مصرف کودهای آلی طبیعی در باغات و مزارع

کودهای آلی طبیعی با استفاده از مواد آلی کمپوست شده یا خشک مانند کود گاوی، کود کمپوست غلیظ، بقایای محصول کرم خاکی به عنوان کود ورمی کمپوست، جلبک دریایی، کنجاله دانه و منابع حیوانی ایجاد می شوند. فواید استفاده از کودهای طبیعی هنگامی که به صورت ترکیبی برای محصولات استفاده می شوند، از تمام عناصر درشت مغذی، ریز مغذی ها و عناصر کمیاب کمک می کنند. از همه مهمتر، آنها به ایجاد یک محیط سالم و حمایتی برای میکروب ها، قارچ ها و اشکالات مفید کمک می کنند

برخی از محصولات با منبع طبیعی مانند فسفات سنگ، آهک و ماسه سبز استخراج می شوند که لزوماً یک روش مناسب نیست. اما این مواد اجزای غذایی ویژه ای را با غلظتهایی ارائه می دهند که سایر مواد ارگانیک از آنها استفاده می کنند. مواد گرانوله مانند کود های آلی به آرامی تجزیه می شوند و برای یک سیستم ماکروبیوتیک سالم مفید هستند.

فواید استفاده از کودهای آلی طبیعی

مهمترین نقطه ضعف استفاده از کود های شیمیایی

کود های شیمیایی یا مصنوعی ترکیبات شیمیایی هستند که از مبدأ طبیعی تولید نشده اندو جزو دسته ی کودهای آلی طبیعی نیستند. آنها اغلب از محصولات فرعی صنعت نفت گرفته شده اند و معمولاً اسیدی هستند. هدف اصلی آنها رفع نیازهای غذایی کلان گیاه با تأمین نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. نمونه هایی از این موارد می تواند نیترات آمونیوم، فسفات آمونیوم و سولفات پتاسیم باشد. برخی از ترکیبات کود مواد مغذی ثانویه کلسیم، آهن، مولیبدن، گوگرد و منیزیم را ارائه می دهند، اما تقریباً هیچ یک از آنها به طیف کاملی از عناصر ریز مغذی که گیاه برای رشد کامل نیاز دارد، کمک نمی کنند. مهمترین نقطه ضعف استفاده از کود های شیمیایی این است که آنها می توانند میکروب های سالم را از بین ببرند و به دلیل اسیدیته ذاتی، محیط نامناسبی برای موجودات دیگر ایجاد کنند.

ردیف

انواع کودهای آلی

۱ کود گاوی
۲ کود گوسفندی
۳ کود مرغی
۴ کود کبوتر
۵ ورمی کمپوست
۶ کمپوست برگی

فواید استفاده از کود در مزارع

فواید استفاده از کودهای آلی طبیعی : افزودن کود کمپوست یا کود به عنوان یک کود کلی برای نگهداری مناسب استفاده از کود های باغی ، کاملاً ضروری است. این مواد نه تنها باعث تغذیه ضروری گیاهان شما می شوند بلکه باعث تهویه و هوا دهی خاک، بهبود احتباس آب و دمای متوسط خاک می شوند.

کودهای حاصل از تجزیه مواد گیاهی

کمپوست همان چیزی است که پس از تجزیه مواد گیاهی باقی مانده است. دو فرم اصلی وجود دارد: کمپوست معمولی، که با میکروبهایی که به طور طبیعی اتفاق می افتند، تخریب شده و کمپوست کرم. برای کمک به رشد گیاهان کمپوست معمولی ماده ای سرشار از مواد مغذی و میکروب های مفید را ارائه می دهد، در حالی که کمپوست کرم سرشار از محرک های رشد گیاهان مانند سیتوکینین ها و اکسین ها، همراه با افزایش میزان عناصر ریز مغذی مانند کلسیم، منیزیم و گوگرد است. همچنین می توانید کمپوست غلیظ خریداری کنید که ترکیبی از مواد اولیه را ارائه می دهد.

تولید کودهای دامی

تولید کودهای دامی

 کود دامی یا کود گوسفندی زباله های حیوانی مزارع تجزیه شده است. آنها همچنین می توانند از تولید قارچ حاصل شوند. کودها مانند کمپوست، تغذیه متعادل و تهویه خاک را ارائه می دهند در حالی که از میکروب های مفید نیز پشتیبانی می کنند توجه به این نکته ضروری است که کودهای محلی جمع آوری شده باید قبل از استفاده کمپوست بررسی شوند تا به گیاهان آسیب نرسانید و بذرهای علف های هرز را با خود به همراه نداشته باشند.

مواد بسیاری وجود دارد که می توانید برای تقویت محصول و شکوفه های خود به باغ اضافه کنید. مواد اولیه حاصل از آسیاب مواد خشک و آلی روند تجزیه میکروب ها را تسریع کرده و به راحتی عناصر تبدیل می شوند. برای دستیابی به مزایای متعدد از این مواد اولیه به صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده کنید.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst