تعریف کشاورزی گسترده

کشاورزی گسترده چیست؟ در این نوع سیستم کشت، محصول با استفاده از مقدار کمی نیروی کار و سرمایه و با سطح زمین مورد کشت بدست میاید. عملکرد محصول در کشاورزی گسترده در درجه اول به حاصلخیزی طبیعی خاک ، زمین ، آب و هوا و در دسترس بودن آب بستگی دارد. کشاورزی گسترده از کشاورزی صنعتی متمایز است به این دلیل که در کشاورزی صنعتی فرد می تواند با استفاده از مقدار کمی نیروی کار و دستگاهای صنعتی بعلاوه کود ، حشره کش ، قارچ کش و علف کش و  به صورت مکانیکی بوته کاری ، کشت و برداشت کند. از آنجا که کشاورزی گسترده در هر واحد زمین عملکرد محصول کمتری تولید می کند ، استفاده از آن برای سوددهی به مقدار زیادی زمین نیاز دارد. این تقاضا برای زمین به این معنی است که کشاورزی گسترده باید در جایی انجام شود که ارزش زمین نسبت به نیروی کار و سرمایه پایین است ، که به نوبه خود به این معنی است که کشاورزی گسترده در جایی که تراکم جمعیت کم است می باشد و بنابراین معمولاً در فاصله ای از بازارهای اولیه انجام می شود.

کشاورزی گسترده چیست و تعریف

نقش کشاورزی گسترده در جهان

سیاست های راهبردی کشاورزی برای کشاورزی گسترده یا Extensive agriculture بشر حدود دوازده هزار سال وجود داشته است ولی کشاورزی صنعتی کمتر از یک قرن قدمت دارد. اما مورد اخیر چنان شیوع یافته است که اکنون شیوه های کشاورزی پایدار بعضاً جایگزین نامگذاری می شوند. بسیاری از دانشگاهیان اظهار داشته اند که رشد کشاورزی صنعتی کاملاً پاسخی به تقاضای غذای بیشتر از زمین های کمتر نبوده است. گزینه های زیادی برای افزایش بهره وری بدون بدرفتاری با محیط زیست یا دام وجود دارد. در عوض، مشوق های سیستمی به جلوگیری از شیوه های معمول کشاورزی در کارخانه و تک کشت کمک کرده است. لایحه مزرعه ایالات متحده اساساً تولید عظیم ذرت، به طور معمول نسخه اصلاح شده ژنتیکی در مزارع تک کشت را تضمین می کند. دولت آمریکا همچنین به مزارع صنعتی پیشنهاد کرده است که مبالغ هنگفتی را برای مدیریت استخرهای کود خود به آنها کمک کند. کنگره موفق شده است با کاهش بودجه برنامه های خوبی مانند برنامه حفاظت از حفاظت، یکی از معدود ویژگی های طرفدار محیط زیست سیستم تشویقی فدرال، سیستم بدی را بدتر کند. کشاورزان احیا کننده از طریق بهبود سلامت خاک و تنوع متنوع محصولات، جنبش جدیدی را برای کاهش استفاده از کودها و سموم دفع آفات پیش می برند.

 

دامپروری ارگانیک

سیستم های تولید حیوانات با محدودیت کم، نه تنها به سلامتی و رفاه دام کمک می کند بلکه دارای مزایای قابل توجه زیست محیطی نیز می باشد. حیوانات بدون محدودیت چرا می کنند، نیاز به مزارع عظیم ذرت را کاهش می دهند و نتیجه آن تولید گاز گلخانه ای کمتر است. مدیریت کود همچنین بهبود می یابد، زیرا حیوانات چرا باعث افزایش سلامت خاک و کاهش تمرکز ضایعات حیوانات در استخرهایی می شوند که می توانند به سیستم های آب آشامیدنی سرریز کنند و به مناطق باتلاقی منجر شوند. کشاورزی ارگانیک در سالهای اخیر بسیار گسترش یافته است. فروش مواد غذایی ارگانیک از پانزده میلیارد دلار در سال 2006 به بیش از پنجاه میلیارد دلار در سال 2018 افزایش یافت. کشاورزان به این تقاضا پاسخ می دهند. از سال 2011 تا 2016 پنجاه و شش درصد افزایش تعداد مزارع ارگانیک مجاز در سراسر کشور مشاهده شده است.

اثر الگوهای تک کشتی و توالی گیاهان زراعی

 اینها همه در سیستمی اتفاق می افتد که با تقویت کشاورزی تک کشتی از طریق یک برنامه نادرست بیمه محصولات کشاورزی صنعتی که باعث آسیب پذیری بیشتر زمین در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی می شود که یکی از سیاست های راهبردی کشاورزی است، رویکردهای کشاورزی را بی انگیزه می کند. علاوه بر این، دولت همچنان مجوز سموم دفع آفات ارزان قیمت اما زیست محیطی را می گیرد که اکوسیستم های پیچیده را از بین می برد. تأثیر بالقوه سیاست های بهتر را تصور کنید، از جمله تحقیقات بیشتر در مورد تکنیک های کشاورزی ارگانیک برای محافظت از مردم و سیاره ما، دسترسی بیشتر کشاورزان به زمین و اعتبار و یک برنامه بیمه محصولات که تک کشت را تشویق نمی کند اما از چرخش محصول و خاک خوب پشتیبانی می کند به جای آن اقدامات بهداشتی شما می توانید برای کاهش کشاورزی صنعتی گام بردارید. ارگانیک بخرید و از گوشت تولید شده در CAFO خودداری کنید. خرید از مزارع احیا یا حتی یک حیاط کوچک در حیاط خانه خود ایجاد کنید. غذاهای گیاهی بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مهمتر از همه، در جریان باشید و پیام را گسترش دهید

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst