کلات آهن فری لن و محلول پاشی

در باغات مرکبات بهترین زمان مصرف کود آهن در فصل بهار و به روش محلول پاشی می باشد و در فصل پائیز به شکل چالکود است در گلخانه ها مصرف کود آهن به شکل مداوم و به وسیله آبیاری و یا محلول پاشی صورت می گیرد و در زراعت استفاده از کود آهن با توجه به مقدار رشد گیاه به شکل فاز به فاز و همراه با آبیاری صورت می گیرد. برای استفاده از کود های مختلف جهت تزریق آهن به گیاهان انواع مختلف کود با روش های مختلف چالکود،محلول پاشی و … با مقدار جذب متفاوت تولید شده است که در زیر به نمونه ای از کود آهن مورد مصرف در کشاورزی درایران که مورد مصرف زیاد دارد به نام کود آهن فری لن می پردازیم.

کود آهن فری لن

کود آهن فری لن

نحوه مصرف کود آهن فری لن چگونه است؟

یکی از دیگر از انواع کود های مناسب برای بدست آوردن آهن، کود کلات آهن فری لن می باشد.این کود دارای مقدار شش درصد آهن قابل جذب می باشد. این نوع کود آهن میکروگرانول می باشد و در آب به شکل محلول می باشد. ترکیب این کود آهن EDDHA می باشد. پایداری این کود در خاک های قلیایی بسیار شدید نیز بالاست و توانایی ماندگاری بالایی دارد و در رشد گیاه در تمام زمان رشد می تواند در اختیار گیاه قرار گیرد. این کود آهن دارای تحرک بالایی است و به همین دلیل تمام بخش های ریشه گیاه را می تواند تغذیه کند. مقدار ازت این کود 3درصد و گوگرد آن حدود 5درصد می باشد.
با مصرف این کود آهن می توان رشد ناقص جوانه ها و سر شاخه را درمان کرد همین طور از میزان کاهش گلدهی، رنگ و سایز میوه ها را برطرف نمود. از جمله زمان های مناسب برای استفاده از کود آهن فری لن جهت درختان در فصل بهار و اواخر اسفند می باشد. البته مرداد نیز کود پاشی نیز می تواند صورت گیرد و جهت گیاهان بوته ای، در زمان رشد و زمانی که تقریبا به شکل اواسط دوره رشد خود رسیده باشند تزریق صورت می گیرد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst