افزایش محصولات کشاورزی در همدان

افزایش محصولات کشاورزی در همدان: طبق خبرگزاری مهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی همدان در روز پنجشنبه در نمایشگاه غذا اعلام کرد روز جهانی غذا برای جلب توجه به موضوع غذا برای جهان انتخاب شده است ، اظهار داشت: این روز برای جهانیان است که به سایه سیاه فقر توجه کنند.

وی با بیان اینکه شعار سازمان غذا و کشاورزی در سال نود و هشت با عنوان “رفتار ما آینده ما است ، رژیم غذایی سالم برای جهانی بدون گرسنگی”است گفت: امنیت و تامین مواد غذایی جزئی از ذات وزارت جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی استان است.

محمدشهرام پرورش گفت: “غذا یکی از اساسی ترین نیازهای انسانها و همچنین همه موجودات زنده میباشد و نقش اساسی آن غیرقابل انکار است.” “سیر کردن غریزه های گرسنگی از ابتدای خلقت با انسان ها بوده است تا بتوانیم پیشرفت شگفت انگیز بشر را در این زمینه بیان کنیم. صنعت و کشاورزی را به این غریزه ساده و ابتدایی مدیون هستیم.

امنیت مواد غذایی یک هدف سازمانی پایدار

پرورش گفت: در این حوزه مهم تولیدی و اقتصادی، صدوپانزده هزار کشاورز چهار میلیون و نهصد تن محصولات کشاورزی با سهم هفتاد و چهار و نیم درصد محصولات زراعی ، پانزده ویک دهم درصد باغبانی و ده و چهار دهم درصد دامداری ، پرندگان و آبزی پروری دست دارند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی در تلاش است بخش کشاورزی را به مردم معرفی کند و با اجرای پروژه های مختلف سعی دارد با کاهش ضایعات در حوزه کشاورزی از ابتدای کار میزان محصول موجود در جامعه را افزایش دهد.
محمدشهرام پرورش اظهار داشت: امنیت مواد غذایی یک هدف سازمانی پایدار است که با استفاده از همه ظرفیت های علمی و عملی متخصصان و همچنین نظارت بر مراکز تولید پیگیری می شود که دستاورد آنها محصولات سالم و با کیفیت خواهد بود.
پرورش اظهار داشت: تهیه مواد اولیه و عناصر لازم گیاهان و حیوانات با کیفیت مورد پسند سبب بوجود امدن محصولی با کیفیت میگردد و این محصولات در صنایع تبدیلی و دامی قرار داده می شود. استفاده از انواع کود مخصوصا کلات آهن و کود هیدروپونیک در افزایش محصولات کشاورزی موثر است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: افزایش پتانسیل کشاورزی استان ، تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بالا و ارزش غذایی و درنهایت تهیه کالای سالم ، ارزان و مقرون به صرفه برای همه اقشار جامعه در اولویت قرار دارد. وی افزود: این استان در سال نود وهفت بالاترین رتبه را در تولید گندم در کشور دارد و با تولید کلزا ، افزایش بهره‌وری کشاورزی و افزایش سطح در کشور رتبه اول را دارد.

منصور رضوانی جلال گفت: سازمان جهاد کشاورزی همدان خود را سرپرست بخش کشاورزی استان در اهداف سیاسی خود از جمله کمک به بهبود سلامت جامعه، امنیت غذایی، حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی کشورو از همه مهم تر مبارزه با فقر و گرسنگی میداند‌.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst