استفاده از کود ورمی کمپوست و میکروارگانیسم ها

کود ورمی کمپوست چیست؟ از لحاظ فنی، ورمی کمپوست شامل تجزیه ضایعات آلی از طریق اقدام مشترک کرم های خاکی و میکروارگانیسم ها می باشد که از کرم ها برای کمک به شکستن و تجزیه مواد زائد استفاده می شود. چرا از کرم ها برای تولید کود ورمی کمپوست استفاده می شود؟ نام دیگر کمپوست، کرم می باشد. در کود ورمی کمپوست علاوه بر میکروب ها و باکتری ها از کرم برای تبدیل زباله های آلی به یک کود غنی سرشار از مواد مغذی استفاده می شود. همچنین در تولید این کود از دو گونه کرم استفاده می شود. ورمی کمپوست استفاده از کرم ها برای بازیافت اضافات مواد غذیی و دیگر مواد آلی می باشد. ورمی کمپوست یا کمپوست کرم مواد غذایی را تبدیل به ترمیم کننده ای با ارزش برای خاک می کنند. این مواد غذایی غنی برای رشد گیاهان بسیار مفید هستند.

ورمی کمپوست چگونه کار می کند؟

کرم ها در کود ورمی کمپوست موجب ایجاد کمپوست های بهتر و غنی تر می شوند. در صورت عملکرد صحیح در تولید این کود، بوی آزاردهنده ای نداشته و نگهداری آن آسان می باشد. همچنین هزینه خیلی ناچیزی برای ایجاد انبار این کود مورد نیاز بوده و می توان براحتی آن را پنهان نمود. جایگزینی کمپوست نهایی و کمپوست جدید بسیار آسان است. از معایب کرم های این کود این است که خوراک آن ها محدود بوده و در سرمای زمستان بایستی از آن ها مراقبت شود. امکان ایجاد یوی نامطبوع در صورت تغذیه بیش از حد آن ها وجود دارد و برخی مردم کرم ها را دوست ندارند.

کود ورمی کمپوست چیست؟

کود ورمی کمپوست چیست؟

مزایای کود ورمی کمپوست

از مزایای کود ورمی کمپوست می توان به موارد کلی زیر اشاره نمود:
• کود رایگان : کود ورمی کمپوست بافت خاک را بهبود می بخشد و با اضافه کردن مواد مغذی و غنی به خاک موجب توسعه سلامتی خاک و ریشه گیاهان می شود.
• بدون مواد شیمیایی مضر : ورمی کمپوست تجاری اغلب شامل آثار طولانی مدت از علف کش ها برای علف های هرز می باشد. بنابراین استفاده از آن ها می تواند گیاهان را بجای تغذیه از بین برده و نابود کند. این کود به کمپوست قاتل معروف است. بنابراین هنگامی که کمپوست خود را بصورت خانگی تهیه کنید، یک کود ورمی کمپوست عاری از مواد شیمیایی خطرناک و مفید خواهید داشت.
• زباله کمتر : غذا ها و زباله های خانگی را بجای ریختن در سطل زباله.می توانید در تولید ورمی کمپوست خانگی خود مورد استفاده قرار دهید.
• سیاره پاکیزه : کمپوست یک فعالیت سازگار با محیط زیست می باشد چرا که گاز متان کمتری تولید می کند و با استفاده از این کود باغبانی نیازی به کود های شیمیایی که موجب آلودگی آب و کشتن ماهی ها می شود را ندارد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst