ترفند برای رشد گل های زینتی

نقش اتیلن به عنوان تنظیم کننده رشد

برای دوستداران گل و گیاه همیشه سوالاتی پیش میای که واقعا برای رشد گل چی خوبه! هر چند با استفاده از کود گیاهان آپارتمانی می توان رشد گیاهان را بشد افزایش داد. بسیاری از محصولات زینتی به اتیلن حساس هستند و برای نگهداری گل های زینتی باید در مصرف آن دقت شود. به عنوان مثال گل و جوانه در نیترات مانند گل میخک، بورونیا، نخود صحرایی و نخود فرنگی ممکن است با پیری زودرس به اتیلن مطابقت داشته باشند. حساسیت اتیلن بین جنس و همچنین بین گونه ها و ارقام متفاوت است. برای محافظت از گلها از تجمع اتیلن هنگام ذخیره سازی، می توان از پالس با تیو سولفات نقره استفاده کرد. فقط برای استفاده در گیاهان زینتی مناسب است زیرا آنها مقاوم تر هستند. این به دلیل نگرانی های زیست محیطی از بین می رود.اما سالهاست که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار کارآمد است، و محافظت خوبی در برابر آسیب اتیلن ممکن است در هنگام ذخیره سازی ایجاد کند.

برای رشد گل چی خوبه ترفند برای رشد گل های زینتی

تهویه مناسب برای جلوگیری از تجمع اتیلن

مناطق ذخیره سازی باید از تهویه مناسب برای جلوگیری از تجمع اتیلن استفاده کنند. اتاقها را تمیز و عاری از محصولات قدیمی، آسیب دیده یا پوسیده نگه دارید. در هنگام ساخت محل خنک کننده و تهویه آن را در نظر بگیرید تا آلودگی سایر گازها (وسایل نقلیه موتوری) به حداقل برسد. اگر مشکلی در طول عمر گل و اتیلن وجود دارد احتمالاً ممکن است انجام برخی آزمایشات مفید باشد. درنگهداری گیاهان زینتی برای باغچه باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

کاربرد هورمون اتیلن در باغبانی

روش های غلظت اتیلن پرمنگنات پتاسیم به طور معمول در کیسه های فروخته می شود و در فضاهای کوچک مانند کارتن های گل غیر قابل انتقال استفاده می شود. به دلیل مواد شکننده غلظت بسیار کوچک، در مایع حذف اتیلن تولید شده با کارتن کم اثر است.

ازن هنوز هم تا حد زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. ازن همچنین بسیار واکنش پذیر است و بنابراین از پس کنترل آن بر می آید. این ماده همچنین یک ماده انسانی سمی است و در معرض دفع مواد گیاهی از نظر سمیت گیاهی است، بدلیل این موضوع نمی توان گفت دقیقا برای رشد گل چی خوبه زیرا عناصری هستند که جایگاه مهمی در رشد گیاهان دارند و هم رشد منفی در رشد گیاهان پس باید با استفاده از کود های استاندارد به تقویت گلهای خود بپردازیم.

برای ذخیره سازی اتمسفر کنترل شده در گیاهان

این امر عمدتا برای میوه در استرالیای غربی استفاده می شود. فروشگاه های CA گران هستند و فضای اتمسفر داخل آن کشنده برای انسان است، بنابراین باید از دستورالعمل ها و روشهای سختگیرانه ای پیروی شود. در حالی که برای برخی از گونه های بنیادی مفید است، اندازه و ساختار صنعت استفاده از آنها را تضمین نمی کند .

کاربرد بسته بندی فعال در صنایع غذایی

تعدادی از اقدامات برای بهینه سازی و نگهداری گل های زینتی در حالی که می تواند از آن استفاده شود. طیف وسیعی از مواد بسته بندی وجود دارد که به درجات مختلف آزمایش و استفاده می شوند. اینها ممکن است فعال یا منفعل باشند و می توانند با استفاده از چندین روش به تغییر سطح گاز (کاربوندیوکسید، اکسیژن، اتیلن) کمک کنند. می توان از کارتن های عایق بندی شده خنک و یا یخ خشک در داخل کارتن ها استفاده کرد. دستگاه های اندازه گیری دمای کوچک به راحتی در دسترس هستند و تولیدکنندگان می توانند از این موارد برای کنترل دما در زمان انتقال برای تشخیص مشکلات استفاده کنند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst