چگونه از درختان تازه کاشت در برابر سرما محافظت کنیم

جلوگیری از سرمازدگی درختان و نهال های در زمستان

جلوگیری از سرمازدگی درختان مهمترین دغدغه کشاورزان و باغداران می باشد. بسته به جایی که در آن قرار دارید، ممکن است همچنان منتظر تجربه اولین یخبندان سال باشید. اگر مطمئن نیستید که چگونه در این شرایط از درختان تازه کاشته شده خود محافظت کنید، پس به سایت ما خوش آمدید. یخبندان و دمای فوق العاده سرد می تواند آسیب جدی به درختان شما وارد کند، بنابراین مهم است که به حفاظت از آنها توجه ویژه داشته باشیم.

برای درختان میوه خود توصیه می شود از روغن ولک که آن را می تواند از فروشگاههای کود تهیه کرد استفاده کنید. این روغن تقریبا محافظی تقریبی دربرابر یخ زدگی می باشد. هنگامی که درختان شما با حداقل لایه از این روغن محلول پاشی می شوند، می توانند از آسیب به طور کلی جلوگیری کند.

اینها معمولاً برای گیاهان زینتی مانند آزالیا، لورل، رودودندرون و البته درختان میوه مورد استفاده قرار میگیرد. در مناطق بسیار سردسیر بعد از استفاده از روغن ولک، فقط مطمئن شوید که درختان به طور کامل پوشیده شده اند، در غیر این صورت، آنها همچنان ممکن است از یخ زدگی تهاجمی رنج ببرند. برای درختان دیگر، پیچاندن تنه آنها با محافظ پلاستیکی (یا سایر گزینه های بسته بندی درختان) یک گزینه عالی برای محافظت از آنها در برابر یخ زدگی و آفتاب سوختگی است.

در مورد یخبندان دیرهنگام چطور؟

اگر منطقه ای که در آن زندگی می کنید هنوز یخبندان را تجربه نکرده است، مهم است که آماده باشید. توصیه می کنیم مراقب پیش بینی باشید و وسایل مناسب را برای جلوگیری از سرمازدگی درختان مقابله با یخبندان در زمانی که واقعاً اتفاق می افتد آماده کنید. دانستن اینکه کدام درختان به حفاظت بیشتری نیاز دارند و داشتن کارهایی که باید انجام دهید، تفاوت را ایجاد می کند.

چه زمانی باید برای درختان جدید خود از محافظت استفاده کنید؟

برای جلوگیری از سرمازدگی درختان در زمستان چه کاری می توانید انجام دهید؟ پاسخ: خیلی کارها قابل انجام است!

آسیب به درختان برگریز و سوزنی برگ در فصل زمستان قابل پیشگیری است. به لطف چند نکته ساده، می توانید از درختان خود قبل از آسیب دیدن محافظت کنید، یاد بگیرید که با آسیب های موجود کنار بیایید و از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.

ما مطالب مفیدی که باید در مورد جلوگیری از سرمازدگی درختان و مراقبت از آنها در سخت ترین فصل سال بدانید، گردآوری کرده ایم. این راهنما به شما کمک می‌کند تا علل آسیب زمستانی و هر چیز دیگری که همراه با آن است را درک و پیش‌بینی کنید – چگونه از آسیب جلوگیری کنید، چگونه آن را تشخیص دهید و چگونه با آن پس از وقوع آن مقابله کنید.

برای شروع، در اینجا ۸ مورد از شایع ترین علت آسیب درختان در زمستان آورده شده است.

علل شایع یخ زدگی درختان در زمستان

۱- دمای پایین

یک درخت نخل نمی تواند در قطب شمال به اندازه یک کاج اروپایی در پالم اسپرینگز زنده بماند.

هنگامی که درجه حرارت به زیر نرمال می رسد، یا زمانی که درختان در خارج از منطقه سختی خود کاشته می شوند، در معرض آسیب قرار می گیرند. گیاهی که برای آب و هوای گرم ساخته شده است برای محیط سرد طراحی نشده است. به عبارت دیگر، با طوفان، جناس مورد نظر، سازگار نشده است.

همین امر در مورد زمانی که یخبندان در اوایل فصل رخ می دهد نیز صدق می کند. اگر منطقه ای قبل از اینکه درختان فرصت سازگاری با هوای سردتر را داشته باشند دچار یخبندان شود، درختان آسیب پذیر در معرض خطر آسیب خواهند بود.

از بین رفتن کم‌ پشتی آسیبی است که در هوای سرد به شاخه‌ها، ساقه‌ها و جوانه‌های درختان برگ‌ریز وارد می‌شود. این امر منجر به عدم جوانه زدن در بهار و از بین رفتن نهایی شاخه های آسیب دیده می شود.

۲- نوسان دما

چگونه نوسانات دما بر درختان تأثیر می گذارد

نوسانات دما چطور بر درختان تأثیر می گذارد

در حالی که دمای پایین می تواند برای گونه های خاصی از گیاهان و حیوانات خطرناک باشد، شرایط نوسان می تواند بسیار بدتر باشد. درختان به طور متوسط ​​حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد آب دارند. یعنی از هر ۱۰۰گرم وزن درخت، ۵۰ تا ۷۰ گرم آن آب است. این بدان معناست که درختان از نظر وزن عمدتاً از آب تشکیل شده اند.

به همین دلیل، چرخه یخ زدگی و ذوب می تواند به شدت به درخت آسیب برساند. هنگامی که دما در یک چرخه گرم شدن و خنک شدن قرار می گیرد، آب درون درخت سرما زده، یخ می زند. در نتیجه حجم آب کاهش یافته و منبسط خواهد شد. هنگامی که این اتفاق می افتد، درختانی که خشک شده، پیر یا آسیب دیده اند در معرض خطر شکستن قرار می گیرند.

در این شرایط چه اتفاقی برای درخت خواهد افتاد!

سلول‌های خفته درون درخت که در اثر دمای گرم‌تر به حیات بازمی‌گردند، می‌توانند در اثر سرما از بین بروند. مرگ سلول‌های درختی می‌تواند باعث دو مشکل شود: ۱-یخبندان ۲- خورشید سوختگی

یخبندان نوسان دما می تواند بر شرایط خاک تأثیر بگذارد و منجر به یخ زدگی شود. یخبندان زمانی اتفاق می‌افتد که چرخه‌های انجماد و ذوب باعث انبساط و انقباض خاک اطراف و بالای ریشه‌ها شوند (مانند آب که چند لحظه پیش در مورد آن صحبت کردیم). این می تواند ریشه ها را در معرض هوای سرد قرار دهد و آنها را از بین ببرد.

بافت ریشه به ویژه در برابر دماهای زیر صفر آسیب پذیر است. اگر دمای هوا به طور قابل توجهی کاهش یابد و یخبندان رخ دهد، خطر آسیب به ریشه ها به طور قابل توجهی افزایش می یابد. این نوع آسیب ریشه به ویژه برای درختان جوان یا تازه پیوند شده نگران کننده است.

خورشید سوختگی

آفتاب سوختگی یا ترک خوردن پوست اغلب در سمت جنوبی درختان اتفاق می افتد که در آن تغییرات دما بین روز و شب بیشترین میزان را دارد. سوزاندن آفتاب اغلب تنها به آسیب های سطحی منجر می شود. با گذشت زمان، پوست ترک خورده می تواند درخت را در معرض خطر بیماری و حتی مرگ قرار دهد. سپس، هنگام صحبت در مورد دماهای نوسان، سؤال یخ زدن وجود دارد.

یخبندان چیست؟

۳- سرمازدگی در بهار

وقتی هوای گرم‌تر بهاری فرا می‌رسد تا ما را گول بزند خیلی باید مراقب باشیم، درختان مستعد آسیب هستند. یخ زدگی بهاره می تواند به ویژه برای درختان شما خطرناک باشد.

سرمازدگی در بهار

به نوسانات دما که در نکته قبل اشاره کردیم فکر کنید.

از آنجایی که فصل بهار، درخت را وادار می‌کند تا دوباره به دمای گرم‌تر عادت کند، یخ زدگی ناگهانی و غیرمنتظره می‌تواند خسارت زیادی ایجاد کند. هر گونه رشد یا جوانه جدیدی که شروع به ظهور کرده باشد در برابر سرمای بهاری محکوم به فنا است.

خبر خوب در مورد یخ زدگی بهاره این است که در بیشتر موارد، آسیب به رشد جدید شدید نیست و باعث آسیب طولانی مدت نمی شود. جوانه های یخ زده به سادگی می میرند و جوانه های جدید ظاهر می شوند. در بدترین حالت، آسیب ناشی از یخ زدگی بهاره به این معنی است که درخت در آن سال رشد کمتری و باردهی کمتری دارد. مگر اینکه درخت خیلی جوان یا شکننده باشد ولی آسیب طولانی مدت نخواهد بود.

۴-یخبندان

خسارت یخبندان به درختان

به عنوان یک قاعده کلی، یخبندان خطری برای درختان ایجاد نمی کند. درختان آن را به عنوان بخشی طبیعی از زمستان می دانند. با این حال، زمانی که یخبندان به طور غیرمنتظره ای رخ می دهد، یا اگر درختی قبل از اولین یخبندان به طور کامل خفته یا به سرما عادت نکرده باشد، می تواند باعث آسیب شدید شود.

ترک های یخبندان

یخ زدگی، مانند سوزش آفتاب، اغلب در سمت جنوب یا آفتابی درخت رخ می دهد. کاهش ناگهانی دما باعث می شود که لایه های بیرونی درخت با سرعت بیشتری نسبت به لایه های داخلی منقبض شوند. چیزی که در نهایت با آن مواجه می‌شوید، شکاف‌ها یا شکاف‌های طولانی و عمودی در امتداد تنه است که نقطه ورود عالی برای حشرات و بیماری‌ها است.

شاخه درخت پوشیده از یخ

در برخی موارد، یخ زدگی می تواند باعث ایجاد ترک های یخ زده شود. در غیر این صورت به عنوان لرزش شعاعی شناخته می شود، ترک های یخبندان چیزی است که باید مراقب آن بود. هنگامی که یک ترک بعد از یخبندان ظاهر می شود، احتمال بیشتری وجود دارد که سال آینده دوباره ظاهر شود.

۵-برف و یخ

شاخه درخت پوشیده از یخ

هر کسی که در طوفان برف یا یخ زندگی کرده باشد، می تواند در مورد آسیب هایی که می تواند به درختان وارد کند به شما بگوید. شاخه های شکسته، کامیون های شکافته شده، و درختان فرو ریخته می توانند بخشی از عواقب پس از یخ زدن یا برف برق آسا باشند.

مقادیر زیاد برف یا یخ که سنگین هستند برای درختان دوستی ندارند. این یک فیزیک اساسی است: هر چه برف یا یخ بیشتری روی شاخه داشته باشید، وزن آن شاخه بیشتر می شود. هرچه وزن بیشتری را تحمل کند، خطر شکستن آن شاخه بیشتر است.

۶-یخ زدایی با نمک

استفاده از نمک برای یخ زدایی بخشی از معامله زمانی است که در آب و هوای سرد زندگی می کنید. یا از نمک استفاده می کنیم یا به دلیل یخ زدگی معابر و پیاده روها در خطر تصادف و سقوط بیشتر هستیم. درختان به اندازه کف کفش ما نمک را دوست ندارند. نمک زیاد در خاک روی ریشه درختان تأثیر می گذارد. نمک بیش از حد بر روی شاخه ها و شاخه ها می تواند آنها را بکشد.

۷-کمبود آب

درخت کاج کم آب سرمازده

هوا و خاک خشک یک محیط زمستانی نامناسب برای درختان ایجاد می کند. خشک شدن در زمستان، خشک شدن یا سوختگی در زمستان – از دست دادن رطوبت توسط درختان، عمدتاً همیشه سبز، ناشی از دمای انجماد، محتوای کم آب خاک و بادهای شدید – زمانی اتفاق می‌افتد که درختان به ویژه برای رطوبت در ماه‌های سرد زمستان بسته شوند. سوختگی زمستانی خطر آسیب و حتی مرگ گیاهان همیشه سبز را افزایش می دهد.

علائم آسیب درختان زمستانی

هنگام جستجوی علائم آسیب درختان زمستانی به دنبال چه چیزی باید باشید؟

در زیر لیستی از شایع ترین علائم درخت آسیب دیده است:

۱- شاخه های شکسته  ۲- تنه درختان ترک خورده  ۳- قهوه ای تیره از شاخ و برگ سیاه ۴– برگ های تیره معمولاً در نتیجه آسیب سرمازدگی هستند.

نیازهای قهوه ای یا ریزش همیشه سبز یا قهوه ای شدن پوست، همه اینها نشانه کمبود آب در فصل زمستان است.

پوست کنده یا جویده شده، دم بلند… نشانه هایی از آسیب حیوانات به درختان می باشد.

۸-حیوانات

چگونه حیات وحش می تواند به درختان در زمستان آسیب برساند

آسیب حیوانات به درختان در زمستان

بسته به جایی که زندگی می کنید، ممکن است لازم باشد از درختان خود در برابر آسیب های ناشی از حیات وحش محافظت کنید. حیواناتی مانند آهو، موش و خرگوش می توانند از پوست درختان یا کمربند درختان در طول ماه های زمستان که منابع غذایی دیگر کمیاب می شوند تغذیه کنند.

خرگوش ها و جوندگان ریز این پتانسیل را دارند که با تغذیه از پوست درختان به درختان شما آسیب برسانند. درختان جوان به ویژه آسیب پذیر هستند زیرا پوست آنها نازک تر است و بیشتر در معرض آسیب دندان های کوچکتر است.

جوندگان یکی از علل شایع آسیب درختان هستند

شما کارشناسی خود را انجام داده اید و عوامل آسیب به درختان در زمستان را شناسایی کرده اید. مسئله این است حالا چی وقتی آسیبی که به درختتان وارد شده را شناسایی کردید، که برای جلوگیری از سرمازدگی درختان چه کاری می توانید انجام دهید:

شاخه های شکسته: مگر اینکه فکر می کنید شاخه شکسته در معرض خطر افتادن و آسیب رساندن یا بدتر از آن صدمه زدن به فرد است، ولی اگر غیر از این بود آن را رها کنید و تا بهار صبر کنید و سپس از یک کارشناس با تجربه برای حذف صحیح آن استفاده کنید. هرس صحیح شاخه های مرده رشد جدید را تحریک می کنید.

تنه درختان ترک خورده

پوست کنده یا جویده شده: کار زیادی نمی توانید در اینجا انجام دهید. بهترین زمان اقدام این است که تا پاییز صبر کنید و کاری را که برای محافظت از درخت از آسیب بیشتر لازم است انجام دهید. این نکته آخر راه عالی برای بخش بعدی ما است: پیشگیری از آسیب درختان زمستانی.

پاسخ اینکه جلوگیری از سرمازدگی درختان چگونه است و اکنون که علل رایج آسیب گیاهان در زمستان و نحوه جلوگیری آن را در این پست: سرمازدگی گیاهان چیست ؟ توضیح داده ایم، بیایید در مورد پیشگیری صحبت کنیم.

در اینجا ۱۱ راه برای جلوگیری از آسیب به درختان خود در این زمستان آورده شده است.

تنه درختان ترک خورده

پیشگیری از سرمازدگی درختان میوه

۱-نهال های مقاوم به سرما را انتخاب کنید

ساده ترین کاری که می توانید برای جلوگیری از سرمازدگی درختان و آسیب دیدن درختان در فصل زمستان انجام دهید، کاشت درختان مناسب برای آب و هوای خود است. نهال مقاوم به سرما را متناسب با آب و هوا و شرایط خاک خود انتخاب کنید. اگر درختان شما حداقل مقاومت را برای منطقه شما ندارند، آنها را در مناطقی که از باد و برف سنگین محافظت می شود بکارید و آنها را به خوبی زمستان کنید. درختانی را انتخاب کنید که در برابر آسیب و بیماری مقاوم تر باشند.

چه نهال هایی اصلاح شده ایی در بازار موجود است؟

نهال مرکبات ، نهال سیب ، نهال انگور ، نهال گردو ، نهال آلبالو و نهال گیلاس

۲-در زمستان درخت نکارید

درختان خود را در زمان مناسب سال بکارید، معمولاً در اواخر بهار یا اواخر تابستان / اوایل پاییز. این باعث می شود درخت زمان زیادی برای گذاشتن ریشه قبل از یخ زدن زمین داشته باشد.

۳-در زمان مناسب سال کود دهی کنید

کود دادن به گیاه در زمستان که خواب است معنایی ندارد. ولی می توانید برای درختان خود در اواخر زمستان از کودهای فسفاته مثل دی آمونیوم فسفات و سولفات پتاسیم استفاده کنید و در بهار و اوایل تابستان از کودهای دیگر استفاده کنید.

۴-درختان خود را به خوبی هرس کنید

هرس همان کار کود دهی را انجام می دهد: به تحریک رشد سالم گیاه کمک می کند. رشد بیش از حد و شاخ و برگ مرده را با هرس بهاره و زمستانه از بین ببرید. این احتمال شکستن قسمت های شکسته درختان را در اثر سنگین شدن برف و یخ کاهش می دهد. هرگز در پاییز هرس نکنید. این می تواند درختان شما را تحریک کند تا رشد جدیدی ایجاد کنند، دقیقا برعکس چیزی که شما می خواهید قبل از خواب زمستانی.

۵-مالچ پلاستیکی

مالچ پلاستیکی

مالچ پلاستیکی ابزاری ارزان و آسان برای جلوگیری از سرمازدگی درختان و آسیب درختان زمستانی، به ویژه با درختان جوان تر و تازه کاشته شده است. مالچ از ریشه ها محافظت می کند، از هدر رفتن آب جلوگیری می کند و در برابر افت دما عایق می شود. درختان همیشه سبز و برگریز خود را قبل از شروع زمستان به خوبی مالچ کنید.

با این حال، مالچ را از پایه درخت دور نگه دارید. یک تنه خوب مالچ شده محل مورد علاقه موش ها برای خوردن پوست است. آنها توسط مالچ در برابر شکارچیان محافظت می شوند. نتیجه مطلب: خوب مالچ پاشی کنید، اما نه به تنه.

هنگامی که هوای سرد شروع شد، لایه‌هایی از برف را در بالای مالچ اضافه کنید تا از ریشه‌ها در برابر یخ زدگی و یخ محافظت شود. مالچ پلاستیکی می تواند به محافظت از ریشه درختان در برابر آسیب زمستانی کمک کند.

۶-پوشاندن با گونی

تنه‌های درختان آسیب‌پذیر و شاخه‌های کم ارتفاع را با توری و پتویی در یخبندان بپیچید. این فرآیند که به نام کمربندی شناخته می شود، از رسیدن حیوانات به پوست ظریف جلوگیری می کند و در برابر ترک خوردگی یخ محافظت می کند.

پوشاندن با گونی

۷-یک پتوی حصیری اضافه کنید

تنه ها را که با توری سیمی پیچیده شده اند یا با کاه می پوشانند. لایه اضافی درختان شما را در برابر دمای نوسان عایق می کند. این کار را در اواخر پاییز قبل از رسیدن دمای سرد انجام دهید و در بهار آن را بردارید تا درختانتان گرم نشوند و از هجوم حشرات و بیماری جلوگیری کنید.

۸-شاخه ها را به هم گره بزنید

شاخه ها را به هم ببندید تا از شکستن آنها در اثر برف و یخ سنگین جلوگیری کنید. از ریسمان یا مواد بادوام دیگر برای گره زدن آزادانه و آرام شاخه های کوچکتر به هم استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که ریسمان را در بهار بردارید، با این حال، به شاخه ها اجازه دهید همانطور که می خواهند بخوابند.

۹-برف اضافی را بردارید

هنگامی که برف سنگین روی درختان همیشه سبز و برگریز جمع می شود، آن را به آرامی تکان دهید.

۱۰-یخ زدایی با نمک

نمک یخ زدا را با احتیاط و کم استفاده کنید. آن را با ماسه یا خاک مخلوط کنید تا بدون خطر شور شدن بیش از حد خاک، همان اثر را داشته باشید.

۱۱-با یک متخصص تماس بگیرید

اگر منطقه شما طوفان، برف یا سرمای شدید است ، با یک کارشناس تماس بگیرید تا درختان شما را ارزیابی کند.

چگونه از درختان خود در زمستان مراقبت کنیم؟

امیدواریم این اطلاعات در مورد چیزهایی که میتواند در زمستان به درختان شما آسیب وارد کند به شما کمک کرده باشد که چطور در سردترین هوا با جلوگیری از سرمازدگی درختان خود از آنها مراقبت کنید. با نگهداری و توجه صحیح و مخصوصا کاشت درختان اصلاح ژنتیکی شده مقام دربرابر سرما می توانم به شما بگویم هر آنچه را که طبیعت به سمت آنها پرتاب می کند، را می توانند تحمل کنند، حتی اگر یک گلوله برفی عظیم باشد.

منبع:

pevachcorp

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst