اهمیت بخش کشاورزی در حفظ تعادل اقتصادی‌

اهمیت کشاورزی پایدار: حراج میوه و سبزیجات در بلژیک، ممکن است مانند یک مرکز کنترل ماموریت فضایی به نظر برسد، اما در واقع یکی از بزرگترین حراجی ها در نوع خود در اروپا است. هر روز تا چهار هزار تن محصول تازه در آنجا فروخته می شود. میوه و سبزیجاتی که بیش از هزار کشاورز کشت می کنند به انبارهای آن فرستاده می شود تا در بشقاب های ما قرار گیرند. کشاورزانی که در این بازار اقدام به فروش می کنند، همه بخشی از بزرگترین تعاونی های فروش میوه و سبزی در اروپا هستند.

اهمیت کشاورزی پایدار

ابعاد کشاورزی پایدار

این سازمان روشهای دقیق تولیدی را برای اطمینان از کیفیت و کیفیت خوب در نظر گرفته است. برای تولیدکنندگان، تولید پایدار به معنای درآمد عادلانه نیز است. جو لمبرشت مدیر فروش و بازاریابی شرکت بلورتا است. او می گوید که یکی از اهداف آنها دستیابی به “بهترین قیمت ممکن در بازارها برای حمایت از تولیدکنندگان در کشاورزی صنعتی است. آنها همچنین می خواهند اعتماد مصرف کننده، خریدار و پرورش دهنده را ایجاد کنند تا “یک رابطه طولانی مدت بین آنچه در زمین اتفاق می افتد، آنچه در سمت تولید کننده اتفاق می افتد و آنچه در خانه مصرف کننده اتفاق می افتد” ایجاد کند. شرایط عادلانه بازار، کشاورزی پایدار و استانداردهای کیفیت نیز برخی از ارکان سیاست مشترک جدید کشاورزی اتحادیه اروپا است است. اهداف آینده آن تلفیق رویکردهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی برای ایجاد الگویی پایدار از کشاورزی اروپا است.

ابعاد کشاورزی پایدار

دو مزرعه به لطف حمایت مالی از CAP توانسته اند تولید خود را برای پایدارتر کردن آن تغییر دهند. یکی از آنها در شهر پوته بلژیک است. هزاران تن گوجه فرنگی تولید شده در گلخانه های بزرگ آنجا دقیقاً همان چیزی را که نیاز دارند، تأمین می کنند. سیستم تولید همزمان در مزرعه انرژی مکمل تولید می کند که در شبکه محلی آزاد می شود. صفحات عایق حرارتی به صرفه جویی در گرما در شب کمک می کنند و گوجه فرنگی ها را با هزینه کمتری در دمای مناسب نگه می دارند. روش های طبیعی نیز آنها را در برابر بیماری محافظت می کند و سیستم آبیاری کارآمدترین استفاده از آب را برای رشد آنها تضمین می کند. هیچ چیز به هدر نمی رود. کوین پیتورز، صاحب مزرعه می گوید آب اضافی جمع شده و پس از تصفیه مجدداً روی گیاهان استفاده می شود. بنابراین این یک چرخه بسته است. آنها همچنین از حداکثر مقدار آب باران استفاده می کنند تا نیازهای آب را تا حد ممکن کارآمد برآورده کنند. یک سیستم روشنایی نصب شده در گلخانه، به جبران کمبود نور در ماه های زمستان کمک می کند. مزیت این چراغ ها این است که انرژی کمتری مصرف می کنند، به “صرفه جویی در انرژی” و “نور مطلوب برای گیاهان” کمک می کند.

مزارع ارگانیک در کشورهای پیشرفته

اهمیت کشاورزی پایدار در مزارع از هر اندازه نقش مهمی در انتقال به سمت کشاورزی دوستدار محیط زیست دارند. راه حل های پایدار مانند راه حل های مورد استفاده در تولید گوجه فرنگی پوته نیز در یک مزرعه توت فرنگی استفاده می شود. این مزرعه برای محافظت از گیاهان در برابر بیماری ها و همچنین استفاده از فناوری جدید، مانند ربات خود مختاری که از نور ماورا بنفش برای مبارزه با کپک پودری استفاده می کند، از داروهای طبیعی استفاده می کند. این دستگاهی است که به کاهش استفاده از سموم دفع آفات کمک می کند. مزرعه توت فرنگی سعی می کند تا آنجا که می تواند هنگام مبارزه با بیماری های گیاهی از یک استراتژی طبیعی استفاده کند و مواد شیمیایی همیشه آخرین گزینه هستند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst