آشنایی کامل با مواد هیومیک

کمبود مواد معدنی در خاک، معضل بزرگ امروز در کشاورزی و باغداری می باشد. برخی معتقدند که محصولاتی که تولید میشود، هر چه قدر هم که ظاهر خوب و موجهی داشته باشند باز هم فاقد مواد معدنی مورد انتظار هستند. علم امروز ثابت کرده است که این کمبود مواد معدنی در خاک به واسطه مصرف مواد مغذی همچون هیومیک و هیومین قابل جبران است. این دو ماده اساسی همان طور که در معرفی ترکیبات هیومیک اسید گفته شد، از بخش های تشکیل دهنده کود هیومیک اسید هستند. با خواص هیومیک و هیومین و تاثیر استفاده از آن ها روی خاک و مواد معدنی آشنا خواهید شد.

آشنایی با مواد هیومیک

مواد هیومیک

هیومیک بخشی از مواد مغذی طبیعت هستند که یک دسته از آن ها هیومیک اسید نام دارد. هیومیک اسید به عنوان اجزای اصلی هوموس خاک نیز شناخته میشود. هیومیک نسبت بالایی را در هیومیک اسید دارد و وزن مولکولی آن در مجموع زیاد است. هیومیک از مولکول های کوچک، قطبی و الکترولیت تشکیل شده است که بدان هوموس گفته میشود. هوموس انعطاف پذیر است. حتما تا به حال اسم مقادیر بالای هوموس را در خاک شنیده اید! مقادیر هوموس به صورت ویژه در هیومیک اسید به عنوان نقطه مثبت در خاک و اجزای آن شناسایی میشوند.

ساختار مواد هیومیک

هیومیک از عناصر مختلفی تشکیل شده است و اساسا با توجه به وجود هیومیک در هیومیک اسید است که خواص شیمیایی هیومیک اسید مطرح میشود. هیومیک متشکل از کربن، اکسیژن، هیدروژن، نیتروژن و گوگرد در زنجیره های پیچیده کربنی می باشد.

تولید مواد هیومیک

تولید هیومیک در خاک و به صورت کلی تولید هیومیک اسید طبق 4 نظریه انجام میشود: هر یک از این نظریه ها توصیف پیچیده واکنش های موجودات زنده و غیرزنده با یکدیگر می باشند.

• اصطلاح لیگنین در بدنه درختان و تولید هیومیک اسید • تعامل آمینو اسید های خاک به واسطه محرک ها و تولید هیومیک اسید
• سنتز میکروبی آروماتیک هیومیک اسید • واکنش قهوه ای شدن غیرآنزیمی میلارد و تولید هیومیک اسید

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst