تکنولوژی در کشاورزی روز دنیا

در سال های اخیر، پذیرش فناوری های جدید در بخش کشاورزی ، شیوه های برخورد کشاورزان با محصولات زراعی و مدیریت مزارع را تنظیم کرده است. لازم نیست که یک فرد متخصص باشد تا ببیند که این تکنولوژی های مدرن کشاورزی چگونه مفهوم کشاورزی را تغییر داده است و باعث سودآوری، کارآیی، ایمن و ساده تر آن می شود. در میان سایر فن آوری ها، کشاورزان پنج مورد را که به نظر آنها بهترین هستند انتخاب کرده اند:

  • نرم افزار GIS و کشاورزی GPS
  • تصویربرداری ماهواره ای
  • تصاویر بدون سرنشین و سایر تصاویر هوایی
  • نرم افزار کشاورزی و داده های آنلاین
  • ادغام مجموعه داده ها

تکنولوژی های مدرن کشاورزی

فناوریهای نو در صنعت کشاورزی

در نتیجه، مزارع مدرن مزایای قابل توجهی از کشاورزی دیجیتال در حال پیشرفت دارند. این مزایا شامل کاهش مصرف آب، مواد مغذی و کود، کاهش تأثیر منفی بر اکوسیستم اطراف، کاهش رواناب شیمیایی به آبهای زیرزمینی محلی و رودخانه ها، کارایی بهتر، کاهش قیمت ها و موارد دیگر است. بدین ترتیب، تجارت مقرون به صرفه، هوشمند و پایدار می شود. بیایید در مورد برخی از این فن آوری های کشاورزی بحث کنیم

کاربرد GIS در کشاورزی نوین

تکنولوژی های مدرن کشاورزی : از آنجا که اطلاعات مکانی مبتنی بر مکان هستند، نرم افزار GIS از نظر کشاورزی دقیق به ابزاری فوق العاده مفید تبدیل می شود. کشاورزان ضمن استفاده از نرم افزار GIS می توانند تغییرات فعلی و آتی بارش، دما، بازده محصول، سلامت گیاه و … را ترسیم کنند. همچنین استفاده از برنامه های مبتنی بر GPS در راستای ماشین آلات هوشمند را برای بهینه سازی کاربرد کود و سموم دفع آفات امکان پذیر می کند. با توجه به اینکه کشاورزان مجبور نیستند کل مزرعه را درمان کنند، بلکه فقط با مناطق خاصی سروکار دارند، آنها می توانند به صرفه جویی در هزینه، تلاش و زمان برسند. یکی دیگر از مزایای مهم کشاورزی مبتنی بر GIS استفاده از ماهواره و هواپیماهای بدون سرنشین برای جمع آوری داده های ارزشمند در مورد پوشش گیاهی، شرایط خاک، آب و هوا و زمین از منظر پرندگان است. چنین داده هایی به طور قابل توجهی دقت تصمیم گیری را بهبود می بخشد.

داده های ماهواره ای و کشاورزی دقیق

 پیش بینی بازده، و همچنین انجام نظارت میدانی تقریباً در زمان واقعی کشاورزی دقیق، با هدف کشف انواع تهدیدات با داده های ماهواره ای، هرگز به این آسانی نبوده است. این سنسورها قادرند تصاویر را در طیفهای مختلف ارائه دهند و امکان استفاده از شاخصهای طیفی متعددی مانند شاخص پوشش گیاهی اختلاف عادی را فراهم می کنند. امکان شناسایی محتوای پوشش گیاهی، مقدار گیاهان پژمرده و سلامت کلی گیاهان را فراهم می کند. بعد، شاخص محتوای کلروفیل است که به کاربرد مواد مغذی کمک می کند. سپس، محتوای نیتروژن را تشخیص می دهد. و سرانجام، شاخص اصلاح شده پوشش گیاهی اصلاح شده خاک برای به حداقل رساندن تأثیر پس زمینه خاک در اولین مراحل رشد گیاهان طراحی شده است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst