ها و شاخه های پژمرده را از بین ببرید.

بهترین زمان کود دادن به گیاهان

سیستم های ریشه در گرمای زیاد رنج می برند. جذب کود می تواند آسیب بیشتری وارد کند، زیرا این مواد حاوی نمک هستند، که می تواند باعث استرس گرمایی و سوزش شود. کمپوست مستقیم و کودهای آلی کم نیتروژن خوب هستند. استفاده از ظروف تیره رنگ که بیشتر از رنگهای روشن گرما را جذب می کنند و در واقع می توانند ریشه آن ها را سرخ کنند، خودداری کنید. سعی کنید گلدان را درون گلدانهای بزرگتر قرار دهید تا مقداری عایق و سایه برای آنها ایجاد شود، اما اطمینان حاصل کنید که هر دو گلدان زهکشی خوبی دارند. گیاهان در آب ایستاده غرق می شوند، حتی وقتی هوا گرم است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst