گیاهان زینتی فضای باز

به منظور رشد بیشتر گیاهان زینتی برای باغچه و به حداکثر رساندن زندگی گل و حفظ کیفیت گل و شاخ و برگ، استفاده از کود گیاهان آپارتمانی مناسب ضروری است. کمبود آب عامل اصلی منجر به زوال گل و گیاه است. با کنترل دما و رطوبت نسبی در مدت ذخیره سازی پس از برداشت، می توان آن را به حداقل رساند.

گیاهان زینتی برای باغچه

عوامل موثر بر کیفیت محصولات زینتی

گیاهان زینتی برای باغچه دما مهمترین عامل پس از برداشت است. با پایین آوردن دمای گل شاخ و برگ گیاهان در اسرع وقت، اثرات زیر حاصل می شود:

  • میزان تنفس کاهش می یابد
  • اتلاف آب کاهش می یابد
  • تولید اتیلن سرکوب می شود. و حساسیت به اتیلن کاهش می یابد، و
  • فعالیت میکروبی کند می شود.

چگونگی تاثیرگذاری دما بر گیاهان باغچه

شما باید از دمای مناسب نگهداری گل ها برای نگهداری گل ها آگاه باشید. اکثر محصولات معتدل به سرما حساس نیستند و می توان آنها را برای مدت طولانی در دمای صفر تا دو درجه سانتیگراد نگهداری کرد بدون اینکه کیفیت قابل توجهی از دست بدهد. از یخ زدگی محصولات باید اجتناب شود و به دلیل نوسانات دما در اتاق های خنک، تنظیم درجه حرارت تا صفر همیشه ایمن نیست. محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری حساس به سرما هستند و ممکن است در دمای پایین (به عنوان مثال زیر سیزده درجه سانتیگراد) آسیب ببینند. دمایی که در آن آسیب سرمازدگی رخ دهد بستگی به محصول خاص و شرایط رشد قبل از برداشت دارد. مهم است که از درجه حرارت ذخیره سازی صحیح برای هر محصول مورد استفاده مطلع شوید. در صورت امکان، برداشت باید در خنک روز باشد تا از گرم شدن گل ها در مزرعه جلوگیری شود. پس از برداشت گل ها، آنها باید پس از پردازش در اسرع وقت از مزارع خارج و سرد شوند.

میزان نیاز گیاهان به رطوبت

 حفظ رطوبت بالا (نود و پنج درصد) در اطراف محصول برداشت شده باعث کاهش اتلاف آب می شود. کمبود آب بدن تا حد زیادی بر کیفیت تأثیر می گذارد، باعث پژمردگی و جمع شدن می شود. استفاده از پی وی سی، بسته های جاذب اتیلن یا روزنامه می تواند تا حد زیادی به حفظ رطوبت کمک کند. باید مراقبت شود تا با محکم بسته شدن گل ، از ایجاد گازهای تنفسی جلوگیری شود.

از رطوبت بالا باید در ذخیره سازی در دمای پایین استفاده شود زیرا شرایط مرطوب همراه با دمای گرم باعث رشد قارچ ها و باکتری ها می شود. ممکن است لازم باشد گلها را در قارچ کش ها غوطه ور کنید تا از آسیب بیماری ها در حین نگهداری جلوگیری کند. توصیه می شود دسته های آزمایشی گیاهان خاص در دمای مختلف در صورت عدم شناخته شدن دمای مطلوب ذخیره سازی، آزمایش شوند. به عنوان مثال، zantedeschia نباید در دمای زیر چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.

تولید و پرورش گیاهان زینتی

برای پرورش و نگهداری گل های زینتی دمای ذخیره سازی اندامهای زیرزمینی مانند پیازها را نباید ساده در نظر گرفت برای بنه ها و پیازها کنترل دما ممکن است نسبتاً مهم نباشد. اگر زمان خواب شکسته شود، یا هنگام سرمایش برای تحمیل گل، کنترل دقیق دما بسیار حیاتی است به عنوان مثال، گلدهی برخی از گیاهان نارسیس می تواند با تکان دادن پیازها در دمای هشت درجه سانتیگراد برای چندین هفته قبل از کاشت، شروع به گلدهی کند.

2 دیدگاه در گیاهان زینتی برای باغچه
  1. برای رشد بهتر چه کودی بدیم؟

  2. پرورش گیاهان زینتی کار حساسی هستش. احتمال شکستش در دفعات اول زیاده ولی کار خوبیه


[بالا]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst