چرا از پهپاد های کشاورزی استفاده کنیم؟

 با کمک پهپاد های کشاورزی یا هواپیماهای بدون سرنشین کاهش دغدغه های تامین غذای پایدار را شاهد هستیم وکشاورزان فرصتی برای تعریف زیست توده محصول، ارتفاع گیاه، وجود علف های هرز و اشباع آب در برخی مناطق خاص با دقت بالا دارند. آنها داده های بهتر و دقیق تری را در مقایسه با ماهواره ها با وضوح بالاتر ارائه می دهند. هنگامی که آنها به صورت محلی اداره می شوند، اطلاعات ارزشمندی حتی سریعتر از پیشاهنگی ها ارائه می دهند. هواپیماهای بدون سرنشین همچنین به عنوان دستیاران بی رقیب در نبرد با حشرات در نظر گرفته می شوند. با استفاده از حشره کش در مناطق خطرناک با استفاده از پهپاد های کشاورزی از حمله جلوگیری می شود، در حالی که احتمال قرار گرفتن در معرض مستقیم منجر به مسمومیت شیمیایی می شود. علی رغم این واقعیت که پهپادها به راحتی قابل استفاده هستند و قادر به جمع آوری مقادیر زیادی از داده ها در بازه های زمانی کوتاه هستند، اما با استفاده از آنها به طور مداوم چالش هایی وجود دارد زیرا ارزان نیستند. هواپیماهای بدون سرنشین در مواردی که نیاز به نقشه برداری یا نظارت بر مناطق وسیع باشد تقریباً درمانده نیستند و بهتر است این فناوری با نظارت ماهواره ای در میان مناطق از قبل نقشه برداری شده، جایی که مناطق خاص باید بررسی متقابل شوند، تکمیل شود.

پهپاد های کشاورزی و کاهش دغدغه های تامین غذای پایدار

استفاده از فناوری اطلاعات در کشاورزی

برای راحت کردن دیدهای میدانی، EOS Crop Monitoring ساخته شده است – یک زیرساخت دیجیتال که برای کمک به باغداران و کشاورزان از نظارت ماهواره ای استفاده می شود. تا او یک نکته مهم در زمینه درمان را از دست ندهد. در اینجا برخی از ویژگی های موجود در سیستم عامل وجود دارد: پایش محصولات اجازه می دهد تا برای استفاده از شاخص گیاهی تفاوت طبیعی برای ردیابی سلامت محصولات. این شاخص میزان کلروفیل در گیاهان را کنترل می کند که به دست آوردن اطلاعات در مورد شرایط آنها امکان پذیر است. هنگامی که مقادیر این شاخص بالاتری داشته باشید، از پوشش گیاهی سالم تری برخوردار هستید، زیرا هرچه کلروفیل بیشتری برای گیاه در دسترس باشد، از سلامت بیشتری نیز برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های مهم Crop Monitoring، یک برنامه Scouting است. که برای استفاده  موبایل و دسکتاپ است که از نقشه های زمینه دیجیتال استفاده می کند. در حالی که از این برنامه استفاده می کنید، یک کشاورز قادر است چندین کار را با چند کلیک به پیشاهنگان اختصاص دهد. پس از تعیین تکلیف، یک پیشاهنگی مستقیماً به مکان انتخاب شده منتقل می شود و مناطق مشکل ساز را در محل بررسی می کند، فعالیت آفات را بازرسی می کند، فعالیت های مدیریت علف های هرز و غیره را انجام می دهد، بلافاصله ثبت می کند. این اجازه می دهد تا مناطق مورد نظر را فقط در صورت لزوم بازرسی کنید، در نتیجه زمان کافی برای انجام اقدامات پیشگیرانه لازم و کاهش دغدغه های تامین غذای پایدار صرفه جویی می شود.

کشاورزی دقیق، روشی نوین با فناوری بالا

در کشاورزی دقیق تجزیه و تحلیل هوا با تجزیه و تحلیل داده های آب و هوا متناسب با داده های مربوط به شرایط گیاه به دست آمده از تصاویر ماهواره ای، کشاورزان می توانند آبیاری را دقیقاً انجام دهند و از یخ زدگی یا آسیب های گرما جلوگیری کنند. به عنوان مثال، یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از مشکلات خشکسالی، آبیاری قطره ای با کنترل خودکار یا دستی شیر است، بنابراین کشاورز می تواند مقدار مورد نیاز آب را در مناطق خشک استفاده کند. قوی ترین مزیت این واقعیت است که بر اساس تصاویر ماهواره ای ساخته شده است. این امر به تجزیه و تحلیل شرایط مزرعه یا وضعیت مناطق خاص و استخراج اطلاعات ارزشمند در حین پرواز کمک می کند، در نتیجه سرعت واکنش بهینه و همچنین تصمیم گیری قابل اعتماد را تسریع می کند – چه محصولاتی را برای کاشت، زمان برداشت، نحوه برنامه ریزی موثر برای در فصل آینده، چه مقدار مواد مغذی و کودی اعمال می شود.

 کشاورزی دقیق و مدیریت مزرعه

تکنولوژی های مدرن کشاورزی  با جهش هایی در آینده به آینده منتقل می شوند. آنها در تلاش برای بهینه سازی نهاده ها، ساده سازی مدیریت مزرعه و افزایش بهره وری کمک قابل توجهی به کشاورزان ارائه می دهند. افزایش بازده و همچنین کاهش هزینه های نگهداری به افزایش حاشیه سود کمک می کند. در زمینه راه حل های هوشمند، کشاورزی دقیق از تکنیک های کشاورزی را برای کشاورزان امروز و فردا ارائه می دهد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst