خصوصیات گیاه سانسوریا

همان طور که در بخش اول گفته شد سانسوریا یکی از گیاهان آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا است. این گیاه بسیار سرسخت است و عمری طولانی دارد. دانستنی های گیاه سانسوریا بسیار جالب است و این گیاه در دسته گیاهان کم توقع به حساب می آید زیرا گیاهی کم آب است و از طرفی، محیط کم نور را تحمل می کند.گیاه سانسوریا، از گیاهان موثر در تصفیه هوا است و سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را از محیط جذب می کند و سبب بهبود کیفیت هوای منازل می شود. به کمک این ویژگی یک گل مناسب برای اتاق خواب حساب می آید زیرا به بهبود کیفیت خواب نیز کمک می کند.

دانستنی های گل سانسوریا

رشد سریع سانسوریا شمشیری

اگر گیاه سانسوریا را برای نگهداری انتخاب کرده اید به یک گلدان قوی و محکم نیاز است زیرا ریشه ها در زمان رشد نمی شکنند. گلدان باید پهن باشد و اندازه کوتاهی داشته باشد زیرا سیستم آب رسانی ریشه این گیاه در خاک کم عمق بهتر عمل می کند. برای رشد بهتر گیاه از کودهای رقیق شده استفاده کنید. بهترین محدوده پی اچ خاک برای این گل بین پنج تا هفت و نیم است. برای گلی که در باغچه کاشته می شود، کود مایع بهترین گزینه است. در کشت باغچه ای علف های هرز رشد خواهند کرد که بهتر است دائما هرس شوند تا خاک را از مواد غنی خالی نکنند و مانع رشد گیاه نشوند.

نحوه آبیاری سانسوریا در تابستان

نکته مهم در نگهداری سانسوریا، مقدار آبیاری آن است. این گیاه بسیار کم آب است، پس هنگام آبیاری از خشک بودن سطح خاک مطمئن شوید. سانسوریا به آبیاری بیش از اندازه حساس است و به همین خاطر است که خاک همیشه مرطوب سبب پوسیدگی این گیاه می شود.

دفعات آبیاری، در حدود یک بار در هفته، در فصل تابستان و دو هفته یک بار، در فصل زمستان، بسیار مناسب است. البته مقدار آبیاری به محیط نگهداری گیاه، درجه حرارت و مقدار نور دریافتی آن تغییر خواهد کرد.

گیاه سانسوریا ابلق و روش نگهداری آن

دانستنی های گل سانسوریا : در بهترین حالت ممکن، نور با شدت متوسط مناسب است که بهتر است فاصله گلدان از پنجره دو متر و رو به پنجره های جنوبی و غربی باشد البته این گیاه، تحمل محیط های پرنور و کم نور و سایه را هم دارد. نکته حائز اهمیت در نگهداری گل سانسوریا در برابر نر مستقیم است زیرا برگ های آن سریعا در برابر آفتاب می سوزد. نکته دیگر اینکه گونه های ابلق، به نور بیشتری نیاز دارند و اگر مقدار نور مورد نیاز تامین نشود. رده های زرد رنگ گیاه، کمرنگ خواهند شد.

رطوبت نسبی هوا گیاه سانسوریا 

برای این گیاه، خشکی یا رطوبت هوا مهم نیست زیرا در شرایط بسیار شرجی و مرطوب هم قابل رشد و تکثیر و نگهداری است و تحمل بالایی دارد.

علت رشد نکردن سانسوریا

سانسوریا طیف گسترده ای از دما را در منزل تحمل می کند. نکته مهم در نگهداری آن حفاظت در برابر باران و برف است همچنین اگر در خارج از خانه نگهداری می کنید در فصل زمستان حتما به فضای داخلی انتقال دهید. دما تاثیر زیادی در رشد گیاه دارد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst