فوت و فن نگهداری گیاه پتوس و نحوه تکثیر آن در خانه

گیاه آپارتمانی پتوس یکی از محبوب ترین و بهترین آپارتمانی به حساب می آید مخصوصا برای کسانی که در نگهداری گل و گیاه مبتدی است و شرایط نگهداری ان بسیار آسان است. این گل زیبایی ظاهری و مقاومت بسیار بالایی دارد و در سمی زدایی و پاکسازی هوا و ساخت اکسیژن بسیار پر کاربرد است. این گیاه از خانواده شیپوریان است. در گل خانه های گرم و مرطوب تکثیر شده و به دلیل روندگی بالایی که دارد زیبایی خاصی به محیط نگهداری می دهد و در دسته پرورش و نگهداری گل های زینتی قرار می گیرد. رشد گیاه نسبتا سریع است و مقاومت بالایی دارد. برگ ای ان به رنگ های سبز، ابلق، سفید دیده می شود و حتی در محیط آبی بدون نیاز به خاک رشد می کند. پتوس جز گیاهان سمی است و جویدن برگ ان سبب ایجاد بیماری می کند و باید دور از دسترس اطفال و حیوانات خانگی نگهداری شود.

گیاه آپارتمانی پتوس و نکات کامل نگهداری از آن

معرفی کامل انواع گیاه پتوس

  • پتوس سبز
  • پتوس نئون
  • پتوس سفید یا ارتشی
  • پتوس ابلق

نحوه نگهداری و پرورش گیاه پتوس

نور: این گل به نور نسبتا کمی برای نگهداری نیاز دارد و در سایه هم به رشد خود ادامه می دهد. پتوس ابلق و مرمری نسبتا به نور بیشتری نیاز دارند تا رنگ سفید و سبز خود را حفظ کنند. نور مستقیم آفتاب سبب افتاب سوختگی و از بین رفتن برگ ها می شود و باید دور از نور مستقیم باشد و این گل برای منازل و مکان ها کم نور بسیار مناسب است.

چرا گل پتوس رشد نمیکند

بهترین دما برای رشد این گیاه دما بین پانزده تا بیست و پنج درجه است ولی در مناطق معتدل می توان ان را در هوای آزاد نیز نگهداری نمود. در فصل زمستان و هوای سرد پتوس باید در محیط خانه نگهداری شود و در دماهای پایین امکان از دست رفتن گیاه فراهم می شود اگر رنگ برگ ها سیاه شدند باید سریعا به فضای گرم انتقال پیدا کنند.

روش آبیاری گیاه آپارتمانی پتوس

زمانی که رویه خاک گلدان خشک شد بهترین زمان برای آبیاری گل است. گل پتوس قابلیت رشد در آب را هم دارد و سهولت بدون نیاز به خاک به رشد خود ادامه می دهد. این گیاه به خاک خشک علاقه ای ندارد و وجود رنگ قهوه ای در حاشیه برگ ها نشان دهنده کمبود آب و خشکی خاک است. حالت باتلاقی و آبیاری زیاد نیز سبب پوسیدگی گل می شود.

برای تقویت و رشد گیاه پتوس چه کارهایی میتوان انجام داد؟

زمان مناسب برای کوددهی و تقویت خاک گلدان از فروردین ماه تا اوایل پاییز است و باید حتما از خاک مخصوص گل پتوس استفاده شود و هر ماه در حدود پنج گرم کود مخصوص به گلدان اضافه شود. استفاده از کمپوست و کود های آماده به عنوان خاک پتوس بسیار مناسب است خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و کمی خاصیت اسیدی داشته باشد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst