آشنایی با نظام تک کشتی یا تک محصولی گیاهان

محصولات کشاورزی صنعتی کشاورزی صنعتی :کاشت تک کشت یک محصول در هر زمین کشاورزی سال به سال است، عملی که برای سلامت خاک بسیار مضر است. کاشت مجدد همان محصول بارها و بارها باعث کاهش مواد مغذی خاک می شود، که این امر اغلب کشاورزان را به سمت استفاده مقادیر زیادی کود مصنوعی سوق می دهد، چیزی که در طولانی مدت باعث افت بیشتر خاک می شود.

تک کشت همچنین خاک را مستعد فرسایش سریع می کند، زیرا این عمل خاک را خارج از فصل رشد محصول لخت می کند. با کاشت مکرر همان محصول باعث دعوت آفاتی شود که گیاه خاصی را شکار می کنند تا همان محل منتظر بمانند تا غذای مورد علاقه خود برگردد. کشاورزان معمولا برای جلوگیری از آفات از آفت کش ها استفاده میکنند. به همین دلیل تک کشتی و اصلاح ژنتیکی تمایل دارند که دست به دست هم دهند. کاشت محصولات GMO مقاوم به سموم دفع آفات، کشاورزان را قادر می سازد تا بدون آسیب رساندن به ذرت یا سویا، از مواد شیمیایی استفاده کنند. (بسیاری از کشاورزان آمریکایی مزارع خود را بین این دو محصول به عقب و جلو می چرخانند، و این منجر به یک پرورش دوتایی می شود که فقط از کشت تک کشت آسیب کمی به خاک دارد.)

محصولات کشاورزی صنعتی ایران

کودهای کشاورزی صنعتی

تأثیرات کشاورزی صنعتی و کشت محصولات اثرات زیست محیطی محصولات زراعی صنعتی و CAFO ها قابل توجه است. کاهش خاک و ناباروری خاک مربوط به تک کشت، فرسایش خاک، آلودگی آب، از بین رفتن تنوع زیستی، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای (به ویژه متان و اکسید نیتروژن) از هضم و کود گاو و همچنین کودهای پایه نیتروژن نظیر دی آمونیوم فسفات ، و استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات منجر به سمیت احتمالی آفت کش ها (به ویژه در کارگران مزرعه). مطالعات نشان می دهد که کارمندان CAFO در معرض خطر باکتری های بالقوه کشنده مقاوم در برابر آنتی بیوتیک قرار دارند.

کارگران همچنین می توانند این باکتری ها را به خانه بیاورند. کارگران مزرعه و جوامع محلی نیز می توانند در معرض دودهای خطرناکی قرار بگیرند که از چاله های بدون ردیف و بدون مواد زائد حیوانی و سایر منابع کشف می شود. و علی رغم این واقعیت که CAFO ها اغلب باید شرایط مجوز را داشته باشند و توسط هر دو سازمان ایالتی و فدرال تنظیم می شوند، NRDC عدم شفافیت نگران کننده را کشف کرده است. اختلاف بین داده های جمع آوری شده توسط ایالات و EPA نشان می دهد که EPA از اندازه، تعداد و محل CAFO ها در سراسر کشور و آنچه که این عملیات برای کنترل آلودگی انجام می دهند، بی اطلاع است.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst