رشد کود کاکتوس در بیابان و جنگل

معرفی کود کاکتوس و انواع آن گیاهانی بیابان زی و خشکی زی هستند و ساختار آن ها برای رشد در نقاط گرم و خشک بهینه شده است. اما این موضوع به معنای عدم نیاز کاکتوس به آب ، خاک مناسب، کود کاکتوس باکیفیت و تامین مواد غذایی آن ندارد. شاید اهمیت میزان آب دهی و مواد غذایی در این دسته گیاهان نیز بیشتر باشد. ارتباط پیچیده ای میان میزان نور، رطوبت، مواد غذایی و رشد این گیاه وجود دارد. برای این که کمبودهای خاک های فقیر در مناطق مختلف را جهت رشد کاکتوس برطرف کنند، استفاده از کودهای کاکتوس راه حلی کم هزینه و مناسب است. آشنایی با کود کاکتوس و تاثیر آن بر رشد گیاه را در ادامه خواهید خواند.

تولیدات بخش کشاورزی و گلخانه ایی کاکتوس و بیابان زایی به کمک استفاده بیش از اندازه از توان زمین باعث از بین رفتن جنگل ها شده و حاصلخیزی خاک را از بین میبرد و مشکلات زیادی را برای انسان ایجاد می کند.

جنگل به عنوان سرمایه ملی برای هر کشور دارای اهمیت زیادی است که برای تامین نیازهای انسانی از توجه بالایی برخوردار است جنگل به عنوان شرایطی مهم در حفظ آب و خاک، تعادل اقلیم و تامین سر پناه و سوخت بسیار مهم است. اما به دلیل توسعه در جوامع انسانی، نابودی جنگل ها را به دنبال داشته است. جنگل زدایی اثر زیادی بر چرخه کربن گذاشته و سبب تغییرات عظیمی در اقلیم شده است.

معرفی کود کاکتوس

معرفی کود کاکتوس

معرفی کود کاکتوس و استفاده از آن

دوره فعال رشد کاکتوس و ساکولنت ها معمولا 1و نیم سال است. در این مدت لازم است که گیاه با استفاده از کودهای کاکتوس مناسب و آبیاری برنامه ریزی شده تغذیه شود.

کود مناسب کاکتوس

کود کاکتوس مقادیر مختلفی از عناصر را در خود جای می دهد که معمولا حاوی نیتروژن در حدود یک چهارم نرخ معمول می باشد. کود کاکتوس در طول فصل رشد این گیاه به صورت مایع به مقادیر معین آب اضافه میشود.

ترکیبات کود کاکتوس

کودهای کاکتوس باید به صورت رقیق شده مصرف شوند و نیاید مستقیما به خاک افزوده شوند. در این کود ها نیتروژن، فسفر و پتاس وجود دارد. عناصر کود کاکتوس باید در کنار باقی بخش های خاک بهینه شود. به این معنا که ترکیبات خاک نیز در تاثیر کود کاکتوس نقش دارد. خاک و گلدان کاکتوس باید متخلل باشد و اجازه عبور کود کاکتوس مایع را بدهد.
برای کاکتوس های گلدار این نکته اهمیت بیشتری پیدا می کند. خاک ها باید شامل مخلوط تورب زمینی کم و آهک، شن و ماسه، سنگریزه های کوچک و ورمیکولیت باشند. نسبت مقادیر باید با کود کاکتوس هماهنگ شود و در گلدان های خاصی ریخته شوند که تنفس گیاه را ساده تر کنند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst