خواص شیمیایی کود کلات آهن

کود آهن به جز در مورد کود سولفات آهن فرو (که دارای اکسایش سریع می باشد و سریعا به آهن فریک تبدیل می شود و بنابراین دارای راندمان کمتری نسبت به دیگر کود آهن می باشد علت آن نیز رسوب هیدرو کسید فریک می باشد که به همین علت در خاک های قلیایی آهن موثر نیست) در بقیه موارد کود سولفات آهن به عنوان کود های موثر ارزان قیمت تلقی می شوند، رایج ترین ترکیبات آهن به شکل کود ، کلات آهن و سولفات آهن می باشند.
مصرف کود آهن سولفاته یا کلاته کلات های فلزی سنتز شده با توجه به مقدار پایداری در خاک، حلالیت در آب و قابلیت جذب توسط ریشه و یا از راه محلول پاشی براساس نوع پی اچ خاک و نوع گیاه تفاوت دارد از جمله این موارد این است که کلات های آهن با ترکیبات مانند EDDHA,EDTA,DTPA و… می باشد این نوع ترکیبات کود آهن با توجه به نوع خاک و همین طور شرایط استفاده واکنش های گوناگونی دارند. که در مطالب قبلی در مورد آن ها توضیح داده شده است. اما خصوصیات شیمیایی و فیزیکی کود آهن کلات شده چگونه بررسی می شود؟ این روش اغلب از طریق آزمایشات استاندارد تعیین می گردد که همین روش ها جهت انتخاب کود و همین طور نحوه استفاده تا حدی قابل استفاده است ولی جهت ارزیابی کیفی و همین طور زراعی کود و یا به منظور مقایسه با کود های مختلف در شرایط طبیعی کافی نیست و باید به شکل عملی و تحقیقاتی این کار صورت گیرد.

مصرف کود آهن سولفاته یا کلاته

مصرف کود آهن سولفاته یا کلاته

مصرف کود آهن به همراه ریز مغذی ها

برای بهره وری بیش تر از کود آهن می توان آن را همراه دیگر ریزمغذی ها و مکمل ها به گیاه وارد کرد از جمله این ریز مغذی ها می توان به نیتروژن، فسفر، پتاسیم، اوره و غیره اشاره نمود. چناچه کود آهن با این ترکیبات تلقیح شود باعث سرعت بهتری در بهبود گیاه از جمله در فتوسنتز و رشد گیاهان و میوه ها و گل ها خواهد شد. البته به تازگی تولید کنندگان کود آهن به تولید این نوع کود آهن کلاته همراه با ریز مغذی ها روی آورده اند که باعث اثرگذاری بسیار زیاد آن بر گیاهان شده است که نمونه های خارجی آن ساخت کشور آلمان در بازار ایران نیز موجود می باشد.استفاده آن ریز مغذی ها یا میکروالمنت های به همراه ماکروالمنتها مثل کودهای فسفاته سوپر فسفات ساده توصیه می شود.

1 پاسخ به مصرف کود آهن سولفاته یا کلاته
  1. درود فراوان محصولات شما را استفاده کردم واقعا از کیفیتش راضی هستم .


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst