عناصر پایه کود های ارگانیک

عناصر اصلی کود های ارگانیک سلامت ، بهداشت و تغذیه مناسب خاک و گیاهانی که به وسیله لایه های مختلف خاک نگهداری میشوند را تضمین می کند. ساخت کودهای ارگانیک در منزل به سادگی امکان پذیر است و تنها کافی است با نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک آشنا باشید. برای ساخت کود ابتدا باید با عناصر اصلی و مهم کودهای ارگانیک آشنا شوید. در ادامه با این عناصر آشنا خواهید شد.

عناصر اصلی کود های ارگانیک

عناصر اصلی کود های ارگانیک

معرفی عناصر اصلی کود های ارگانیک

انواع مختلف کودهای ارگانیک وجود دارد و با توجه به آن ها عناصر مختلفی در این کودهای اورگانیک به کار گرفته میشود.
باکتری های موثر در تجزیه
مهم ترین بخش در تهیه کود ارگانیک باکتری هایی هستند که به تجزیه مواد آلی میپردازند. ابتدا لازم است مواد کود ارگانیک را که قبلا معرفی کردیم در ظرفی جداگانه بریزید و با استفاده از حرارت ، گرما و جلوگیری از تابش نور خورشید زمینه فعالیت این باکتری ها را فراهم کنید.

تأثیر کشاورزی بر تغییر اقلیم

تغییر کاربری اراضی و تولید زیاد در زمین های کشاورزی و همچنین افزایش گازهای گلخانه ای سبب تغییرات اساسی در اقلیم شده است. تغییر اقلیم سبب بالا آمدن آب دریاها، افزایش شیوع آفات و بیماری ها، تغییر الگوی بارندگی را به همراه خواهد داشت. با توسعه بخش کشاورزی و از بین رفتن جنگل ها برای تامین نیاز بشر به اراضی کشاورزی و استفاده بیش از حد از سوخت ها فسیلی سبب آزاد شدن مقدار زیادی کربن دی اکسید شده که گرم شدن زمین را به دنبال دارد. از طرفی افزایش کشت برنج از بزرگترین منبع فعالیت های انسانی برای تولید گازهای گلخانه ای و متان است . همچنین استفاده از افت کش ها و سموم کشاورزی به این مشکلات دامن می زند.

انواع کمپوست ارگانیک بر اساس نوع عناصر

بر اساس نوع عناصری که در کود اورگانیک استفاده میشوند دو نوع کود کمپوست تهیه می شود: کود ارگانیک ثابت و دوار
هر دو نوع کود ارگانیک نیازمند اکسیژن و مواد تجزیه شده آلی هستند. این دو ترکیب اساسی به ظروف خاصی برای نگهداری نیاز دارند. بنابراین در انتخاب ظروف تهیه کود ارگانیک به جنس ظرف جهت حفظ رطوبت و بازگردانی آن به ترکیبات مدنظر خود دقت داشته باشید. در صورتی که از روش ساخت کود های ثابت در ظروف و صندوق های تهیه کود ارگانیک استفاده می کنید، از شمعی جهت حرارت دادن بیشتر به مواد استفاده کنید.
رنگ مواد کود های ارگانیک
معمولا کودهای ارگانیک به رنگ سبز یا قهوه ای هستند. بنابراین در انتخاب نوع گیاهان بهتر است به این رنگ ها توجه داشته باشید. وقتی که علف، درختان مرطوب پاییزی، چوب های ریز و…را در ظرف تهیه کمپوست میریزید، مقداری آب را با همراه هوا وارد ظرف کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst