نحوه مصرف کود در منزل

در مقاله نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک گفته می شود که همان طور که در معرفی انواع کود های ارگانیک گفته شد، ساخت این کود ها به سادگی امکان پذیر است و حتی می توان در منزل کود ارگانیک تهیه کرد. روش های مختلفی برای افزودن کود های ارگانیک به خاک وجود دارد. اگر شما نیز قصد دارید در منزل و با استفاده از پسماند های موجود کود تولید کنید، با مطالعه نحوه افزودن کود ارگانیک می توانید در حفظ محیط زیست نقش داشته باشید.

نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک

نحوه افزودن کود ارگانیک به خاک

افزودن کود ارگانیک به خاک

برای کشاورزان و در مقیاس بزرگتر استفاده از این روش ها برای افزودن کودهای ارگانیک توصیه نمیشود. اما اگر برای مصارف خانگی و باغبانی در منزل قصد دارید کود کمپوست تهیه کنید اختلاط مستقیم مواد آلی چندان منطقی به نظر نمی رسد و میتوانید از روش های مختلف افزودن کود ارگانیک استفاده کنید.

روش ورق کود

روش ورق پخش مواد آلی مانند برگ و گل و گیاه بریده شده، چمن، کاه، یونجه و یا کود خام به طور مستقیم بر خاک است. در این روش مشابه لایه های کاغذ کود را روی سطح می پاشند. برخی در روش ورق از پوشش های پلاستیکی استفاده می کنند که تجزیه و گسترش کود ارگانیک را در تمام سطح و به واسطه حرارت تسهیل می کند.

روش تراشه کود

ساده ترین و قدیمی ترین روش روش تراشه است که در آن مواد مختلف به صورت تراشه در گودال هایی که از پیش حفر شده است قرار میگیرند. این مواد می توانند در سایزهای مختلف و شامل ضایعات میوه، قهوه و سایر نوشیدنی ها باشند.

روش تپه خاک

این روش در آلمان ابداع شده است و به تپه معروف شده است. با این روش کودهای ارگانیک به شکل ستون هایی روی هم قرار میگیرند و به صورت دوره ای تجزیه میشوند. این مواد می توانند شامل شاخه، برگ، کود، نی، بریده چمن و و حتی خاک باشند. در این سیستم سعی میشود لایه ها به پایین تر انتقال داده شود و کود ارگانیک در بالای خاک قرار بگیرد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst