استفاده اسید هیومیک در شرایط آب و هوایی

گفتیم که هیومیک اسید به صورت مایع و جامد (پودر) عرضه می شود. کود مایع هیومیک اسید در واقع راحت تر از کود هیومیک اسید پودری مورد استفاده قرار می گیرد. اما هر کدام از این دو نوع به نوبه خود، بسته به نیاز گیاه، شرایط آب و هوایی، زمان استفاده جایگاه و اهمیت خود را دارند.

مزایای کود مایع هیومیک اسید

از مزایای کود مایع هیومیک اسید می توان به موارد زیر اشاره نمود:
• در حالت مایع به صورت محلول پاشی مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت گیاه قادر به جذب و استفاده از مواد مغذی به طور موثر می باشد.
• هیومیک اسید ، ترکیبات موجود در مواد معدنی را به ترکیبات آلی تبدیل می کنند.
• این کود قدرت نفوذ آب و ظرفیت آن را در خاک بطور چشمگیری افزایش می دهد.
• تا حد چشمگیری موجب بهبود خاک و افزایش رشد ریشه گیاهان می شود.
• همچنین موجب بهبود متابولیسم و افزایش جوانه زنی بذر ها و دانه ها می شود.
• تنش هایی که گیاهان با آن روبرو هستند را کاهش می دهد.
• هیومیک اسید اغلب با تلقیح میکروبی و کود آلی مایع مورد استفاده قرار می گیرد.
• کیفیت محصولات اسید هیومیک به طور چشمگیر و گسترده ای متفاوت و متنوع است.

چگونه کود مایع هیومیک اسید به گیاهان سود می رساند؟

در مورد خواص هیومیک اسید صحبت کردیم. گفتیم که هیومیک اسید در واقع شرایط بسیار مطلوبی را برای محصولات فراهم می کند. حال این سوال مطرح است که چگونه هیومیک اسید به گیاهان سود می رساند؟
 هیومیک اسید مواد مغذی مورد نیاز گیاه را افزایش می دهد. این کود همچنین قدرت تحمل محصولات و گیاهان را در مقابل خشکسالی بالا می برد. از طرف دیگر این کود قدرت جوانه زنی بذر ها را انیز فزایش می دهد. از دیگر فوائدی که هیومیک اسید برای گیاهان به ارمغان می آورد این است که با افزایش فعالیت های میکروبی خاک، موجب می شود تا خاک به یک محرک ریشه بسیار عالی تبدیل گردد.
هیومیک اسید مواد مغذی کود و همچنین مواد مورد نیاز گیاه که در خاک موجود هستند را افزایش می دهد. این عمل با یک کشاورزی دقیق موجب هوادهی بهتر خاک از داخل می شود و به کاهش PH خاک و خنثی شدن آن می شود. این کود به تراز کردن سطح بالایی خاک از نمک در منطقه ریشه نیز کمک می کند. در خلاصه کلام اینکه موجب ارتقاء سطح سلامت گیاه و رشد بهتر و سریعتر آن می شود. همچنین موجب رفع فلزات سنگین از خاک شده و در نهایت موجب ارتقاء بهبود و افزایش رشد گیاهان از نظر کمی و کیفی می شود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

twst